Zadelmarkt of Divoza

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Re: Zadelmarkt of Divoza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:27

Voor 275 euro heb je een Wintec zadel. Dat zijn prima zadels, goede pasvorm en degelijk. Alleen wel kunststof.
Ik zou gewoon daarvoor gaan, geen gezeur met scheve bomen, leer dat meer weg heeft van karton en slechte zadelpasservice. Wintec kun je ook bij goede zadelmakers kopen.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:50

LiSSy schreef:
ze komen door het hele land aan huis (van divoza dus) als je geen zadel koopt bij hun kost je dat wel 50 of 75 euro. als je wel een zadel koopt vervalt dat bedrag
Tevens ook aanvulling op de post van LizMD, de passervice kost € 50, of je nu wel of geen zadel koopt.

Ik zou ook voor Divoza gaan.

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 20:16

Ik zou voor Divoza kiezen,

1 omdat je erheen kunt gaan om te laten passen
2 ze kunnen ook bij jou komen
3 goeie service, mooie prijzen (vind ik)

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 20:19

Hoe lang wil je doen met het zadel?

Reken ongeveer voor elke 100 euro die je betaald dat je het zadel een jaar kan gebruiken. Persoonlijk zou ik voor een leuke wintec gaan, niet enorm duur, wel redelijke kwaliteit, hoef je ook niet schoon te maken/invetten etc.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 20:21

vaak is het boven een bepaald bedrag dat dat vervalt..
in mijn geval boven de 500 euro binnen de straal van 50 km.
zoiets zal het bij divoza ook wel zijn.

ik was eigenlijk 75 euro kwijt aan voorrijkosten, hij rekende er maar 25.
hij was al ergens in de buurt geweest en hij ging nu weer door, hij vond het wel zo eerlijk de voorrijkosten delen.
(scheelt mij toch mooi 50 eurie, kan ik toch mooi weer een singel en stijgbeugelriemen van kopen.)

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 20:25

levine schreef:
Zadelmarkt niet doen, kost je uiteindelijk alleen maar meer geld Knipoog

dobbel schreef:
en een verrote pony rug.

Ik denk eerlijk gezegd dat de goedkopere zadels (<275) bij divoza ook niet veel beter zullen zijn

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 20:26

Liever een 2ehands goed merk zadel. Maar goed, als ik beslist tussen die 2 moet kiezen, Divoza.

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 14:34

Vind het allebij een twijfel geval.
Zadelmarkt ken ik niet.
Divoza heb ik ook laten komen.
Ten eerste slaan ze der een code in zonder tevragen wat ik al raar vond. Verward
En het opvullen van mijn zadel hebben ze bar slecht gedaan.
Teminste lelijk gedaan ze hebben gewoon kleine sneetjes in het leer gemaakt en er wat ingepropt. Scheve mond
Nu ligt hij wel goed daar niet van maar dat kon wel wat netter vond ik.

En je betaalt alleen 1 malig 50 euro als je hem bijvoorbeeld langs laat komen en je koopt geen zadel.
Maar als jij een zadel bij hem koopt hoef je dus ook geen 50 euro tebetalen en stel je koopt hem en je twijfeld toch nog of hij wel goed ligt enz komt hij gewoon weer langs en kost het je niets.
En ze komen dus aan huis met een grote bus.
Als jij zegt waar je een voorkeur naar hebt en zegt dat het voor een pony is neemt hij een hele rits met zadels mee.

annemiek1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 14:51

Ik zou als ik jou was voor een wintec gaan! Voor een "klein" bedrag krijg je echt geen goed leren zadel (of je moet erg geluk hebben met een tweedehands) ik heb zelf voor mn pony een wintec (met cairkussens; gevuld met lucht) aangeschaft omdat mn "oude" (mooie prestige:(..) zadel niet paste. Ik heb zelf geen ervaring met hoe lang het mooi blijft, maar het past veel paarden en de boom is verstelbaar. Het is wel wat minder mooi als een leren zadel, maar als een leren zadel verslijt wordt het bruin of grijzig, dat heb je met wintec niet:p of anders misschien de rossner van divoza? Heb k vroeger ook gehad, was wel n fijn zadel. Ik zou iig echt nooooit naar zadelmarkt gaan!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 15:17

Wel gaan voor een wintec zonder cair, cair is geen lucht maar foam. Zelf gaat mijn voorkeur in die prijsklasse ook naar wintec uit. Meer info pb.

horsefan08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 12:32

ik zou voor divoza gaan,, maar het ligt er ook aan wat voor soort rug je paard hebt hoor..ik heb een 2dehandszadel voor 100 euro gekocht ofzo,, en licht nou al 1,5 jaar SUPER op mijn paards rug(een vriend is zadelmaker, en zei dat i super ligt) Het zadel licht nog steeds goed, maar word nu toch tijd om een ander zadel te kopen,gewoon omdat het leer bruin word Clown (dit gaat wel een nieuwe worden,, denk van JC)