Owh ik wist niet dat je met staartriem niet mag starten.. Pannekoekzadel ligt ook met staartriem er op ben bang met andere zadel ook moet maar het schuift niet zo erg als het paard op de vorige pagina... hmmz
Ik heb bij een paard een extra singel zitten op de voorste stoten,deze singel heeft dus aan elke kant ook maar een rolgesp zitten.Bij hem werkt dat prima tegen het verschuiven
Aan een voorsingel heb ik echt een hekel,heb geprobeerd maar je moet dat ding weer zo strak doen en dan het zadel eroverheen,drukt lekker op de haken nee vond het niets en mijn paard ook niet.
Ik heb voor mijn pony een thorowgood griffin wijd gebruikt toen ze nog geen model had. Hij is trouwens nu te koop, zie link in mijn onderschrift. Ze heeft nu wel model en ik kan af met een stubben wijdte 32. De thorowgood wijd is zelfs op de smalste stand wijder dan die stubben.
ik heb nog een goed dresuurzadel liggen wat breed is.. is nog te breed voor mijn fjord.. eventueel over te nemen voor een zacht prijsje.. pb voor info..