Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
tamaramt schreef:elk paard is anders en een 2 e hands zadel is toch op een ander paards rug ingereden

dus de mijne gaat helaas in de verkoop
. Ik heb nu een WOW veelzijdigheid, lang niet zo mooi, maar zit ook weer lekker zacht, alleen niet zo diep, en mijn pootjes steken er iets verder onder uit en da's weer mooier voor het plaatje!
tamaramt schreef:ik heb sinds 2 maanden een spiksplinternieuw ainsly rubens zadel gekocht
kostte kaal 1695 nieuw
wel een super geweldig fantastisch zadel die al jou bovenstaande eisen voldoet
ik ben zelf niet zo favoriet van 2 e hands zadels
ik heb 3 zadels (2e hands) in een jaar gehad waaronder een kentaur en een kieffer en ze lagen allemaal niet goed
elk paard is anders en een 2 e hands zadel is toch op een ander paards rug ingereden
dus vandaar dat ik ook ff gespaard heb en gewoon een nieuw zadel heb gekocht; je hebt dan ook meteen minimaal 5 jaar garantie
en bij een 2e hands zadel heb je dat ook niet
Diep, vast en gesloten maar het zit echt lekker! Prestige Grand Prix Dressage is ook zo'n zadel! 

WildChild schreef:Ik heb sinds een paar weken de Ainsley vanguard popular. Tweedehands vallen deze zadels echt ontzettend mee in de prijs. Mijn instructrice vond mijn zadel erg mooi, maar zij dat als ze te lang reed in een zadel met zó veel vastheid, ze last kreeg van haar rug. Zij rijdt er echter 10 op een dag, ik maar 1. Ik vind mijn zadel echt geweldig, ik heb een Fries met vrij explosieve gangen, dan heb je de steun van een goed zadel wel nodig, zeker met doorzitten. En dat is ook zeker een punt wat bij mij nu veel beter gaat, dat doorzitten. De vanguard heeft alleen niet zo heel veel wrong. Eerst zag ik het als minpuntje, maar nu ik heb ontdekt dat ik met dit zadel dan ook nog wel eens een sprongetje zou kunnen maken, ben ik verliefd. Voor mij voorlopig geen ander zadeltje meer
Veel kniewrong en een diepe, maar zachte zit. Vind het heerlijk
Ook met de zitting van het zadel... Maar die ainsley klinkt fijn
laboum schreef:Ik heb een Anatomica dressuurzadel. Paard heeft veel bewegingsvrijheid en ik zit er heerlijk in. Heeft echt een diepe en zachte zit. Gekocht bij Drunensruiterhuis voor €1595,-
tamaramt schreef:kentaur heb ik ook gehad
de zadels zijn niet al te duur in aanschaf en prima voor die prijs maar gaan niet heel lang mee als je regelmatig rijd is mijn mening
mijne was binnen 3 maanden op
en de kentaur van mijn vriendin is in 1 jaar tijd al 5 keer teruggemoeten naar de verkoper
o.a. slijtage en heel vaak al opgevuld
Misschien de verkeerde zadelmaker getroffen?