Horse Ware Rambo Duo, echt ideaal of??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

WinBinChes

Re: Horse Ware Rambo Duo, echt ideaal of??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 07:36

Ik heb hem nu 2 jaar, dit wordt seizoen 3. Ik heb er dit jaar voor het eerst een 200 grams onderdeken bijgekocht. Hij bevalt super, geen kasten val met deken meer. 1 deken en 2 onderdeken. Als hij stuk gaat koop ik dezelfde weer.

Winna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 08:43

Ik heb ook zitten kijken naar deze deken, met name omdat bij de deken die ik nu heb mijn paard op de schouders nat wordt als het langere tijd regent. De regen loopt dan onder de deken. Gebeurd dat bij deze deken ook, of moet je dan de hals erbij gebruiken?

Keesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 09:38

Bij een goed passende deken hoort er geen water naar binnen te lopen. Lachen

Iloonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 10:35

als ik het goed begrijp is dit een waterdichte deken??

Ik ben namelijk al een tijd op zoek naar een goede deken die waterdicht is, maar die mijn paard ook op stal op kan.

Ik heb afgelopen winters altijd gewisseld met dekens.. Op stal een staldeken op en als ze dan naar buiten gaan, moest die deken eraf en ging er een waterdichte deken op. Moet zeggen dat is niet ideaal. Vooral als ze natgeregend zijn, een deken droogt toch niet zo goed als ze aan zo'n dekenrek hangen.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 11:09

dit is er een speciaal voor outdoor, dus heel erg goed waterdicht...

Iloonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 12:33

Goed ademend??

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:08

Heel goed ademend, zie de link maar voor de omschrijving..

Jacimatho schreef:
Ik heb gisteren net een besteld in Ierland, bij deze winkel
Is dacht ik de allergoedkoopste...

Leek mij ook een ideale deken..

Iloonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:59

verhaal is duidelijk!! Thx voor de link.

Hoor altijd nog wel graag de verhalen van de mensen die hem hebben. Ik wil hem echt als combi stal/buitendeken gebruiken. Hoe gaan jullie hier mee om?

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 16:27

ik heb dit soort dekens al jaren als stal en buitendeken (hoeft de staleigenaar niet te wisselen bij het buitenzetten) en gaat super. Ademen ook zeer goed en door de gladde binnenkant geen schuurplekken meer en geen berg haren in het voorjaar

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 07:46

Ik heb de deken vorige week ontvangen, keurig verpakt en in absolute nieuwstaat, kaartjes ed netjes eraan.
Betaling ging via creditcard via de site en was binnen 2 dagen geregeld, waarvan je bevestiging kreeg via de mail.

Iedere keer als er een stapje werd gedaan in het aankoopproces kreeg je een mailtje met bevestiging dat de deken was betaald, naar het postkantoor was gebracht, vervolgens de trackingcode waarmee je het hele vervoersproces kan volgen tot aan de deur.

Niets dan lof van mijn kant dus...

Keesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 09:00

Dat is inderdaad heel netjes!
Veel plezier ermee Lachen

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 10:41

gebruik hem ook als stal, buitendeken en bevalt mij ook super, is echt waterdicht, ademend, niets dan lof voor deze deken.
Via Ierland kost hij 300 euro, scheelt als goed 100 euro met de winkels hier.
HEt wisselen van de onderdkens gaat heel makkeleijk en snel, geen water bij de hals in e.d..
Halsdeken heb ik nog neit gebruikt.
Heb hem nu bijna 1 jaar en gaat zo meteen het 2 de winter in.

linie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 13:06

Ik ben ook wel geintresseerd in deze deken maar nu vroeg ik mij af of jullie deze deken op een ongeschoren of geschoren paard leggen? Want 400 gram lijkt me aardig warm voor een ongeschoren paard, of niet? Ik wil wel zorgen dat mijn paard geen dikke wintervacht krijgt maar wil natuurlijk ook voorkomen dat die gaat zweten onder zijn deken.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 15:57

op een ongeschoren is de standaard zonder extra onderdeken prima, maar nu nog te warm Knipoog
Je kan ook losse onderdekens van 100 en 200 grams bijkopen, die werken net zo als de 300 grams, kan je nog meer varieren. ik heb daarom een losse regendeken en een onderdeken, en twee WUG dekens (met halve hals) van 200 en 360 gram dik. Losse hals gebruik ik nooit

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 19:55

Mijn paarden blijven het hele jaar door dag en nacht buiten, dus nou leek deze deken mij ook wel wat.
Maar vaak hoor je dat halsdekens de manen eraf schuren, heeft iemand daar ook ervaring mee met deze deken? Want bij de meeste lees ik dat ze het halsstuk niet gebruiken.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 10:28

Pally schreef:
Mijn paarden blijven het hele jaar door dag en nacht buiten, dus nou leek deze deken mij ook wel wat.
Maar vaak hoor je dat halsdekens de manen eraf schuren, heeft iemand daar ook ervaring mee met deze deken? Want bij de meeste lees ik dat ze het halsstuk niet gebruiken.

Ik gebruik het hals stuk en had vorig jaar de manen kaal. Dit jaar komt ern een sleazy onder, tegen het wegschuren van de manen.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 19:02

bij mijn vorige (verzorg)paard waren de manen ook van de WUG kaal, en van mijn huidige eigen paard blijven de manengewoon zitten. Wellicht ligt dit aan de standaard halshouding of type manen? Bij stalgenoot kwamen de manen er ook af onder een Weatherbeeta wug