Waar bruin harnachement te vinden?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Romeo2007

Re: Waar bruin harnachement te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 08:18

Bedankt allemaal voor de tips.

Twijfel nog steeds over een lederen singel. Hoor vaak dat het paard er wondjes of plekjes van krijgt.
Had op een website gezien dat wintec elastische singels met elastiek in het bruin verkoopt. Misschien matcht dit wel?
Over die beugelriemen ben ik nog niet uit.

Bedankt over die tip van Stubben! Wel slecht voor zo'n goed merk zeg, jammer!

Mijn zadel bij Hulsebos zou rond de €2000 gaan kosten. Ik hoor zulke negatieve ervaringen over het laatste half jaar dat ik besloten heb mijn afspraak af te zeggen.
Ik durf de gok gewoon niet aan! Voel me dood schuldig over die €2000 aangezien mijn ouders meer als de helft betalen.
Kan ik ze gewoon niet aan doen.
Heb besloten hier bij mij in de buurt een nieuwe Kentaur te kopen (welk model weet ik nog niet), daarnaast heb ik een Master Saddle Fitter ingeschakeld die daarna het zadel helemaal passend maakt. Als ik mijn Kieffer inruil, ben ik hier maar €400 aan kwijt!
Gaat er natuurlijk om dat het zadel goed ligt, dus daarom die Master saddle fitter erbij! Daar hoor ik zulke positieve dingen over.

Bij een Kentaur zadel is het makkelijk om een bruine singel en riemen te krijgen. Misschien dat mijn zadelmaker die al levert, geen idee ! Maar het is in ieder geval makkelijker dan bij een ander zadel.

Trouwens, zag staan dat Kentaur ook 18,5 inch heeft, is het wijsheid om met kledingmaat 44/46, die op dieet is en afvalt een 18,5 inch te nemen? Of scheelt het niet zoveel? Want je hoort zo vaak dat een diepe zit kleiner uitvalt.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 08:23

Wat de inch maat betreft zou ik even met de zadelmaker overleggen.
Misschien dat het voor jou wel heel prettig is, maar het moet ook passen op de rug van je paard, hij moet niet te ver naar achteren komen te drukken...

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 08:29

Mooi dat je deze keus hebt gemaakt!

Kentaur is inderdaad gemakkelijker qua dingen bijzoeken, ik weet zeker dat de zadelmaker je hierbij kan helpen, en anders de bruintuigers wel Knipoog

18,5 inch en een diepe zit zouden voor jou waarschijnlijk wel nodig zijn, maar als je aan het afvallen bent is dat misschien wat zonde. Inderdaad zoals nouvel zegt gewoon lekker overleggen met de zadelmaker Lachen

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 08:31

Prestige is 130 euro geloof ik.. En die zijn echt mooi.. En anders van Kentaur ofzo. Dat is zeker niet duur.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 08:33

Het zadel moet inderdaad niet te veel in de lendenen ? ofzo gaan liggen. Dus te veel naar achteren.
Een diepe zit valt vaak kleiner hoor ik.
Ben er zelf erg blij over dat ik besloten heb wat ik wil, en dat dit ook in combinatie gaat met een Master saddle fitter!
Mijn osteopate was hier ook zeer over te spreken.

Wil wel een goed passend zadel voor hem en mij. Zal eens overleggen over die 18,5, zal niet veel schelen maar misschien net dat kleine stukje.

Kentaur heeft natuurlijk ook zelf hun eigen lijn singels etc dus ik heb dan ook de perfect passende kleur.
Ik ga voor de kleur Negro, chocoladebruin.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 08:35

Spannend!
Veel succes met passen en uitzoeken!
Enne...
foto's maken als je de spullen hebt! Knipoog

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 08:40

Dank je wel!

