tweespan kan ik ook zeker aanrade idd prima service en lekker zadel.
verder als je paardje nog veel veranderd zou ik gaan voor een thorrowgood t6 is de nieuwste lijkt leer is kunstof heeft verwisselbare boom andere boom dan wintec dus meer ruimte bij de schoft. daarbij zitten er plastic fishes in waarmee je een halve boommaat erbij kan doen of eraf als het bijv zomer is dus pard dikker.
ook ideaal zadel en ook iets of wat goedkoper dan tweespan.
timokyana
iedereen bedankt! Ik ben er nog steeds niet uit dus tips blijven nog steeds welkom.
Het tijdelijk verstellen van mijn wintec blijkt niet te kunnen we hebben dus waarschijnlijk een wintec met (zilveren) vaste boom. Zijn we aardig ingetuimd wij dachten verwisselbaar, al had ik niet verwacht dat probleem op te kunnen lossen omdat het zadel kiept.
heb overigens wel een massimo trail op hem gelegd, die qua model mooi ligt, niet te lang in elk geval. Nu nog even zoeken naar 'het'zadel! Maar eerst nog even (flink) afvallen het powniebeest
Ik heb een Wintec wide op mijn New Forest pony Van bouw lijkt ze heel goed op die van jou... Héél rond, zo goed als geen schoft, brede schouders en een korte rug. De "gewone" Wintec past haar ook voor geen meter, maar deze ligt als een huis zeg maar
Wij hebben ook een rond x tinkje. Voor haar hebben we een Kieffer Munchen vz met brede boom geschikt voor stevige koudbloedjes. Daarnaast een Barefoot Arizona ter afwisseling. Beide zadels zitten als een huis en liggen goed op haar rug. Succes met je keuze!
timokyana
Misschien kan ik tijdelijk wel aan een wintec met verwisselbare boom komen. Baal ervan dat ik er dus achteraf een heb met vaste boom, voortaan zelf beter controleren. wide is de witte?
Ik heb ook een massimo trail en die kan ik je wel aanraden hoor. Je kunt ze goed aanpassen en je hebt zoveel verschillende boommaten. Ze hebben veel ruimte tussen de kussens en ik heb een arabier met een redelijk korte rug en hij zit perfect.
Andrea_
Woonplaats: LA Terras Del Sol in het altijd zonnige Belgische San Lanaco
Uh, jouw Kiefferverhaal klopt niet hoor. Een van de grote voordelen van Kieffer is JUIST dat je de boom kunt aanpassen.
Dat klopt dus ook wat Maanling zegt. Ik ben aan het denken om een Kieffer Hamburg aan te schaffen, hiervan kunnen ze de boom nl aanpassen, dus ook voor een brede tinker (die heb ik zelf dus ook )
een ijslander zadel is zeker het overwegen waard; ijslanders zijn over het agemeen ook rond geribt en hebben weinig schoft. je moet wel houden van de open,vlakke zit
Een vriendin van me heeft een omega zadel, die koudbloeden van haar hebben boommaat 46 ofzo. Die heeft ze aan laten meten toen ze 3,5 ofzo waren, zijn echt heerlijke zadels.