Wat is een stevige waterdichte winterdeken?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Woody2015

Re: Wat is een stevige waterdichte winterdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 15:27

heeft er iemand ervaring met de 3 in 1 dekens hh, dat zou ideaal zijn, eerst de 200 gram en dan als t kouder word de 100 grams deken eronder.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 08:49

Ik heb voor mijn haf een weatherbeeta en een aantal Harry's horse dekens. Ze heeft nauwelijks schuurplekjes gehad, alleen in de verhaarperiode een paar. Vooral de weatherbeeta ben ik erg over te spreken, die heeft een hele mooie staartflap waardoor hij niet opwaait en ze er echt droog onder blijft.

pre schreef:
heeft er iemand ervaring met de 3 in 1 dekens hh, dat zou ideaal zijn, eerst de 200 gram en dan als t kouder word de 100 grams deken eronder.

Bedoel je de harry's horse? Ik heb deze: http://www.piafferuitersport.nl/popup.php?img=1625

Superdeken! ben er erg blij mee. Vanwege haar blesures heeft ze vorige winter zonder deken gestaan, dus ik heb de onderdeken nog niet gebruikt. De bovendeken is erg mooi en goed van pasvorm.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 09:04

Ja precies die deken bedoelde ik.
Dan kan ik beginnen met de 100 gram regendeken en na verloop eventueel de andere eronder doen.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 09:39

Hij is idd ideaal. Je kunt ook andere combinaties maken met andere dekens. De onderdeken met een 0 grams waterdicht erover bijvoorbeeld, of de bovendeken combineren met andere onderdekens. Je kunt ze dan wel niet aan elkaar vastmaken, maar het blijft toch prima liggen.

Mariskatw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 09:49

Over die gecombineerde deken: ik kan niet zo goed zien hoe je ze aan elkaar vastmaakt, maar volgens mij is het niet met een rits toch?
Ik heb namelijk ook een keer een 3 in 1 deken gehad met een dikke vulling, een dunne vulling en een regen-over-dek (zeg maar) en die kon je in elkaar ritsen. Het idee is heel erg goed, maar die rits bleef altijd op de manen van de paarden liggen, ik had en toen 2 en bij beide paarden kregen ze helemaal korsten in de manen en ging het vreselijk jeuken en irriteren. Dus dat is misschien handig om even op te letten.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 10:55

Als je de horseware nieuw wilt hebebn , kun je deze het beste via Ierland bestellen, equestrian, zo scheelt de rambo duo 100 euro met hier en geen verzendkosten, ook de ander dekens zijn daar stukken goedkoper, oven de 135 euro geen verzendkosten, wie weet zou je met meerdere kunnen bestellen, dan scheelt het..........

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 11:15

Mariskatw schreef:
Over die gecombineerde deken: ik kan niet zo goed zien hoe je ze aan elkaar vastmaakt, maar volgens mij is het niet met een rits toch?
Ik heb namelijk ook een keer een 3 in 1 deken gehad met een dikke vulling, een dunne vulling en een regen-over-dek (zeg maar) en die kon je in elkaar ritsen. Het idee is heel erg goed, maar die rits bleef altijd op de manen van de paarden liggen, ik had en toen 2 en bij beide paarden kregen ze helemaal korsten in de manen en ging het vreselijk jeuken en irriteren. Dus dat is misschien handig om even op te letten.

Het zit met clipjes, en de riemen moet je door de onderdeken heen halen. Geen idee hoe lang de clipjes het overleven, maar het ziet er allemaal best stevig uit. Van de winter ga ik ze voor het eerst alletwee aan elkaar gebruiken.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 11:30

de deken van hh waar wij het over hebben is een ouder model, je hebt ook een nieuwer maar die is weer met die rits, dus niet fijn!

ik zal eens op de ierse site kijken.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 11:37

heb je ook een site van due horsewear dekens in ireland?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 12:19

Mijn pony heeft Bucas. Je betaalt inderdaad iets meer, maar dan heb je ook wat. Het zijn hele fijne dekens, zeer goede pasvorm en 500 % waterdicht. En oersterk.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 14:18

weet wel dat als je 2 dekens op gooit, het een stuk minder ventileert

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 18:16

jaja maar ik kan moeilik direct een 300 gram op doen.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 19:00

Dan kan je denk ik beter eerst een goedkoop dunner dekentje nemen, en in de winter die dikke

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 20:55

ja das ook een optie.
misschien da ik anders gewoon een 200 gram regendeken of 150 gram op doe en dan een fleece deken eronder bij flinke kou.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 10:08

iemand speciefiek ervaring met de amigo van horsewear?

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 10:35

Ik denk dat je ook moet kijken welke deken er goed op je pony ligt. Op die van mij ligt horsewear niet goed, de sluiting zit te laag en het is net een jurk. Pagony ligt ook niet netjes bij de schouder en regent daar in. Bucas leek goed te liggen, alleen had ze vorig jaar opeens een drukplek op de manenkam...

