Gelpad met dekje onder boomloos?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

willeke_x

Re: Gelpad met dekje onder boomloos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 08:48

Caira schreef:
Goh als ik het eerst heb over het feit dat je geheugenfoam moet nemen, zou ik dan de gelpad bedoelen? Cool Laat me raden? je bent blond?

Was niet aanvallend bedoeld hoor... Je hoeft m'n neus er niet af te bijten.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 09:58

Laatst heb ik het eens uitgeprobeerd, gewoon grandeurpad en toen een BR event dekje er overheen, het opstappen was nog een flinke opgave want het zadel schoof zo naar de zijkant, omdat de combinatie dekje met onderkant zadel erg glad wordt. De grandeurpad bleef prima liggen op dat moment trouwens Clown
Toen ik eenmaal zat en alles rechthing is het eigenlijk prima gegaan en is niks meer verschoven, het dekje (vzh full) pastte super onder het zadel en je zag er niks van dat het niet hoorde! Dus het kan wel goed, maar stap dan wel op met een krukje Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 10:00

dat schiet voor mij niet op,ik rijd erg vaak buiten en soms moet ik afstappen voor hekken..kan geen opvouwbaar krukje meenemen.. Haha!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 10:03

Daar liep ik dus ook tegenaan Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 10:05

en andersom is weer niet goed voor de ruggengraatvrijheid toch?
als je een dun dekje ónder je grandeur of wat voor dek ook legt?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 10:08

Dan zie je je dekje ook niet goed en kan je er dus net zo goed alleen de grandeurpad onder leggen, naar mijn idee.
Opzich zou het geen problemen moeten opleveren, bij een boomzadel geeft ook het zadel de ruggegraatvrijheid en ligt het dekje daar gewoon onder Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 10:12

ja ik ben het ook even kwijt..de grandeurpad sluit heel netjes aan aan de vorm van het zadel,ik vind het wel mooi om er soms een vierkant dekje onder te zien in een kleurtje(ik hoef geen 20 verschillende ofzo..).
Die zou je dan wel zien,ik heb wel voorbeelden gezien van mensen die dit ook hebben met bijvoorbeeld een wit dressuurdekje voor wedstrijden..
Maar of dat nou echt goed is, dáar was ik wel benieuwd naar..

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 13:30

ik volg dit topic even, zit erover te denken om een boomloze london (dressuur) te kopen, maar mn grootste struikelpunt is dan dus ook dat heel mn verzameling dekjes weg zou moeten.....

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 13:33

Ik heb een bontonderlegger eronder. Die heb ik even open gemaakt aan de voorkant en toen kon ik er zo 2 inlages inschuiven. Nu rijd is daarmee en heb er een gewoon dekje overheen. De ruggengraat blijft heel mooi vrij.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 13:37

maar zitten de inlages dasn niet te dicht op elkaar? Ik heb er nu nl een speciale pad van christ onder met inlages, maar die inlages zitten niet tegen elkaar aan zeg maar, zit nog een stukjke ruggengraat tussen als jullie snappen wat ik bedoel.

voor de crea mensen die met inlages een eigen onderlegger hebben gemaakt: kunnen julliemischien een foto plaatsen van de onderlegger los en hoe hij onder het zadel eruit ziet? ben heel benieuwd. dan zou je nl gewoon standaard die onderlegger kunnen gebruiken en daaronder je eigen dekjes

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 13:41

Ik weet wel dat mattes bontjes heeft waar je inlages in kan plaatsen op meerdere plekken om bijvoorbeeld je paard 'op te vullen' wanneer hij nog spieren moet kweken.
Die bontjes hebben ook ruggengraatvrijheid, dus misschien dat het icm dat ook goed gaat? Dan hoef je ook niet te knutselen, maar dat is meer iets voor Foxy80 om dat uit te leggen of dat kan denk ik Clown

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 13:47

Ik heb ook een Mattes, maar niet zo'n speciale voor boomloos. Maar met de inlages heb ik echt nog een heel breed stuk ruggengraat vrijheid.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 09:27

en heb je dan een volledig mattes dekje of alleen zo'n half bontje waar inlages in kunnen. dus zo'n bontje dat iedereen tegenwoordig onder zn zadel heeft bedoel ik dan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 09:32

ik heb net een hafpad gekocht,die heb je tenminste ook in kleurtjes... Go jij! Go jij!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 09:42

Ik heb zo'n bontje waar nu de gehele paardenbevolking mee rijdt. Voorop zat nog zo'n bontrand (aan de achterkant niet), die heb ik eraf gehaald. En toen kwam ik erachter dat de pad "hol" was en er dus inlages in konden. Het rijdt goed moet ik zeggen. Blijft goed liggen ook. En paard is blij. En ik kan nu leuke dekjes er op doen.

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 10:26

Cookies schreef:
Ik heb een bontonderlegger eronder. Die heb ik even open gemaakt aan de voorkant en toen kon ik er zo 2 inlages inschuiven. Nu rijd is daarmee en heb er een gewoon dekje overheen. De ruggengraat blijft heel mooi vrij.

Je hebt de onderlegger dus op de blote rug van je paard, daar overheen een dekje en dan je zadel?

Ik rij zelf met de Barefoot Cheyenne, daar heb ik een bontonderlegger in zadelvorm onder, van lamicell als ik mij niet vergis, en daar onder een Pk pad.

Haar ruggegraad is altijd helemaal droog, dus die blijft goed vrij. Wel heb ik dubbeldikke inlages.

Afbeelding

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 11:17

Ja ik heb eerst de schaap eronder, dan het dekje en dan het zadel.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 12:29

Lintjuuuh schreef:
Ik heb de inlages uit mijn boomloze dekje gehaald en er een speciaal hoesje voor genaaid. Daaraan weer klitteband zodat ik hem goed aan mijn zadel kan bevestigen (als onderlegger dus). Nu kan ik dus gewoon elk dekje gebruiken die ik wil.

Van Mattes heb je inderdaad een hele hoop producten voor boomloos, maar ook bontjes die ruggegraatsvrijheid garanderen, evt. zonder bontranden bovenaan zodat ze perfect ONDER een dekje passen.
En voor boomloze zadels zijn er speciale dekjes met een opkleefsysteem zoals Lintjuuh zelf gemaakt heeft
Voor foto' s: www.hipponet.be

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 15:01

Cookies schreef:
Ik heb zo'n bontje waar nu de gehele paardenbevolking mee rijdt. Voorop zat nog zo'n bontrand (aan de achterkant niet), die heb ik eraf gehaald. En toen kwam ik erachter dat de pad "hol" was en er dus inlages in konden. Het rijdt goed moet ik zeggen. Blijft goed liggen ook. En paard is blij. En ik kan nu leuke dekjes er op doen.

ooooooooooh damn! Ik heb mijn wolletje te vroeg verkocht dan blijkbaar!

cherish

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 15:53

ik zat aan ook zo iets te denken! omdat ik het super jammer vind dat ik al mijn leuke dekjes niet meer kan gebruiken!
maar dan moet ik dus inlages in me bontonderlegger bouwen? en dan onder t zadel meteen? zoals bij boomzadels?