Ik had ooit een lichtroze dekje...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

LadyElmira

Re: Ik had ooit een lichtroze dekje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 17:58

Ossengal zeep is niet voor in de wasmachine.

Je maakt de vieze plekken (in dit geval het hele dekje) nat met echt goed heet water. Daarna wrijf je er een flinke tijd overheen met een blokje ossengal zeep. Je ziet er dan een wit laagje overheen zitten ( ook weer niet te dik). Dan laat je het een minuutje of drie intrekken, en spoel je het heel goed uit. In dit geval daarna dus uitspoelen in de wasmachine het beste.

Verder kun je tegenwoordig bij de etos kleurverf kopen voor stof. Dat doe je in je wasmachine (tig verschillende kleuren zijn er), met je dekje erbij. En tadaa..een nieuw mooi gekleurd dekje. Verf gaat er niet zomaar meer uit, en je wasmachine kan ertegen. Ook te gebruiken met kleding uiteraard. Ik ken meerdere mensen die af en toe hun dekje van kleur laten veranderen op die manier, en duur is het niet.

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 17:58

schimmel heet dat,de douche plafon doe je met pure bleek.

het is het proberen vvaard toch,in bleek+vvaterbad 10 min en daarna vvassen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 18:02

Zoals jij het hebt beschreven heb ik het gedaan met die zeep. Maar ipv het na te spoelen ging ie de wasmachine in.

casanova, maar zal het nog helpen na al dat wassen? Het is nu al niet bepaald lichter erop geworden.

[edit] de hond is dolblij met het nieuwe dekje alias deken Huilen van het lachen Tong uitsteken

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 22:59

Ik denk persoonlijk dat hij van een verfbad ook niet echt mooi zal worden, de vlekken zitten te diep, en komen gewoon door de verf heen, of je moet hem zwart verven, en dan nog denk ik dat dat de moeite niet waard is..
Laat je hond er maar lekker van genieten Lachen

Mursey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 23:02

Of een nieuw rood en een wit dekje in de was doen samen...
Dat deed slimme ik een keer, en toen had ik een lichtroze en een rood dekje Haha!
Denk ook dat hij niet meer te redden is Boos!