Anoniem schreef:probeer een keer als je met meerdere paarden rijd. ipv vast te houden hem vooruit te rijden.. echt tot hij niet meer kan... laat hem maar een keer zo hard gaan als hij kan. en als hij rustiger wil juist nog een keer door drijven.. en als hij weer terug wil rustig (!) terug nemen het is niet erg als je hier even over doet als hij maar op een rustige hulp reageerd. en begint hij weer vooruit te willen doe je precies het zelfde tot hij zoo moe is dat hij echt niet meer kan. Het klinkt heel wreed en het is echt niet luek om te doen.Maar het helpt vaak wel. Verder in de bak veel gaan oefenen om het verfijnen van je hulpen en dan met namen het rustiger rijden. zelf ook 2 dravers gereden en het helpt echt. je zal er tijd in moeten steken en als je dat niet wil had je beeter een goed in en doorgereden fjord of haflinger moeten kopen...
niet helemaal mee eens...heb dit ook eens bij mijn draver geprobeerd,(oke was wel aan de longeerlijn maar toch) hoe moe hij ook is,hij vind het ontzettend leuk om hard te gaan.ookal kan hij bijna niet meer en ik zou hem naar voren drijven zou hij het leuk vinden,en je geeft hem ook nog eens zijn zin.dan flikt ie het de volgende keer gewoon weer.terugrijden werkt gewoon het beste.niet door te trekken en hangen maar gewoon een rustige ophouden,zachte stem en je zit natuurlijk.
Maar dat is toch ook geen oplossing voor het luisteren. En ik vind het wel leuk samen met anderen rijden
En je bent nooit te oud om iets te leren.
zijn hartslag was 40, en 44 bij de start, heb er 2 uur en 20 minuten over gedaan waar 2 uur en 7 minuten voor stond. Er zijn er zat die het al jaren doen (paardrijden) en dat soms ook gewoon niet kunnen evenaren