Maar ook daarvoor gebruik ik liever olie..
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Je hoeft je dus geen zorgen te maken! Somebitch schreef:Van 1x gaat het niet gelijk stuk hoor.Je hoeft je dus geen zorgen te maken!

vickylover schreef:nou weet ik weer niet of ik het goed heb gedaan.
de meeste zeiden omdat mijn zadel echt helemaal nieuw is en dus niet tweedehands kan je het best helemaal voor een keertje invetten.
nu heb ik hem gisteren helemaal ingevet en dat wil ik over een weekje weer gaan doen alleen vandaag wil ik de beugelriemen en de singestoten weer een keertje invetten.
heb ik het nou goed gedaan of niet maak me nou een beetje zorgen niet dat die al gelijk kapot is ofzo.
Het beste is gewoon, als ie helemaal nieuw is, om hem zo vaak mogelijk in te vetten in het begin (mij werd altijd gezegd; 1 week lang, iedere dag). Des te eerder wordt ie soepel. Als ie dan wat ouder is, is het vetten ook niet meer zo vaak nodig. rowo schreef:vickylover schreef:nou weet ik weer niet of ik het goed heb gedaan.
de meeste zeiden omdat mijn zadel echt helemaal nieuw is en dus niet tweedehands kan je het best helemaal voor een keertje invetten.
nu heb ik hem gisteren helemaal ingevet en dat wil ik over een weekje weer gaan doen alleen vandaag wil ik de beugelriemen en de singestoten weer een keertje invetten.
heb ik het nou goed gedaan of niet maak me nou een beetje zorgen niet dat die al gelijk kapot is ofzo.
Maak je niet drukHet beste is gewoon, als ie helemaal nieuw is, om hem zo vaak mogelijk in te vetten in het begin (mij werd altijd gezegd; 1 week lang, iedere dag). Des te eerder wordt ie soepel. Als ie dan wat ouder is, is het vetten ook niet meer zo vaak nodig.

rowo schreef:Moet de rest van je zadel niet soepel worden dan???

rowo schreef:In het begin is het juist goed vaker te vetten. Anders duurt het eeuwen voor die soepel is. Daarna moet je idd minderen, de naden gaan er nl ook van slijten.

annemiek1989 schreef:ik snap er ook niks meer van, olie is slecht? ik gebruik soms 's (bijna nooit) zadelzeep om te reinigen en daarna olie en wat ik allemaal van het zadel invet hangt van mn fanatisme af:p maar het is dus slecht om olie op de plek van de kussens te doen? En bij de kniewrongen dan? Moet op die plekken lederbalsem dan? ik gebruik ook altijd olie voor mn hoofdstellen..