En bedankt voor het plaatje, nu kan ik me er tenminste wat bij voorstellen
Misschien ook hiervan een idee waar te vinden? Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Misschien ook hiervan een idee waar te vinden?
)

).
) [***] schreef:Ik denk dat het zo een singel is die jij (ongeveer) hebt?
Indien ja .. daar moet ik niks over weten, die hebben we momenteel en doet het dus ook niet(en hij is nog wel zo zacht..
)

opala schreef:Wanneer de wondjes nog niet geheeld zijn, zou ik zeker die plaatsen ontlasten. Ga jezelf maar na wanneer je een wond hebt. Ik weet niet of het bij jouw paard van toepassing is, maar soms zie ik singels niet naar beneden aflopen, zoals het hoort, maar loopt het schuin naar de oksel toe.
). Maar weet wel dat het mij in het verleden opviel, dat de singel precies niet goed bleef liggen (of gewoon meteen al naar voren ging met aansingelen) door z'n bouw/buikje ofzo .. Is daar dan ook nog wat mee te beginnen? Danielle_h schreef:Ik zou zeker wachten tot de wondjes weg zijn, dan kan je echt goed beoordelen of je pony er last van krijgt. Het plekje vormt zich vaak op het zelfde punt (bij ons tenminste wel, weet niet of dat bij jou ook zo is). Bij ons heeft een echt schapenvachtje wonderen gedaan. Als hij in de was moet is het vaak direct weer raak. Helaas is dit een heel veel voorkomend probleem, al die gevoelige huidjes
Of ja, misschien kan het wat hoger/lager zijn.. ik weet het niet tot op de mm nauwkeurig
Maar heb wel de indruk dat het steeds op (ongeveer) dezelfde plaats is
polly2 schreef:Ik heb een paard, die hetzelfde probleem had. Ook heel veel vel over achter de elleboog. Ook van alles geprobeerd.
Totdat ik een banaansingel van leer heb gekocht (Kentaur). Mooi zacht afgewerkt leer en goed voorgevormd. het was best wel een dure...maar het heeft dan ook het gewenste effect.
wat ik ook nog doe: voor ik het laatste gaatje aansingel, stretch ik haar voorbenen even één voor één naar voren, om de vellen tussen de singel weg te trekken. Dat heltp dus ook heel goed.
Ook voor mijn springzadel heb ik een voorgevormde, banaanachtige singel gekocht van stübben (ook van leer).
Succes er mee.
) .. Dus meer wondjes dan anders .. Dus dat doen we niet meer

[***] schreef:polly2 schreef:Ik heb een paard, die hetzelfde probleem had. Ook heel veel vel over achter de elleboog. Ook van alles geprobeerd.
Totdat ik een banaansingel van leer heb gekocht (Kentaur). Mooi zacht afgewerkt leer en goed voorgevormd. het was best wel een dure...maar het heeft dan ook het gewenste effect.
wat ik ook nog doe: voor ik het laatste gaatje aansingel, stretch ik haar voorbenen even één voor één naar voren, om de vellen tussen de singel weg te trekken. Dat heltp dus ook heel goed.
Ook voor mijn springzadel heb ik een voorgevormde, banaanachtige singel gekocht van stübben (ook van leer).
Succes er mee.
Ok, dank je![]()
Heb je dan niet juist extra problemen als je de voorbenen trekt? Weet wel dat het dan onder de singel glad wordt, maar dan heb je toch nog veel meer vel voor de singel? Ik heb het 1x gedaan bij de pony en toen had ik EN voor de singel wondjes EN echt in de elleboogplooi (waar er ribbeltjes zitten) .. Dus meer wondjes dan anders .. Dus dat doen we niet meer
pri_lady schreef:Kreeg gister te horen dat een heel grote klodder vaseline op/rond de beginnende schuurplek elke keer als je zadelt, kan voorkomen dat het gaat doorschuren. Ik ga dat proberen in combi met een bonthoesje.

hij heeft daar zoveel oude wonden en op de foto zie je het echt slecht ... Op de 2e foto: let niet op de grotere wond .. is een fout van mij geweest
Maar heeft dus niks te maken met het oorspronkelijke probleem 
Maar als het moet dan moet het natuurlijk
) tessyke schreef:als je je paard hebt aangesingelt moet je eens elk voorbeen naar voren strekken.
Di is mij ooit aangeleerd en mijn pony's hebben nooit meer wondjes gehad