Ervaringen met Wintec 500 dressuur of HH zadel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Maiska

Re: Ervaringen met Wintec 500 dressuur of HH zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 15:11

Mitnait schreef:
Klopt het trouwens dat een wintec 500 piept als je leren laarzen draagt?

Of dat bij de wintec 500 ook zo is, weet ik niet, maar bij de de wintec dressage pro had ik dat probleem wel met m'n leren chaps. het bleef als het ware plakken aan het zadel, niet dat mijn chaps of het zadel kapot gingen, maar fijn was anders...

ontopic Knipoog
ik heb met het merk wintec wel ervaring, maar niet met de 500.. was wel tevreden over de kwaliteit van de wintec dressage pro en het zadel zat erg fijn (maar dat is persoonlijk Knipoog )
het wintec zadel werd op de manege waar ik werkte gebruikt (dus zeer intensief) en het zag er zeer goed uit terwijl het al een jaar of 2 op het paard lag. verder werden de wintec 500's op mijn oude manege veel gebruikt, maar dat waren ook wel heel oude versies en die zijn nu nogal stuk Tong uitsteken maarja, iedereen gooit ze op de grond en gaat er niet bepaald zuinig mee om, en de andere leren zadels zien er daar ook niet bepaald goed uit Knipoog

Met de hh heb ik helaas geen ervaring. Nooit aan een thorowgood gedacht? die heb je ook met verwisselbare boom, keus tussen met suide achtig spul overtrokken of gewoon leerlook..
Heb er toevallig vandaag twee uitgeprobeerd, het dressuurmodel zat erg lekker moet ik zeggen

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 15:16

Ik heb mijn wintec 500 dressuurzadel te koop, wel een 18 inch dus dat zul je wel te groot vinden. Ik vind het een heerlijk zadel maar rijd nu boomloos, wat nog net iets beter is voor mn paardje in ons geval.
Het piepen met leren laarzen valt heel erg mee en heb er eigenlijk nooit last van gehad.
Het ziet er nog als nieuw uit en het slijt bijna niet, het blijft er supergoed uit zien. De reden waarom ik het zadel voor mijn pony gekocht heb is ook vanwege groei, en het heeft zijn werk prima gedaan! Ik ben begonnen met een medium boom en na 4,5 maand zat ze op extra wide! Stel je voor dat ik elke keer een nieuw zadel had moeten kopen Tong uitsteken

Ticcie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 16:28

Mitnait schreef:
Klopt het trouwens dat een wintec 500 piept als je leren laarzen draagt?

Ik heb een Wintec 500 (dressuur) en rijd met leren laarzen, maar heb daar totaal geen last van.
Denk dus niet dat het waar is...
Of het heeft ook te maken met het soort laarzen/leer, weet ik niet.

x

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 12:58

Er zijn ook nog kunstof zadels van Knight Rider. Die kosten rond de €200. volgens mij is thorrowgood beter te vergewlijken met wintec, de hh vind ik weer wat minder van kwaliteit.
Zelf aantal jaartje een wintec 2000 gehad. Erg tevreden mee. Echter de vzh paste niet op mijn pony, maar de dressuur wel. De vzh ging schuren aan de achterkant. Goed passen dus!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 13:00

en bij mij is het net andersom, de veelzijdigheid lag goed,maar de dressuur kiept achterover.
bredere boom zou je dan zeggen,maar dan glijd het zadel naar voren toe.
lekker wazig dus

aankomende vrijdag komen ze bij mij te zadelpassen en eventueel zadel op maat maken

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 13:08

thorowgood vind ik persoonlijk beter als wintec, meer zadel om het zo maar te zeggen.
maarja dan is het prijskaartje meteen ook anders. Clown
piepen heb ik nog nooit gehad op kunstof..

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 20:51

ik had een vraag.
ik heb een paar jaar geleden op een thorowgood gereden en dat vond ik niet echt lekker zitten. het schoof (is door een zadelmaker laten na-kijken maar lag goed....)
nu heb ik zelf de afgelopen tijd op een prestige gereden. ik wil nu mijn eigen zadel kopen. Ik heb al zitten kijken en de wintec 500 dr. spreekt mij wel aan. Alleen nu zou ik willen weten of je niet met je rijbroek glijd (zonder kunst lederen zitvlak) en of hij goed blijft liggen.
ook zou ik graag willen weten welke beugels/singel/riemen je bij dat zadel krijgt bij divoza.
alvast bedankt.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 21:04

glijd niet hoor, voelt aan als elk ander zadel vind ik.
alhoewel...ik vind wintec iets stroever als ik vergelijk met echt leer.
welke beugels enzo je wilt mag je volgens mij zelf uitzoeken,even overleggen in de winkel

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 21:05

ik ga hem dan wel op internet bestellen aangezien ik in zeeuws-vlaanderen woon Knipoog

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 07:17

Wintec schuift niet meer of minder dan een ander zadel hoor Het ligt ook wel een beetje aan het materiaal van je rijbroek, met mijn eurostar (van dat gladdere spul) glij ik meer dan met mijn GS, die gewoon van katoen is.

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 09:59

Ik ben eruit dat ik de Wintec 500 ga nemen.
Ik weet alleen nog niet helemaal zeker of ik dressuur of vzh wil, ik denk dressuur.

Ik ga hem over een week of 5 bestellen (eerst nog even sparen) bij die duitse site.