Welk zadel beste van kwaliteit? Kentaur of de prestige

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Welk zadel beste van kwaliteit? Kentaur of de prestige

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 22:40

prestige, zonder twijfel.

En een fijn merkzadel...dat gaat bij goed onderhoud wel meer dan 10 jaar mee...met gemak zelfs Lachen

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 07:31

Nog eentje die ook voor Prestige zou kiezen.

Al moet ik zeggen dat ik in die Top Dressage gezeten heb en ik echt compleet vastzat. Van daar 2 minuten op te zitten kreeg ik al pijn, echt veel te gedwongen... Maar wellicht zijn er modellen die vrijer zitten.

Hopelijk nemen ze het bod aan. Als het dan toch nog te veel wrong is, kan je het doorverkopen. Een Prestige krijg je, denk ik, toch vrij vlot verkocht.

Ment

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 08:30

Ik zou ook zeker voor Prestige kiezen. Is naar mijn idee echt betere kwaliteit. Heb veel verhalen gehoord over Kentaur dat ze erg snel slijten etc.

Toevallig heb ik mijn Prestige Appaloosa te koop staan, die heeft niet veel wrong, en een redelijk diepe zit. Echt een fijn zadel. Zie mijn onderschrift.

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 11:28

Ik heb zelf ook een prestige een top dressage en moet zeggen dat ik die minder gedwongen vind zitten als bv een Ainsley! Prestige heeft niet van die giga diepe zitten en dat compenseerd weer een heel eind. Let ook wel erop dat je zitmaat goed is anders wordt je inderdaad gedwongen. Ik heb op mijn 18 inch nergens last van.

Maar kwalitatief gezien is prestige gewoon een heel eind beter als kentaur. Met goed onderhoud kunnen ze gemakkelijk een jaar of 15 oud worden.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 13:56

Wanted2003 schreef:
Nee, ik ga niet meer voor een Kentaur. Hij zit fijn, maar ik koop liever een duurder zadel met meer kwaliteit, waar ik dus langer mee doe. Laatst is mijn zadel nog opgevuld en ik merk nu dat hij eigenlijk alweer opgevuld moet worden. Aan dat soort dingen merk je gewoon dat hij "op" is.

Opvullen zegt niets over het zadel hoor, meer over de kwaliteit of het prutswerk van de zadelmaker.
Of de boom moet gewoon slap zijn dat deze breder wordt, maar dat merk je zelf wel.
Is het leer ook versleten?

sheyjoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 20:57

Ment schreef:
Ik zou ook zeker voor Prestige kiezen. Is naar mijn idee echt betere kwaliteit. Heb veel verhalen gehoord over Kentaur dat ze erg snel slijten etc.

Toevallig heb ik mijn Prestige Appaloosa te koop staan, die heeft niet veel wrong, en een redelijk diepe zit. Echt een fijn zadel. Zie mijn onderschrift.

Ok, voor de prestige top dressage hoef ik dus echt niet te gaan. Bedankt voor je advertentie link, maar ik ben op zoek naar een 17 á 17.5 inch zadel, groter moet ik niet hebben, en mn paard is ook niet zo langgelijnd Haha! Maar alsnog bedankt !

DevilsFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 08:28

ik ga voor prestige Lovers ( die zijn zooo goed )
ik heb vriend die een prestige zadel van 7jaar oud heeft,en die is echt nog in top staat! Party!!

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 09:31

Zou ook voor de prestige gaan..
Maar als je ook wel geinteresseerd bent in een ainsley waarom neem je die dan niet met verstelbare boom? (wel na laten kijken door zadelmaker of t systeem goed is en of ie past)

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 09:48

Wanted2003 schreef:
Nee, ik ga niet meer voor een Kentaur. Hij zit fijn, maar ik koop liever een duurder zadel met meer kwaliteit, waar ik dus langer mee doe. Laatst is mijn zadel nog opgevuld en ik merk nu dat hij eigenlijk alweer opgevuld moet worden. Aan dat soort dingen merk je gewoon dat hij "op" is.

Ik heb 3 kentaur gehad/heb ze nog. 1tje is verkocht omdat het paard er niet meer is. De andere 2 heb ik nog beide bordeaux.

Dat van de hoge boom hoor ik voor het eerst. Ik heb bij mijn oude paard een hoge boom gehad ivm hoge schoft. Op mijn huidige paard heb ik een lage boom.

Een zadel heb ik nu al zeker 3/4 jaar en is absoluut niet op nog prima. Slijtage plekken heb je altijd had ik op mijn oude stubben ook die kocht ik toen ook nieuw. Huidige zadel is wel een bordeaux zadel.

@wanted2003 ligt het niet aan het opvullen?. Of is je paard zo veranderd dat die niet meer past. Dit had ik bij mijn oude stubben. Bedoel ken meerdere kentaurs en die zijn ouder en echt nog niet op?.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 17:13

Mijn zadel is zeker al versleten. Eigenlijk té veel voor de leeftijd van het zadel. Verder merk ik dat het zit-vlak erg slap is en ook ernstig versleten.

Overigens, ik heb lange benen en mijn zadel heeft best veel wrong. Ik merk nu (nu ik uitgegroeid ben) dat mijn knieën ook helemaal niet mooi liggen op het zadel. Beugels langer maken heeft geen nut, want dat zit weer waardeloos.

sheyjoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 21:20

kamsel schreef:
Zou ook voor de prestige gaan..
Maar als je ook wel geinteresseerd bent in een ainsley waarom neem je die dan niet met verstelbare boom? (wel na laten kijken door zadelmaker of t systeem goed is en of ie past)

Ja, een ainsley zou idd ook een optie wezen, en met verstelbare boom is ook wel makkelijk.
Maar vind de keuze al zo lekker moeilijk.. hahaha zie door de bomen, de zadels... ehh bossen niet meer Knipoog

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 06:34

haha daar zou ik me niet te druk om maken,gewoon een zadelmaker vragen om met verschillende merken langs te komen,en dan gewoon eens passen en proberen,en dan komt er vanzelf wel een geschikte uit.

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 17:36

hoi,oudcollega Haha!

ik heb 2 prestige(225€,400€ en 2 ainsleys (355 en 500€)liggen..

ga je eens een dagje passen Knipoog

sheyjoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 09:54

casanova schreef:
hoi,oudcollega Haha!

ik heb 2 prestige(225€,400€ en 2 ainsleys (355 en 500€)liggen..

ga je eens een dagje passen Knipoog

Haay ex-collega Knipoog

Jij ben er ook nog idd met je zadels, miss dat ik t even bij jou ga proberen idd Haha!

passie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 12:24

Ik heb een kentaur penelopa gehad. Maar ik heb deze weg gedaan omdat je de zadels niet passend kan laten maken. Mijn paard was na een jaar zo hard veranderd dat er eigenlijk een andere boom in moest. Maar dit is bij de kentaur dus niet mogelijk.

Daarom zou ik zeker voor een prestige gaan. Deze zijn wel passend te maken!