Kun je met een dressuur zadel ook af en toe springen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sanne_gm

Re: Kun je met een dressuur zadel ook af en toe springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 16:58

hoihoi!
het kan, maar mijn ervaring is niet zo goed
ik ging een stijltje springen van 60 met mn dressuurzadel, en ik vloog uit t zadel, k bleef gelukkig nog net zitten.
maar het zal wel gewoon een stomme actie van me zijn!
*ik heb ook nog een springzadel en dat springt stukken beter*

shadowprince

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 17:00

Tieneke schreef:
Shadowprince, jij zei dat niet, maar Moongish gaf wel de suggestie om "op Marktplaats een Wintecje bij te kopen". Bij mijn weten komt MP niet passen op je paard Knipoog De TS is bij mijn weten geen zadelmaker en dan moet ze maar net iemand in de buurt hebben die er ook echt iets vanaf weet. Niet iemand die enkel zegt de kennis te hebben.

maar je kunt wel op zoek gaan, desnoods naar een wintecje, als dat tenminste geen paard is met rare of helemaal geen schoft hihi, op marktplaats of 1 van de andere sites.
liefst bij jouw in de buurt gewoon in de gaten houden, als je iets ziet wat je wat lijkt, dan kijken of je t mag passen, instructie etc etc erbij. kijken naar drukkingen of gevoeligheid na het rijden.
desnoods zou je die man van de zadelmakerij misschien kunnen vragen eens langs te wippen Haha! voor n paar centjes Haha!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 17:10

dat was mijn idee ook shadowprince, precies hetzelfde desnoods laat je hem gewoon komen.

shadowprince

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 17:15

moonfish13 schreef:
dat was mijn idee ook shadowprince, precies hetzelfde desnoods laat je hem gewoon komen.

Haha! goeie ideeen heb ik he lol Haha! Bloos Haha!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 17:29

Maar dan kan je net zo goed voor een ander merk gaan als voor Wintec Knipoog Mijn paard is ook niet raar gebouwd, maar Wintec pastte gewoon niet.
Maar goed, dat is allemaal off topic.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 21:33

shadowprince schreef:
moonfish13 schreef:

Haha! goeie ideeen heb ik he lol Haha! Bloos Haha!

zo was de post ook bedoeld alleen dan net wat anders, alleen dan 2 vliegen in 1 klap door hem voor 2 zadels te laten komen. Clown

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:05

als ik op mijn dressuurzadel zit, neem ik af en toe wel eens een sprongetje mee, maar niet hoger als 80cm, want dat kan ik op mijn dressuurzadel niet uitzitten.
Ik maak mijn beugels er niet voor korter, anders kom ik met mijn benen over de wrongen heen

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:17

SusieQ87 schreef:
MandyR schreef:
En als je spring wedstrijden gaat rijden dan denk ik dat je er een opmerking over kan krijgen. Maar zolang het maar 1 uur per 2 weken is, gewoon lekker je geld in je zak houden.

Een vriendin van mij springt wedstrijden met een dressuurzadel, ze zeggen er niks over.

Nee, mag gewoon. Nog nooit een opmerking over gehad. Ik spring nu welliswaar weer met m'n springzadel, maar ik heb deze zomer toch vanaf april tot en met juli met een dressuurzadel wedstrijden gesprongen.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 22:59

Het kan volgens mij wel. Ik spring ook soms met mijn dressuurzadel, maar ideaal is het niet, vind ik.