Ervaringen met Pessoa magic system watertrens bit?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jamika

Re: Ervaringen met Pessoa magic system watertrens bit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 20:27

Daar reed ik juist voor die tijd mee en ik vond haar altijd sterk reageren op het moment van een ophouding, omdat dan het middenstuk eigenlijk smal wordt. Dat vind ik juist het voordeel van de pessoa, die ligt uiteindelijk rustiger in de mond.

MissPPP

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 20:37

Ik heb het bit ook! Heb het een paar keer geprobeerd maar had juist wel het idee dat het behoorlijk wat scherper inwerkt dan een 'gewoon' dubbelgebroken bit. M'n paard spande zich er ook behoorlijk op. (heb het alleen bij diegene geprobeerd die het 'hardst' in de mond was) M'n zusje heeft het bit ook geprobeerd en haar merrie wou helemaal niks meer met het bit, deze is dan ook wel behoorlijk gevoelig in de mond.
Bij beide ervaringen kwam het bit dus naar voren als zijnde behoorlijk scherp!

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 20:46

Probeer dan je overgang eens volledig op je zit te rijden, zonder aan de teugels te komen. Als je dan verschil merkt, ligt het idd aan de scherpte van het bit. Wat je dan verder uit kan proberen weet ik niet. Wat heb je er al in gehad? Misschien een myler oid proberen.
Het bit is ook vrij dun natuurlijk, dus je moet er wel voorzichtig mee zijn. Mijn haf heeft er geen moeite mee, maar dat is een tank eerste klas die ook nog eens veel op stang voor de wagen heeft gelopen. Die lachte me vierkant uit met mijn trensje, we gingen gewoon in galop naar huis als ze het zat was...
Dit probleem is wel opgelost met har oude bit, maar het illustreerd wel wat voor tiepje het is.

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-08 09:47

Gisteren een dramatisch proefje gereden bij een onderlinge wedstrijd. In overleg met mijn instructrice ga ik een ongebroken bustrens proberen, kijken of ze daar minder onrustig van wordt met haar hoofd. Ze is in maart nog naar de tandarts geweest en een paar weken terug twee keer door de fysiotherapeut behandeld dus ik ga er van uit dat het toch aan het bit ligt niet en een andere oorzaak heeft.

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 09:51

Snoevie schreef:
principe is hetzelfde als een dangerbit,al lijken deze me wel fijner,de danger is vrij dik geloof ik.

Ik heb het dangerbit voor mijn paardje en vind die helemaal niet dik! (16 mm )
Heb dat bit ook gekocht omdat mijn merrie niet van het notenkrakergevoel houdt en ben heel tevreden over het principe.
Zijn er mensen die ervaring hebben met beide? Het dangerbit en de Pessoa?

MissPPP

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 22:39

Jamika schreef:
Gisteren een dramatisch proefje gereden bij een onderlinge wedstrijd. In overleg met mijn instructrice ga ik een ongebroken bustrens proberen, kijken of ze daar minder onrustig van wordt met haar hoofd. Ze is in maart nog naar de tandarts geweest en een paar weken terug twee keer door de fysiotherapeut behandeld dus ik ga er van uit dat het toch aan het bit ligt niet en een andere oorzaak heeft.

Het klinkt misschien heel stom, en je hebt er vast al wel naar gekeken, maar zit je neusriem ook goed? En niet te strak? En heb je al wel eens een andere neusriem(weet natuurlijk niet wat je nou gebruikt), bijvoorbeeld een lage neusriem geprobeerd? Deze legt het bit wat stiller in de mond. Ik ken paarden waarbij het heel erg veel uitmaakt wat voor een soort neusriem ze omhebben. Het hoeft dus niet direct aan het bit te liggen.

Jooliieen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 14:44

Ik heb dit bit besteld, alleen 1 vraag: Hoe zit het precies met dat maantje in het midden? Moet die omhoog of omlaag? Aangezien ik op verschillende sites dat maantje weer andersom zie staan..