Welk dressuurzadel gesloten, diepe, vaste zit?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_Anneruth

Re: Welk dressuurzadel gesloten, diepe, vaste zit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 16:01

Ja, ik heb weleens eerder gehoord dat iemand last van de rug kreeg van een Passier.

Ondanks dat ik ook geen sterke rug heb, heb ik daar geen last van.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 16:02

tamaramt schreef:
elk paard is anders en een 2 e hands zadel is toch op een ander paards rug ingereden

Een zadelmaker kan de vulling gewoon weer bijvullen op plekken waar het veranderd is neem ik aan..

Ik ben zelf helemaal fan van de Passier zadels, die waar ik op gereden (dressuur en spring) heb waren niet erg zacht, maar wel een erg vaste zit Ja
Nog nieteens zo zeer dat je echt gedwongen zat, maar het hielp me wel een eind in de goede richting om hetm aar zo te zeggen

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 19:25

Ik heb zelf nu een Kentaur Penelopa, maar die vind ik niet een erg vaste zit hebben persoonlijk.. vandaar dat ik een andere zoek..
Vandaag was toevallig de zadelmaker op stal die ik ook op t oog had... denk dat ik die dan maar eens langs laat komen volgende maand... die komt ook met tweedehands zadels langs...

BabyBell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:39

Ik rijd nu ook met een Penelopa, maar zit zo vast als een huis! Vooral als ik ook nog met bonte seatsaver rijd!

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 14:40

Je hebt ook van Rossner de Amerika dan moet je even opletten want de Rosner amerika plus is met een diepere gesloten zit heerlijk zadel.

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 14:45

Ik heb een kentauer Andromeda met een diepe zit en echt belachelijke knie wrongen ha ha vaster zitten in een zadel als deze kan haast niet.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 14:51

Chamberlain inverness/ salzburg.

Ik heb de eerste en zit echt erg lekker. en een fijne diepere zit en zacht voor je kont.

Jupi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 18:25

Ik heb nu 1,5 jaar de ainsley vanguard. Heeft een diepe zit en zit lekker zacht. Ben er heel tevreden over.

gitje65

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 18:35

Een Hulsebos WB4 zit als een luie stoel heerlijk zacht en diep, jammergenoeg kom ik met mijn 1.58 m. maar net onder de zweetbladen uit Haha! dus de mijne gaat helaas in de verkoop Huilen . Ik heb nu een WOW veelzijdigheid, lang niet zo mooi, maar zit ook weer lekker zacht, alleen niet zo diep, en mijn pootjes steken er iets verder onder uit en da's weer mooier voor het plaatje! Tong uitsteken

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 18:38

tamaramt schreef:
ik heb sinds 2 maanden een spiksplinternieuw ainsly rubens zadel gekocht
kostte kaal 1695 nieuw

wel een super geweldig fantastisch zadel die al jou bovenstaande eisen voldoet

ik ben zelf niet zo favoriet van 2 e hands zadels

ik heb 3 zadels (2e hands) in een jaar gehad waaronder een kentaur en een kieffer en ze lagen allemaal niet goed
elk paard is anders en een 2 e hands zadel is toch op een ander paards rug ingereden

dus vandaar dat ik ook ff gespaard heb en gewoon een nieuw zadel heb gekocht; je hebt dan ook meteen minimaal 5 jaar garantie
en bij een 2e hands zadel heb je dat ook niet

Als je incalculeert dat je het zadel goed passend laat maken en opnieuw laat vullen door een top-zadelmaker, dan je een perfect passend zadel hebben voor een acceptabel budget. Liever dat dan een kwalitatief minder nieuw zadel.

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 22:10

De Kieffer Wien Ja Diep, vast en gesloten maar het zit echt lekker! Prestige Grand Prix Dressage is ook zo'n zadel!

laboum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 22:18

Ik heb een Anatomica dressuurzadel. Paard heeft veel bewegingsvrijheid en ik zit er heerlijk in. Heeft echt een diepe en zachte zit. Gekocht bij Drunensruiterhuis voor €1595,-

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 07:53

Ik heb sinds een paar weken de Ainsley vanguard popular. Tweedehands vallen deze zadels echt ontzettend mee in de prijs. Mijn instructrice vond mijn zadel erg mooi, maar zij dat als ze te lang reed in een zadel met zó veel vastheid, ze last kreeg van haar rug. Zij rijdt er echter 10 op een dag, ik maar 1. Ik vind mijn zadel echt geweldig, ik heb een Fries met vrij explosieve gangen, dan heb je de steun van een goed zadel wel nodig, zeker met doorzitten. En dat is ook zeker een punt wat bij mij nu veel beter gaat, dat doorzitten. De vanguard heeft alleen niet zo heel veel wrong. Eerst zag ik het als minpuntje, maar nu ik heb ontdekt dat ik met dit zadel dan ook nog wel eens een sprongetje zou kunnen maken, ben ik verliefd. Voor mij voorlopig geen ander zadeltje meer Lachen

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 10:56

Welke hebben ook een smalle zit? Ik hoorde dat de ainsley wel een smalle zit had?

estherL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 13:26

In het Hulsebos zadel zit je goed vast en gesloten

viperlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:32

ik heb de euroriding titan 2 deze heeft een gesloten zachte zit.

