Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

brendaa schreef:Mijn fjord is gewoon heel eigenwijs, ze doet alles voor me maar af en toe als ik rechts wil gaat zij gewoon links.. Uiteindelijk gaat ze dan wel naar rechts maar ze doet dit ook midden op de weg.
Wat is daar het probleem dan ? hoe los ik dit op ? Grondwerk en \alles doe ik al met haar..
).
) of hulpteugels aan gaan hangen, maar ik wil dat niet. Ik streef naar samenwerking in vrijheid, niet naar samenwerking onder dwang. 
Citaat:(En inderdaad: de mond eens goed te laten checken kan ook geen kwaad en ik heb ook eens een chiropractor erbij gehad, die mij ook verklaarde dat er een probleem in de halswervels zat, waardoor hij 'stug' kon reageren aan een kant. Gelukkig kon daar wat aan gedaan worden. Een paard 'plaagt' je niet, een paard heeft een reden voor dit gedrag).
Nu gaat het veel beter als we op buitenrit zijn.
brendaa schreef:Citaat:(En inderdaad: de mond eens goed te laten checken kan ook geen kwaad en ik heb ook eens een chiropractor erbij gehad, die mij ook verklaarde dat er een probleem in de halswervels zat, waardoor hij 'stug' kon reageren aan een kant. Gelukkig kon daar wat aan gedaan worden. Een paard 'plaagt' je niet, een paard heeft een reden voor dit gedrag).
Met die laatste zin ben ik niet mee eens! Ze doet dit echt gewoon omdat ze weet dat de andere kant sneller naar huis is. Ze heeft gewoon een duidelijke mening, ze heeft zoiezo al een koppig karakter. Ze doet dit ook niet elke keer met rijden hoor trouwens.
Zoiezo heb ik wel een pittige fjord..

Houd er rekening mee dat een hulpmiddel of bit niet het probleem oplost.
Reed dus op de hindernis af, boven de hindernis klapte het elastiekje los en vloog mijn voet uit de beugel, toen ben ik er aan een kant van af gekukeld
, haha was mijn eigen schuld, kon zei niks aan doen. Maar in ieder geval ging het beter, heb met een goed gevoel gereden.