Zeer slechte ervaring Anky pads, wie nog meer?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Coconut

Re: Zeer slechte ervaring Anky pads, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 15:15

Mijn merrie had geen wond van het dekje gekregen, maar kreeg er echt witte haren van. Na een dag zag ik een paar witte haren, maar maakte me nog niet echt zorgen. Na een paar dagen werden de haren witter en werd de plek groter. Er zat echt een drukking onder.

Foto zal ik zoeken!

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 15:18

maar de ankypad is geschikt voor schoftloze paarden? of met weinig schoft. en brede paarden dan ?

BabyBell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 15:32

Ik heb zelf 4 anky pads, nog nooit problemen mee gehad. Niet op een fjord en een fries (allebei zo goed als schoftloos) en ook nu op mijn eigen kwpner niet. Je moet ze alleen wel goed in de kamer trekken...maar dat doe bij elk dekje.

Tody

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 15:39

Citaat:
Na 1 keer rijden met een Anky pad een litteken? Dan moet er toch een wond hebben gezeten lijkt me?
En meteen witte haren dat kan niet, een drukplek zit er vaak al maanden voordat je hem ziet.

Ook ik wil me hier even bij aansluiten. Een litteken is een vorm van herstel na een beschadiging. Dat ontstaat onmogelijk in één dag. Hetzelfde geldt voor witte haren. Die ontstaan pas nádat de huid in de verdrukking heeft gezeten.
Ik zou dus de oorzaak eerder zoeken in iets dat je al langer gebruikt.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 15:41

Ze had eerder geen witte haren en voor die tijd reed ik zonder shabrak. Dus daar kan het niet van gekomen zijn. Ze had ook geen deken op en het zadel paste ook goed, want de zadelmaker had het nog helemaal gecontroleerd.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 15:45

Na 1 dag rijden kun je de dag erna geen witte haren zien, ik gok dat zoiets minstens een maand duurt ongeveer.

Over zadelmakers, vertrouw daar ook niet altijd te veel op, paarden veranderen qua bespiering. Mijn zadel was gecontroleerd door én de zadelmaker én een onafhankelijke zadelpasser in opleiding en leek oke te liggen. Niks was minder waar helaas.

imposantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 15:58

Ben ook benieuwd naar foto's!
Ik kan er ook niet mee rijden, bij mijn paard lagen ze ook klemvast op de schoft na het rijden.
Voor mij geen Anky-pads, jammer want de knalgele vond ik toch wel errug leuk...

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 16:16

Wat ik dus heb, is als ik mijn anky pad flink in de kamer trek zodat hij niet op de schoft trekt, dat hij niet lang genoeg meer is voor mijn zweetbladen. Scheve mond
En toen ik nog een zadel had zonder teruggesneden boom, kon ik hem niet eens fatsoenlijk door de kamer trekken dus lag 'ie sowieso te trekken.
Nee ik geef liever mijn geld uit aan een leuk dekje van eskadron ofzo. Ook goede kwaliteit maar veeeeul betere pasvorm.

xTravers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 11:04

Ik ben er ook niet over te spreken!
Mij verzorgpaard krijgt van die dekjes (zonder vorming van de rug) kleine bulten maar ze heeft ook een erg hoge schoft Tong uitsteken Dus ik gebruik liever met vorming dan zonder!
Xx

P.S En Anky rijd wel met haar eigen dekjes en haar eigenkleding enzo.. Maar de wedstrijd die ze in Hongkong reed had ze een Keltec dekje (Keltec Salinero red.) Maar de trainingen die ze daar reed reed ze telkens met haar eigen merk..

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:58

Wat vervelend zeg Ach gut

Kan me voorstellen dat ze bij paarden met veel schoft niet prettig liggen. Mijn pony heeft weinig schoft, en daar liggen ze prima op!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 14:43

Lijkt me onwaarschijnlijk dat het van 1 keer rijden kan gebeuren. Zeker als het gaat om een enorm litteken dat lijkt me niet dat het van iets zachts kan komen. Mijn paarden hebben beide een hoge schoft. Ik heb jaren met anky's gereden zonder problemen maar ik vind de voorgevormde toch prettiger omdat deze direct al goed liggen. De Anky's moet ik meer in de kamer trekken.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 20:42

Mijn merrie heeft een lage schoft , het is een IJslander, en ze liggen dus echt voor geen meter!

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 18:24

Nou ik heb die nep Ankys en ze liggen bij mij ook voor geen meter. Ik trek ze goed omhoog, maar al na een paar rondjes ligt ie strak op de schoft. En wat ik ook probeer, hij blijf strak trekken. Nu heb ik sinds kort een Eurostar voorgevormd zeg maar, en die ligt super en blijft ook goed liggen tijdens het rijden......Ik de pads dus maar vervangen door Eurostar dekjes.
Nu heeft mijn paard een behoorlijke schoft, maar ik zou toch denken dat dat niet uit zou moeten maken.