_Tanja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 00:19

WildChild schreef:
Ik heb sinds een paar weken de Ainsley vanguard popular. Tweedehands vallen deze zadels echt ontzettend mee in de prijs. Mijn instructrice vond mijn zadel erg mooi, maar zij dat als ze te lang reed in een zadel met zó veel vastheid, ze last kreeg van haar rug. Zij rijdt er echter 10 op een dag, ik maar 1. Ik vind mijn zadel echt geweldig, ik heb een Fries met vrij explosieve gangen, dan heb je de steun van een goed zadel wel nodig, zeker met doorzitten. En dat is ook zeker een punt wat bij mij nu veel beter gaat, dat doorzitten. De vanguard heeft alleen niet zo heel veel wrong. Eerst zag ik het als minpuntje, maar nu ik heb ontdekt dat ik met dit zadel dan ook nog wel eens een sprongetje zou kunnen maken, ben ik verliefd. Voor mij voorlopig geen ander zadeltje meer Lachen

Idd een zeer fijn zadel.
Ik rij soms meerdere paarden op een dag, en ieder een ander zadel.
In dit zadel zit je gewoon in, en als ik dan op een ander zadel zit, heb ik echt het idee alsof ik er echt boven op zit/hang

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 18:16

Oke dat is wel heel fijn! Wil ook echt het gevoel hebben alsof je 'erin' zit... zit je ook 'vast' in het zadel? En heeft deze een smalle zit?

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 15:57

Het ligt er natuurlijk aan of je paard zelf breed is, maar de zit voelt bij mij wel heel erg smal, dat versterkt dat gevoel van dicht bij je paard zitten weer. Je zit ook echt vast in dit zadel, met de juiste inchmaat. Sommigen houden ervan, sommigen haten het.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:49

Ik heb op mijn Haf een Equestor Wispelaere en die zit super... niet heel diep maar wel heel stevig.

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 17:23

Anatomica en Euroriding Titan II hebben een diepe, vaste zit Lachen Veel kniewrong en een diepe, maar zachte zit. Vind het heerlijk Lachen

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 18:40

Wildchild, een smalle zit heeft niet alleen te maken met de breedte van je paard hoor Knipoog Ook met de zitting van het zadel... Maar die ainsley klinkt fijn Lachen

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 23:31

laboum schreef:
Ik heb een Anatomica dressuurzadel. Paard heeft veel bewegingsvrijheid en ik zit er heerlijk in. Heeft echt een diepe en zachte zit. Gekocht bij Drunensruiterhuis voor €1595,-

Ik heb ook een Anatomica in het bruin. Dat zadel dit heerlijk diep, je hebt echt het idee dat je in het zadel zit. Ik heb ook een Euroriding Diamant, die vind ik persoonlijk ook fijn zitten. De Euroriding Titan II vind ik persoonlijk het diepste en erg fijn rijden!
Ik zag op de site van Euroriding dat ze een nieuw model zadel hebben, de Matrixx. Die lijkt mij echt heerlijk zitten, maar ik ben dan ook Euroridingfan. Knipoog

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 23:46

tamaramt schreef:
kentaur heb ik ook gehad
de zadels zijn niet al te duur in aanschaf en prima voor die prijs maar gaan niet heel lang mee als je regelmatig rijd is mijn mening
mijne was binnen 3 maanden op
en de kentaur van mijn vriendin is in 1 jaar tijd al 5 keer teruggemoeten naar de verkoper
o.a. slijtage en heel vaak al opgevuld

Dan ben ik benieuwd waar jij die Kentaurs hebt gekocht. En waar je vriendinnetje hem heeft gekocht. Verward Nors opkijken Misschien de verkeerde zadelmaker getroffen?
Kentaur zadels komen als paddenstoelen uit de grond en er zijn bij sommige winkels gewoon wachtlijsten voor de Kentaur zadels als je er 1 wilt kopen. Omdat mensen er tevreden mee zijn. Kijk maar eens op de site van Kentaur hoelang ze garantie geven op de boom. Het leer is misschien niet zo kwalitatief als een KN maar je moet het donders bont spelen wil je een Kentaur OP slijten in zo'n korte tijd als wat jij noemt!

Binnenkort worden de Kentaur zadels een stuk duurder duurder (kennelijk kunnen ze zich dat veroorloven)
De kwaliteit wordt ook steeds beter (kijk naar de laatste modellen als de Medea II de Artemis II of de allerlaatste; de Elektra.
Dus voor de mensen die van plan zijn een Kentaur aan te schaffen: koop hem dan uiterlijk eind van het jaar. Volgend jaar worden ze een behoorlijk stuk duurder. (er zullen vast winkels zijn die nu groots gaan inkopen maar ook zij hebben te maken met een lange levertijd)

Er zijn altijd mensen die natuurlijk een ander zadel willen. Dat is hun goed recht. Je moet kopen wat je lekker vindt zitten en wat goed op je paard ligt. Er zijn genoeg soorten en merken zadels.

Ik heb een Kentaur gehad op mijn vorige sportpaard. En de hengst die ik nu heb krijgt ook een Kentaur.

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 00:00

Kentaur is gestegen met ongv. 120,- euro. Daarvoor kun een Prestige kopen (hippios, lucky)

Kentaur is bij sommige modellen erg diep vindt ik.
Kniewrongen die je vastzetten en echt dwingen(artemis, elektra, medea) vindt ik van die modellen.