Mitnait schreef:Klopt het trouwens dat een wintec 500 piept als je leren laarzen draagt?
Of dat bij de wintec 500 ook zo is, weet ik niet, maar bij de de wintec dressage pro had ik dat probleem wel met m'n leren chaps. het bleef als het ware plakken aan het zadel, niet dat mijn chaps of het zadel kapot gingen, maar fijn was anders...
ontopic

ik heb met het merk wintec wel ervaring, maar niet met de 500.. was wel tevreden over de kwaliteit van de wintec dressage pro en het zadel zat erg fijn (maar dat is persoonlijk
)het wintec zadel werd op de manege waar ik werkte gebruikt (dus zeer intensief) en het zag er zeer goed uit terwijl het al een jaar of 2 op het paard lag. verder werden de wintec 500's op mijn oude manege veel gebruikt, maar dat waren ook wel heel oude versies en die zijn nu nogal stuk
maarja, iedereen gooit ze op de grond en gaat er niet bepaald zuinig mee om, en de andere leren zadels zien er daar ook niet bepaald goed uit 
Met de hh heb ik helaas geen ervaring. Nooit aan een thorowgood gedacht? die heb je ook met verwisselbare boom, keus tussen met suide achtig spul overtrokken of gewoon leerlook..
Heb er toevallig vandaag twee uitgeprobeerd, het dressuurmodel zat erg lekker moet ik zeggen
Het ligt ook wel een beetje aan het materiaal van je rijbroek, met mijn eurostar (van dat gladdere spul) glij ik meer dan met mijn GS, die gewoon van katoen is.