Kaka schreef:Dus jij bent van mening dat het geen verschil uitmaakt of je 1 paar sokken of 4 paar sokken aan hebt in je schoenen... volgens mij gaan je schoenen toch echt krapper zitten als je meer sokken over elkaar heen aantrekt. Hoe wil je in hemelsnaam verklaren dat je niet meer druk op de rug komt als je meer onder je zadel stopt? De boom is niet zo flexibel dat deze wijkt voor het extra volume. Dit gaat toch echt op de rug van je paard drukken. Er gaat niets boven een goed passend zadel zonder extra rommel ertussen. Wil je perse een bontje gebruiken, dan zul je je zadel daar op aan moeten laten meten en dus een groter kopen.
zoals ik al eerder zei;laat bovenstaande over aan de da en zadelmakers; dat zijn mensen die er voor gestudeerd hebben en die er verstand van hebben
zij geven ten alle tijden aan dat een bontje vaak beter is en dat het absoluut de pasvorm van een zadel niet aantast
ik vind het zeer oncorrect en onverantwoord dat hier door verschillende mensen (die er duidelijk geen verstand van hebben) gezegd word dat een bontje schadelijk is
vraag het eens na bij een da of zadelmaker en plaats dan pas een bericht