Lalkanikki schreef:Citaat:Ik denk dus dat mijn enige optie is om speciaal een zadel op maat te laten maken, maar door wie?
Over Hulsebos hoor ik veel slechte berichten o.a. over scheve bomen en dat als het zadel na 12 wkn klaar is het toch niet goed blijkt te liggen.
Dit bericht zie ik meerdere malen staan en dat is dan voor alle lezers af/voldoende?
Tjonge zeg! k Wist niet dat Nederlanders zo snel te overtuigen zijn!![]()
Als ze dat dan zijn, wil ik ze graag op een andere gedachte brengen.
Bovenstaande gebeurtenis, kan ik met mijn ervaringen bij Hulsebos me niet voorstellen.
Daar zeggen ze altijd, liever terugkomen met klachten dan nooit meer wat van je laten horen!!!!![]()
k Ken nog niemand, die de rug van haar paard kapot heeft gereden in 3 jaar.
Komt ook door het zadel zegt ze. Zij vertelt er alleen niet bij, dat ze 3 jaar dagelijks met slofteugel en onderlegtrens heeft gereden, waardoor ze dr paard altijd in de krul trok, het paard zn rug is vast gaan zetten, veel doorzitten enz. Dus ze heeft t paard gewoon kapot gereden, maar t is altijd makkelijker de schuld aan een ander te geven!!
Nog een voorbeeld
Z2 amazone, heeft 5 jaar geleden een Hulsebos zadel gekocht. Heeft ze voor dr vorige paard aangekocht. Dat paard moest weg en er werd een nieuw heel erg duur paard gekocht, waar
dit zadel wel oppastte, want het geld was op.
Dit meisje rijd door met dit zadel, wat een paar keer was gevallen, ondertussen gebroken boom.
Paard krijgt last van dit zadel, want hij wordt gespierder en het zadel is in al die jaren nooit verbreed-aangepast aan dit paard en de boom ook niet hersteld.
Nu is het zover dat het paard heel veel verzet toont, last heeft van zn rug, zn achterhand er niet meer onder wil zetten, dat doet nl pijn en bokt.
Nu krijgt ook Hulsebos de schuld, want dat zijn slechte zadels, want het paard zn rug is kapot.
Hoor het verhaal eens een keer van 2 kanten.
Waar 2 vechten zijn nl ook 2 schuld. En doe je oogkleppen eens af en ga eens proberen
om op zo´n geweldig zadel te rijden. Je wilt nooit een andere meer!11
Ik sluit me aan met ook zeer positieve ervaringen met Hulsebos, ik heb sinds maart 2002 een WB3 en ben daar ontzettend blij mee en wil ook nooit meer wat anders. Mijn zadel heeft Hulsebos vermaakt voor mijn nieuwe paard na het overlijden van mijn vorige paard en hij ligt als een huis! Wel laat ik Husebos ieder jaar het zadel controleren en indien nodig (en dat is meestal) opvullen. Wat Daaleman betreft heb ik een aantal jaren geleden iemand meegemaakt die een zadel bij hen heeft laten maken, toentertijd werd het zadel per post (!) opgestuurd dus niet gecontroleerd en ter plekke op maat opgevuld te worden... Dit zadel heeft ook constant problemen gegeven. Wat tweespan betreft, ook dat heb ik in mijn omgeving meegemaakt en deze mensen maken geen zadels op maat want ze hebben vaste maten en modellen waaruit een keuze gemaakt kan worden.