Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

. Daarom is het heel handig om te weten wat verschillende optomingen volgens verschillende personen in verschillende situaties doen. Wat bij mij past weet je natuurlijk nooit zeker. pmarena schreef:Nouja , de meeste mensen die toch behoorlijk de dressuurkant op willen , zie ik toch kiezen voor een hoofdstelletje met gekruiste riempjes. Omdat die vaak een mooie brede neusriem hebben en van leer zijn , waardoor het beter bij het doel past eigenlijk.
ervarings verschil
. Ik vind het wat omslachtig. Bovendien ben ik het met pmarena (waar komt je naam vandaan? Ik zie aldoor een arena voor me vol met pm-etjes
) eens dat je een paard niet goed omtrekt langs de weg e.d. Er moet een andere manier zijn om duidelijk te maken dat ik het niet pik dat ze wegstuift. 

. Maar ik zou er dus alvast niet zelf mee gaan hobbelen, maar les nemen. En, maar dat is al wel duidelijk, ik wil per se een 5je voor kunnen blijven en kunnen blijven sturen. Als ik op jouw verhaal afga vallen dan de sidepull en het touwhalster af. Maar het is per paard verschillend
.
Goede service en super netjes geknoopt

. Het was een hack met korte scharen.
. En ze liep uit zichzelf goed vw-nw met gestrekte rug, wat belangrijk voor haar is.

Daar staan de foto's 
FahyaFemke schreef:Oh trouwens,
ik heb het wel steeds (in mijn hoofd) over een leren Sidepull met platte brede leren neusriem. Dus geen touw.