De zadelmaker komt donderdag 12 september, eerder kan niet, mag er dinsdag pas weer op omdat hij 1 week rust moet hebben i.v.m behandeling osteopaat. Rest van de week kunnen mijn ouders er niet bij zijn; wil zo'n beslissing niet alleen nemen aangezien hun meebetalen. Zadelmaker zelf kon die donderdag pas. Dan neemt hij alle kentaur modelen mee, Penelopa, Medea, Elektra etc.
Dan moet ik er 1 uitkiezen die mij bevalt. Die mag ik houden tot zaterdag, dan komt Vrijdag's de Master saddle fitter langs om te kijken of het model geschikt is voor zijn bouw. Als hij zegt is oké, dan bestel ik zaterdag het zadel als ik dat ene zadel terug breng naar de winkel. Go jij! Go jij!

De levertijd van een bruin zadel kan 6 weken zijn (valt nog mee met die 12 weken van Hulsebos), als de fabrikant op voorraad heeft, die week erna nog. Ga ook nog lekker 15 september een weekje op vakantie met mijn vriend dus het is wel party time allemaal Tong uitsteken

Iedereen bedankt voor de tips. Ik ga nog even googlen op die namen die jullie door hebben gegeven.

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 08:50

Ik heb altijd Stubben beugelriemen gehad, alle types en nooit geen enkel probleem mee gehad.. 't Is ook maar net hoe je er zelf mee omgaat denk ik Bloos

Over je singelprobleem, ik heb drie lederen singels van Stübben, en heb nog nooit een probleem gehad met schuren/wondjes oid, terwijl een van de paarden een zeer gevoelige huid heeft die snel open ligt. Let er op dat je een singel koopt van een goede kwaliteit leder, goed zacht gevoerd en bovenal goed soepel, dan is er echt niets aan de hand.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 09:47

owja wat betreft die leren singel met wondje, ik heb eerder minder wondjes gehad met leren zingel dan met anderen. Leren singel goed schoon te houden en ontstaan niet echt rafels van verslijten die voor wondjes zorgen...

eversdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 20:19

Persoonlijk vind ik het jammer dat je Hulsebos hebt afgezegd, ik ben Hulsebos fan door persoonlijke ervaring. Ook ik heb een bruin dressuurzadel (WB3) met leren HB singel, welke zeer zacht is, en een bijpassend HB hoofdstel. Er zullen gerust mensen zijn met slechte ervaringen met HB, dat heb je uiteindelijk bij alle merken, maar ook ik denk dat er een behoorlijk aantal mensen zijn die absoluut geen eigen ervaring hebben met HB en dus maar wat kletsen.
Nogmaals ik heb in al die jaren alleen maar positieve ervaringen met HB gehad en ben zeer tevreden over de kwaliteit van de producten en de service!

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 11:41

Roos_s schreef:
#Ymke# schreef:
Ik zou de singel bij hulsebos bestellen en het zadel ergens anders Haha!

Er zijn heel veel bruine singels te koop. O.a. kentaur, Rossner, prestige, passier. Allemaal onder de 100,-.

nou die singel van passier is helaas wel boven de 100,- Knipoog

Daarnaast vind ik hulsebos geweldig! Tijdje bij andere paarden met hulsebossen gereden, nooit geen problemen en heb nu ook zelf een bruine dressuurhulsebos, echt super!! Ben nu aan het sparen voorde springvariant. Daarnaast heb ik soms ook het idee dat sommige mensen een ander nakletsen zonder eigen ervaring Bloos

Geloof me, ik heb meer ervaring met hulsebos zelf dan me lief is Knipoog

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 17:37

nee, zeg ook niet dat jij uit je nek kletst,maar er zijn veel mensen die zonder enige ervaring er ook veel negatief over kletsen...

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 21:44

Wie o wie weet waar je nog bruine passier singel dressuur kan krijgen?? Winkel waar ik eerst zou krijgen duurde nu al zo'n 2 maand en nog was er niets, erg frustreren na veel bellen dus wil nu via andere winkel wat bestellen, maar kan op internet nog neits vinden..

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 12:54

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 14:51

super dankje Haha! wil echt graag zo een, past geloof ik beste bij mijn zadel...