verkeerd zadel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Re: verkeerd zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 16:46

Oooh nog maar 3 maanden, das nog niet zo heel erg lang dus. Maar op zich zou je ondertussen wel meer aan je zadel gewend moeten zijn.

Heb je toen de tijd meerdere zadels gepast, of alleen deze?

EllenRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 16:50

Ja het is idd nog niet zo lang, maar ik zou er al wel beter aan gewend moeten zijn dan ik ben Tong uitsteken

Ik heb toen alleen deze gepast.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 16:51

Oeh, das sowieso al niet al te slim. Scheve mond Ik pas altijd meerdere zadels en meestal is er wel 1 waar je gewoon goed op kan zitten. Dikke kans dus dat er een zadel is waar je veel beter op kan zitten.

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 16:54

Ik vermoed dat je problemen hebt met het zadel door de grote kniewrongen en eventueel de gedwongen diepe zit. Ik begrijp uit jouw verhaal dat je voorheen altijd met een veelzijdigheidszadel hebt gereden. De huidige dressuurzadels hebben bijna allemaal een hele diepe zit en grote kniewrongen, waardoor je in een bepaalde stand geduwd wordt. Ik heb bij diverse dressuurzadels gemerkt dat ik met mijn beenlengte (ben 1,62m) in een verkeerde houding wordt gedwongen, waardoor ik mijn benen niet op de juiste plaats kan houden en mijn balans kwijt raak, terwijl vriendinnen met lange benen zweren bij dergelijke zadels.
Ik rijd met een 'ouderwets' zadel zonder kniewrong en met een vlakke zit (heb een Kiefer Bavaria van ca. 25 jaar oud en een Stübben Tristan). Misschien is dat voor jou ook de oplossing. Ik vind de zweetbladen in ieder geval niet te lang voor jouw beenlengte. Ik woon redelijk bij je in de buurt, dus mocht je een keer een ander type zadel willen uitproberen, dan mag je altijd komen rijden.
Naar mijn mening moet je trouwens direct goed kunnen zitten in een nieuw zadel en niet eerst maanden moeten wennen.

EllenRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 17:04

Ik vind het fijn dat je even gereageerd hebt Hobby,
aangezien jij ook klein bent, en ik dus hetzelfde probleem als jou lijk te hebben.
Ik ga er eens over nadenken Knipoog

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 17:05

Hobby schreef:
Ik vermoed dat je problemen hebt met het zadel door de grote kniewrongen en eventueel de gedwongen diepe zit. Ik begrijp uit jouw verhaal dat je voorheen altijd met een veelzijdigheidszadel hebt gereden. De huidige dressuurzadels hebben bijna allemaal een hele diepe zit en grote kniewrongen, waardoor je in een bepaalde stand geduwd wordt. Ik heb bij diverse dressuurzadels gemerkt dat ik met mijn beenlengte (ben 1,62m) in een verkeerde houding wordt gedwongen, waardoor ik mijn benen niet op de juiste plaats kan houden en mijn balans kwijt raak, terwijl vriendinnen met lange benen zweren bij dergelijke zadels.
Ik rijd met een 'ouderwets' zadel zonder kniewrong en met een vlakke zit (heb een Kiefer Bavaria van ca. 25 jaar oud en een Stübben Tristan). Misschien is dat voor jou ook de oplossing. Ik vind de zweetbladen in ieder geval niet te lang voor jouw beenlengte. Ik woon redelijk bij je in de buurt, dus mocht je een keer een ander type zadel willen uitproberen, dan mag je altijd komen rijden.
Naar mijn mening moet je trouwens direct goed kunnen zitten in een nieuw zadel en niet eerst maanden moeten wennen.

ik kan er ook niet tegen, vreselijk he? Clown
ik kan zelfs mijn wrongen helemaal weghalen ze zitten met klitteband vast. Haha!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 17:07

Ik persoonlijk vind die wrongen wel heerlijk Ja Maar er zijn er idd genoeg die ze neit fijn vinden.

Ik zou persoonlijk dus eens een ander zadel proberen en kijken hoe dat zit.

EllenRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 17:09

Bedankt allemaal voor jullie reacties!
@rowo, ik denk idd dat ik dat eens ga doen!

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 17:12

Kniewrongen kunnen best erg fijn zijn met het rijden, maar dan moeten ze wel precies op de juiste plaats zitten. Ik heb gemerkt dat veel kniewrongen korte benen in een verkeerde positie drukken. Mijn zadel heeft helemaal geen kniewrongen (klitteband kan ook wel handig, vooral als je het zadel met een ander moet delen), waardoor ik mijn eigen houding kan bepalen.

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 12:50

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 17:08, in het totaal 1 keer bewerkt

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 12:57

Hobby haalt me de woorden uit de mond. Je knieen lijken op de foto geen vrijheid te hebben. Als die naar achter gedrukt worden tuimel je vanzelf voorover met lichtrijden. Uiteindelijk gaan veel mensen met een te diepe zit en te grote wrongen .. te voorin het zadel en in hun kruis hangen.. heb het zelf ook gehad.