Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
PollyB schreef:Mijn vader, electricien zegt dat het onmogelijk is dat het schokken kan ver oorzaken. En hij heeft ervoor geleerd. En ik heb der zelf aan gelikten merkte helemaal niets.
Ik weet wel, de ene winkel adviseert beter dan de andere maar er wordt veel onnodige brol aangesmeerd...
pony loopt er fijn op, en kauwt er ook heel goed op! Snoevie schreef:oh ik heb gemist welke je gekocht hebt?
poes schreef:Het moet toch iets van effect oproepen de combi van de 2 metalen want anders verkochten ze het niet. Het feit dat niemand 100% zeker is WAT dat effect dan wel is, zorgt ervoor dat ik dat soort bitten maar laat liggen.
tamarant: zolang je maar iets kooptIk weet wel, de ene winkel adviseert beter dan de andere maar er wordt veel onnodige brol aangesmeerd...
Snoevie schreef:sprenger heeft bitten in hele maten,bv 13 cm
wel een uitstekend merk trouwens
Snoevie schreef:zeker dat is erg netjes.
sprenger is een goed merk,gaat lang mee overigens.
tamaramt schreef:poes schreef:Het moet toch iets van effect oproepen de combi van de 2 metalen want anders verkochten ze het niet. Het feit dat niemand 100% zeker is WAT dat effect dan wel is, zorgt ervoor dat ik dat soort bitten maar laat liggen.
het effect;
koper zorgt voor betere speekselvorming en door de rolletjes raakt het paard gestimuleerd om met het bit te spelen i.p.v. vast te pakken
ik had het bit graag gekocht maar als het op wedstrijd niet mag heb ik er niks aan immers

poes schreef:Koper is vriendelijker? Ijzer is asociaal of zo![]()
Ik vind het persoonlijk geen zoete smaak hebben, meer iets, ja, gek, kwijlen doe je er wel van ja, maar een prettige smaak vind ik het niet. Dus ik geloof niet dat je paard meer speekselt omdat die het fijn vindt...
kaatjemuts schreef:Je mag wel met een rollentrens starten, de 2 soorten metaal is nu wel weer toegestaan, omdat ze niet konden bewijzen dat 2 soorten metalen op elkaar reageren...
@ Tamaramt: mijn paard zijn mondhoeken (niet in de mondhoeken, maar net een paar cm erachter) gaan ervan open... hij heeft nl een erg gevoelige huid... met een bustrens of D trens heeft hij dat niet.
kaatjemuts schreef:volgens mij is dit veranderd sinds vorig jaar april, kan ook dat jaar ervoor geweest zijn. Deze regeling is maar een paar jaar van kracht geweest.
Voorheen stond aangegeven dat een bit van 2 soorten materialen niet mocht, die zin is geschrapt, je kunt t dus niet meer terugvinden...