[WN] Wat voor halster (merk, maat) voor paint/quarter?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

simodi

Re: Wat voor halster (merk, maat) voor paint/quarter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 09:36

Sonja schreef:
Vollblut 2. Past perfect.
Ik doe niet aan speciale halsters. Het is gewoon een paard, dus die krijgt gewoon een halster.

Nou, bij de mijne werkt dat zo toch niet, tenzij je niet zo nauwkeurig kijkt of het netjes past .... een FULL halster is echt te lang, dan zit de neusriem ongeveer over d'r neusgaten. En de meeste COB maten kunnen maar net onder de keel dicht!

Maar het hangt gewoon erg van het model hoofd van je quarter (paint) af. De ruin van mijn man heeft een 'normaal' model hoofdje en past prima een COB-halster.

Afbeelding
Maar vergelijk deze maar eens met de foto bovenaan in mijn topic (verschil in wangen)!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 09:40

Ik gebruik een halster uitsluitend om een paard van plaats A naar plaats B te brengen, en dan ook alleen maar als ik vanuit weet ik wat voor regel of rol het niet kan maken om ze gewoon los mee te laten lopen.
Een paard hoort in de wei, paddock of stal geen halster om te hebben vind ik. Dus voor die max 5 minuten per dag dat 'ie een halster om heeft zal het me volledig worst wezen of het keurig aansluit of dat het ergens een centimeter flubbert Haha!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 10:17

Sonja schreef:
Ik gebruik een halster uitsluitend om een paard van plaats A naar plaats B te brengen, en dan ook alleen maar als ik vanuit weet ik wat voor regel of rol het niet kan maken om ze gewoon los mee te laten lopen.
Een paard hoort in de wei, paddock of stal geen halster om te hebben vind ik. Dus voor die max 5 minuten per dag dat 'ie een halster om heeft zal het me volledig worst wezen of het keurig aansluit of dat het ergens een centimeter flubbert Haha!

Okee, dat kan.

Ik gebruik ze ook als ik longeer en dan moet het absoluut goed passen en niet draaien en schuren! (Ik longeer nooit met bit, maar altijd met halster)

Op onze stal houden de paarden hun halster ook om in de wei, anders is het geen doen om dagelijks 40 paarden buiten te zetten en 's middags weer binnen te halen als er eerst nog halsters moeten worden afgedaan/omgedaan.

Nu er zoveel vliegen zijn heb ik een vliegennetje aan de halsters bevestigd en blijft het halster ook lekker om in de paddock, omdat anders binnen de kortste keren de ogen onder de vliegen zitten.

Dus je ziet, voor mij genoeg redenen om toch te zoeken naar een goed passend halster! Knipoog

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 12:47

shirefan schreef:
Ik heb een hamilton besteld bij athur's, je hebt 2 soorten verstelbaar en niet verstelbaar in heel veel leuke kleuren!!
En die verstelbare is heel ruim verstelbaar en de prijs valt hartstiike mee en hele mooie zware kwaliteit.
Hij was 25 euro http://www.westernstore.nl/index.php?ta ... ct_id=1710

Vind ik zelf veel te duur en helaas hebben die hamilton halsters een metalen sluitclip ipv een musketonhaak. En halster van max een tientje vind ik prima, voor die paar sec dat mn paarden zo'n ding omhebben ga ik niet moeilijk doen Pling

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:05

Ik vind zo'n metalen sluitklip ipv een musceton wel veiliger (mits die op de juiste manier wordt vastgehaakt Haha! ) én het ligt tegen de kaak van een paard ook prettiger.
Maar ik vind de halsters op zich ook te duur.

Verder zie ik niet wat er 'western' is aan een halster Cool

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 16:51

Wij hebben sommige van onze Big D halsters al meer dan 10 jaar.
En ze worden véél gebruikt. En veel gewassen ook.
30 dollar : 10 = 3 dollar per jaar = niet duur Clown
En dat zijn Big D's zonder lastige musketons, of andere moeilijke gespen. Gewoon 1 sluiting. Ideaal en onverwoestbaar.

Je hebt ze in alle maten, veulen, yearling, cob, full en extra full en alle kleuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:31

Dan heb je gelijk Simodi, als je 'm meer gebruikten meer omhebt dan is de pasvorm heel veel belangrijker.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 23:15

"Western" zijn die halsters niet, maar de maten zijn anders: kortere bakstukken en meer ruimte rond de keel. Pasvorm is idd wel belangrijk met longeren en in de trailer!

Gelukkig passen die van mij prima in de goedkope halstertjes. Voor de mooi (op clinic oid) heb ik een Hamilton ... met paniekhaakje aan de keelriem Haha! .

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 17:16

ik heb een halster van Decathlon (geen idee of die winkel ook in Nederland bestaat,ik denk het wel?), een heel goedkoop. Heb het ondertussen al zo'n 6jaar, nog steeds niets aan stuk en past op veel paardenhoofdjes !

Heb ook nog een duurder halster (FULL) van decathlon, maar over deze pasvorm ben ik minder te spreken.

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 17:25

Ik heb de hamilton ook voor de mooi hoor!!!
Voor in de wei heeft hij een QHP, geen duur halster, verstelbaar en ik heb de cob maat.

joany_pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 22:23

ff over Country Mill daar hebben ze ook halsters van PK (weet ff de prijs niet) maar die passen bij Hatchet ook gewoon,de cob zit dan goed!
verder past hij geen cob tenminste van de ik geprobeerd heb.

Afbeelding
Afbeelding

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 07:58

joany_pony schreef:
ff over Country Mill daar hebben ze ook halsters van PK (weet ff de prijs niet) maar die passen bij Hatchet ook gewoon,de cob zit dan goed!
verder past hij geen cob tenminste van de ik geprobeerd heb.

Afbeelding
Afbeelding

(Leuke foto's!)

Ha ha, klopt dat die ook passen, want diezelfde heb ik ook voor mijn paint!!! Kijk maar:

Afbeelding

joany_pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 08:28

hahahaha oke al vind ik die halsters wel een rare kleurencombi hebben :S

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 09:08

joany_pony schreef:
hahahaha oke al vind ik die halsters wel een rare kleurencombi hebben :S

Ach ja, zo hebben we in elk geval iets bijzonders! Haha! Knipoog