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 18:28

Ik heb de PK pads en die zijn kwalitatief net zo goed als de Anky's maar deze hebben wel betere pasvorm

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 18:28

ik roep al tijden dat die rechte dekjes niet deugen, maar krijg steeds half bokt over me heen
zie nu steeds meet mensen met ervaringen...
anky is gewoon oliebol, daarom heb ik het niet meer
je kan eht zo hoog en laag als je wilt in de kamer trekken, maar het schuift toch weer op de schoft.

maar er zijn ook mensen met andere ervaringen... Lachen
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 23-08-08 18:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 18:30

Geen problemen met Anky dekjes hier, bij beide paarden. Ik heb eentje met een hoge schoft en eentje met een lage ( is ook een lekker rond paard Tong uitsteken )en als je ze gewoon in de kamer trekt is er niets aan de hand, ze blijven keurig liggen ( ligt ook niet aan het zadel, dat ze weer omlaag komen, want ik rij ze allebei met verschillende type zadels en ze blijven bij allebei keurig liggen ). Verder rijdt mijn zusje ook regelmatig met Any's en haar paard heeft ook een redelijke schoft en daar is ook geen probleem.
Het lijkt mij ook vrij sterk dat er na 1 keer rijden al meteen een drukplek ontstaat. Daar gaat meestal idd toch wat meer tijd overheen.

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 18:34

Ik rij bijna alleen maar met ankypads, nog geen enkel dekje kunnen vinden die net zo fijn is, laat staan beter.

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 18:40

Ik heb twee jaar geleden ook een Ankypad gekocht maar die lag totaal niet goed op mijn paard. Het ging schuiven en lag strak onder de boom van het zadel. Ook mij is verteld dat dit kwam omdat er geen vorm in zat en dat het daardoor op bepaalde paarden gewoon niet goed lag. Ik heb het dekje dan ook meteen doorverkocht. Jammer maar het was niet anders! Tegenwoordig rij ik alleen nog maar met die suedepads van Harryhorse en die liggen prima, ook mede door de lusjes aan de bovenkant zodat het niet meer strak ligt.

LisaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 18:48

Ik vind de Pk pads persoonlijk ook lekkerder liggen, veel meer rugvorm en zijn makkelijker in de kamer op te trekken.
Bij Anky's liggen ze na een paar minuten rijden vaak alweer om de schoft.
Wat al gezegd is, in een dag kunnen er geen drukplekken zijn, aangezien dat toch komt van een soort van wond.
Wel vreemd dat er witte haren te zien zijn, kan het niet van iets anders komen, of misschien is ze allergisch voor de stof oid? Aangezien je normaal niet met sjabrak rijdt..
Anky rijdt met haar eigen pads ja, dat is ook wel logisch natuurlijk, vooral als er foto's gemaakt van worden Lachen

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 19:00

ik heb een paard met vrij veel schoft en rij bijna altijd met anky pads of eurstar pads.

Beide liggen super. dus de schoft maakt denk ik niet veel uit.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 19:17

Ik heb een stuk of 20 Anky-pads en heb maar één keer problemen gehad met de pads: vlak na het scheren.... Het volgende jaar heb ik gewoon een Anky-pad erin laten staan tijdens het scheren en heb ik nergens meer last van gehad. Het lijkt me stug dat je na één dag witte haren ziet: eerst krijg je een wond en pas ná herstel komen er witte haren op. Als het na één dag al was, dan moet het van iets anders geweest zijn (vliegendeken, zweetdeken, uitrijdeken, etc.). Ik blijf het nog steeds super dekjes vinden: gewoon al allemaal zeker 30 keer gewassen en nog steeds erg mooi (was ze na 2 of 3 dagen gebruik).

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 20:12

Ik heb ooit 1 anky pad gehad, en die is ook binnen een paar maanden weer verkocht.
Hier dus ook absoluut geen goede ervaring.
Hij kreeg dan geen littekens ofzo, maar je zag duidelijk dat het erg strak om de schoft trok.

Deze pads zijn denk meer geschikt voor paarden zonder schoft ofzo

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 20:25

dat zou best kunnen idd,mijn pony heeft weinig schoft,en daar ligt ie goed op,maar ik trek m goed op in de kamer en daar blijft hij ook zitten.
ik moet zeggen dat ik PK en ES wel fijner in gebruik vind.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 20:34

Je moet de pad goed in de kamer trekken dan heb je er ook geen moeilijkheden mee mijn beide paarden hebben een hoge schoft en heb er nog nooit problemen mee gehad. Ook wil een goed passend zadel wonderen doen Knipoog

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 20:42

ik vind het niks... totaal vormloos
(hoe is het mogelijk dat ze het verzonnen hebben?)

en over de vraag of anky er mee rijd?
ja! op de trainingsfoto's in hong kong reed ze met een bruine anky pad. Clown