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 10:37

ik heb de amigo en ik vind hem erg prettig. zelfde fijne pasvorm als de rambo. echter niet hufterproof. Die van mij is netjes en geen sloperd. dus dat scheelt.

Fiorenza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 10:41

Lamicell dekens zijn ook echt aan te raden, ik ken alleen niet veel winkels in NL die ze verkopen. Wel in belgie..

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 10:56

Ik weet wat een investering het is, maar uiteindelijk betaald het zich terug, omdat het veeeeeel langer mee gaat.

Ik heb vorig jaar ook allemaal nieuwe dekens gekocht ...

Een QHP ongevoerde regendeken, deze heeft ze nu om (staat dag en nacht op het land) vanwege de regen
Een Rhino Wug Medium (200 grams) Deze krijgt ze hierna om als het wat kouder wordt (Ik ben helemaal gek van dit deken, wat een goede pasvorm deze heeft)
Een Bucas Power Turnout Ligt Full Neck (300 grams) Deze krijgt ze om als ze geschoren is. Ze staat overdag (de hele dag) buiten in de winter.
Een Harry's Horse Onderdeken van 100 grams. Kan ik onder elk deken doen, zo heb ik van 0 tot 400 grams dekens.

Als het echt heeeeeeel koud gaat worden (wat deze winter niet is gebeurt), dan ga ik ook kijken naar een 500 grams, wel een goedkope, want zo vaak zal ze die niet om hebben.

Ik heb op heeeeel veel stallen stage gelopen en veel ervaringen met verschillende dekens, welke ik je aan kan raden: Bucas, Horsewear (Amigo, Rhino, Rambo), Dominick, Anky (:P) en Weatherbeeta. Hier doe je echt jaren mee!

Wat ik je aanraad, is om van de 200 en/of 300 grams een goede kwaliteit deken te kopen, aangezien ze die vaak het meeste om hebben. Je kan ook onderdeken(s) kopen zodat je wat kunt varieren. En dan zou je eventueel een goedkope ongevoerde regendeken kunnen kopen om daarmee te beginnen, en als het koud wordt ook een wat dikkere (goedkopere)

Hopelijk snap je een beetje wat ik bedoel Tong uitsteken

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 15:44

nou ik heb zojuist een horsewear rambo gekocht, 200 gram gevoerd.
word het echt koud dan leg ik er nog een fleece deken onder.
ik denk dat ik voor mijn anda een ongevoerde rambo haal voor in de wei.
ik heb in de winkel verschillende dekens gezien maar de horsewear en bucas springen er toch uit.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 10:08

Ik haak even in op het onderwerp. Ik heb nog niet zo heel veer ervaring met dekens ed.
Nu staan mijn paardjes (Mérens) nu nog overdag buiten en 's avonds binnen. Maar ze gaan vanaf januari ongeveer 24/7 het land op. Ik wil voorkomen dat ze een wintervacht ontwikkelen omdat ze 's winters gewoon door moeten werken.

Wanneer kan ik het beste starten met een winterdeken. Hij moet watervast zijn aangezien ik niet elke keer op en neer kan als het regend. Idem met onderdekens, ze worden nu 's ochtends door stalgenoten de wei in gezet en ik wil ze niet belasten met 2 dekens op gooien of elke keer een andere. Dus als het even kan 1 deken voor de hele winter met evt een lichtere versie deken voor de lente/herfst en koude zomers. Hoeveel grams moet ik hebben voor de heren voor de winter? En moet ik echt eerst beginnen met een dunnere, of kan gelijk de dikkere erop gooien. Dan kan ik namelijk nog gaan sparen voor 2 lichtere dekens, voor in de lente.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 22:17

Op mijn paarden komt alleen nog maar een Rambo deken. Super sterk (wordt elk jaar getest door mijn paard die zich vast bijt aan de deken van mijn andere paard en er vervolgens met zijn 700 kilo aan gaat hangen), waterdicht (paarden lopen er de hele winter mee in de wei) en ademend (paarden hebben 2 keer per dag een gek speeluurtje in de wei). Echt een super deken!

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 12:13

voor de geinteresseerden, ik heb nog een rambo deken te koop. ze gaan idd erg lang mee en samen met bucas zijn dat voor mij wel de beste outdoordekens hoor. qua waterdichtheid, pasvorm en ademend vermogen.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 22:21

Ja ik ben ook aan het denken over wanneer en deken op te doen.
De Rambo lag helaas niet goed op mijn haf, te groot, nu houd ik die voor mijn anda en heb ik een hh upper class besteld, 150 gram, en dan bij vorst gewoon een fleeceje eronder.
Ben benieuwd komt morgen binnen, hopen dat die past!

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 00:09