. Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
.
(waar ik nu wel zin in heb, hihihi)
iSaBeLL schreef:Ik heb de Medea II en vind het een geweldig zadel.
Dus ik snap niet dat die 4 mensen het een drama vinden Downhill
Bij het zadel ben je gedwongen om je benen lang te laten en recht op te zitten.
Het heeft mij heel erg geholpen om mijn houding te verbeteren.
En vind het echt een heerlijk zadel en zal geen andere meer willen
En wil juist een gedwongere vastere zit dan dat zadel. Downhill schreef:iSaBeLL schreef:Ik heb de Medea II en vind het een geweldig zadel.
Dus ik snap niet dat die 4 mensen het een drama vinden Downhill
Bij het zadel ben je gedwongen om je benen lang te laten en recht op te zitten.
Het heeft mij heel erg geholpen om mijn houding te verbeteren.
En vind het echt een heerlijk zadel en zal geen andere meer willen
Dat kan inderdaad isabel. Er zijn vast meerdere mensen die de Medea lekker vinden zitten en het aangenaam vinden om naar voren / voor in het zadel te zitten.
RECHTOP zitten is iets wat je zelf moet doen met je rug (bekkens, middenrug en je schouders is niet iets wat je zadel kan corrigeren)
Ieder heeft zijn voorkeur.
De achterboom van het zadel vind ik persoonlijk veel te hoog. Het dieptepunt van het zadel (Medea) is richting schoft en je zit vaak bij de medea met je zitbeenknobbels OP de naden van het zadel/zitting.
Hoewel ik moet zeggen dat de Medea (en eigenlijk de meeste type Kentaurs) allemaal goed liggen op het paard, ongeacht het type paard, mits er een goede kamermaat is aanbevolen door de verkoper.
capraibex70 schreef:Ter verduidelijking:
Souffle-kussens hebben een naad welke over de lengterichting van het hele kussen loopt (het zadelkussen that is, dus het kussen dat op de rug ligt). Voordeel hiervan is dat het kussen beter/mooier aansluit dan het kussen zonder souffle-naden. Voorts is het door de zadelmaker beter op maat te maken dan zonder die naden.
De souffle's kunnen ook aan de voorzijde zitten, bij de boom, net iets boven de wrongen. Bij mijn weten heeft alleen Hulsebos dit.