Zadel speciaal op maat laten maken..door wie??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

eversdijk

Re: Zadel speciaal op maat laten maken..door wie??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 20:22

Lalkanikki schreef:
Citaat:
Ik denk dus dat mijn enige optie is om speciaal een zadel op maat te laten maken, maar door wie?
Over Hulsebos hoor ik veel slechte berichten o.a. over scheve bomen en dat als het zadel na 12 wkn klaar is het toch niet goed blijkt te liggen.

Dit bericht zie ik meerdere malen staan en dat is dan voor alle lezers af/voldoende?

Tjonge zeg! k Wist niet dat Nederlanders zo snel te overtuigen zijn! Ach gut
Als ze dat dan zijn, wil ik ze graag op een andere gedachte brengen.

Bovenstaande gebeurtenis, kan ik met mijn ervaringen bij Hulsebos me niet voorstellen.
Daar zeggen ze altijd, liever terugkomen met klachten dan nooit meer wat van je laten horen!!!! Knipoog

k Ken nog niemand, die de rug van haar paard kapot heeft gereden in 3 jaar.
Komt ook door het zadel zegt ze. Zij vertelt er alleen niet bij, dat ze 3 jaar dagelijks met slofteugel en onderlegtrens heeft gereden, waardoor ze dr paard altijd in de krul trok, het paard zn rug is vast gaan zetten, veel doorzitten enz. Dus ze heeft t paard gewoon kapot gereden, maar t is altijd makkelijker de schuld aan een ander te geven!!

Nog een voorbeeld
Z2 amazone, heeft 5 jaar geleden een Hulsebos zadel gekocht. Heeft ze voor dr vorige paard aangekocht. Dat paard moest weg en er werd een nieuw heel erg duur paard gekocht, waar
dit zadel wel oppastte, want het geld was op.
Dit meisje rijd door met dit zadel, wat een paar keer was gevallen, ondertussen gebroken boom.
Paard krijgt last van dit zadel, want hij wordt gespierder en het zadel is in al die jaren nooit verbreed-aangepast aan dit paard en de boom ook niet hersteld.
Nu is het zover dat het paard heel veel verzet toont, last heeft van zn rug, zn achterhand er niet meer onder wil zetten, dat doet nl pijn en bokt.
Nu krijgt ook Hulsebos de schuld, want dat zijn slechte zadels, want het paard zn rug is kapot.

Hoor het verhaal eens een keer van 2 kanten.
Waar 2 vechten zijn nl ook 2 schuld. En doe je oogkleppen eens af en ga eens proberen
om op zo´n geweldig zadel te rijden. Je wilt nooit een andere meer!11 Cool

Ik sluit me aan met ook zeer positieve ervaringen met Hulsebos, ik heb sinds maart 2002 een WB3 en ben daar ontzettend blij mee en wil ook nooit meer wat anders. Mijn zadel heeft Hulsebos vermaakt voor mijn nieuwe paard na het overlijden van mijn vorige paard en hij ligt als een huis! Wel laat ik Husebos ieder jaar het zadel controleren en indien nodig (en dat is meestal) opvullen. Wat Daaleman betreft heb ik een aantal jaren geleden iemand meegemaakt die een zadel bij hen heeft laten maken, toentertijd werd het zadel per post (!) opgestuurd dus niet gecontroleerd en ter plekke op maat opgevuld te worden... Dit zadel heeft ook constant problemen gegeven. Wat tweespan betreft, ook dat heb ik in mijn omgeving meegemaakt en deze mensen maken geen zadels op maat want ze hebben vaste maten en modellen waaruit een keuze gemaakt kan worden.

pepelien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 20:29

Mijn Kwpn-er is een heel normaal paard met gewone bouw, niks geks, zie foto!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-JUIOWUTI.jpg

Op deze foto van 4 mnd geleden ligt mijn Kentaur Artemis nog goed.
3 wkn geleden constateerde ik dat hij achterover lag en dat mijn paard een vochtbultje onder het zadel kreeg.
Volgens de zadelmaker zat er teveel vulling in, dus vulling eruit, toen lag hij op het eerste gezicht helemaal goed met diepste punt in het midden.
Alleen toen ik er mee ging rijden klapperde hij op de rug, maar met bontje lag hij veel beter.
Er was afgesproken dat ik hiermee 2wkn mee ging rijden om te kijken of het vochtbultje nog op kwam zetten. Dat kwam dus idd.

Vervolgens raadde hij mij aan een KN-Tango te proberen (om eerst een vochtbultje uit te sluiten)
Die tango lag dus achterover en klapperde, volgens de zadelmaker kon een Tango niet achterover liggen, dus als een tango achterover ligt, zouden volgens hem alle zadels achterover liggen.
Intussen een euroriding Diamant, Anatomica en Bates geprobeert, zelfde verhaal.

Morgenavond komt hij langs en gaan we verder zoeken, maar ben dus bang dat het niet gaat lukken, dus wil ik mij vast oriënteren om een zadel op maat te laten maken.

Ik ben inmiddels wel nieuwschierig geworden naar het WOW zadel.

Wat Hulsebos betreft, zijn hele fijne zadels heb het ook gevoeld , maar in mijn naaste omgeving zijn hele tegenstrijdige ervaringen, de 1 is super enthousiast en de ander heeft hele slechte ervaringen, maar om nou 12 wkn met buikpijn op een zadel te moeten wachten of het bij mij ook daadwerkelijk goed gaat, heb ik niet zo'n zin in.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 20:31

Huh als de KN tango achterover ligt liggen alle zadels zo? Vreemde redenatie? Waarom was dat zo weet je dat ook?

pepelien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 20:37

Omdat een Tango je juist voorover zet!

Maar goed, hij heeft de Tango niet op z'n rug zien liggen, ik moest hem bij hem ophalen, dus misschien was de boommaat gewoon niet goed (medium boom,), morgen weet ik meer als hij geweest is.

laboum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 21:13

MISTRAL94 schreef:
Huh als de KN tango achterover ligt liggen alle zadels zo? Vreemde redenatie? Waarom was dat zo weet je dat ook?

Nee, niet echt vreemd. Hier spreekt een vriendin van de TS.

Het is op het moment echt hopeloos balen. Een tijd terug (weet niet meer wanneer) is de TS met paard wezen passen bij Drunens Ruiterhuis. Na ongeveer 25 zadels gepast te hebben kwam zij uit op de Euroriding Diamant. De rest lag niet goed, trok scheef, klapperde, enz. Euroriding Diamant overigens ook niet perfect, maar moest zich volgengs Drunens Ruiterhuis gaan aanpassen aan het paard. Paard moest toen meer bespiering krijgen. Uiteindelijk het zadel wegens niet goed liggen teruggebracht en haar eigen zadel laten opvullen.
Nu inmiddels zijn we weer een tijdje verder. Het is gewoon zo balen dat we tot op heden nog geen passend zadel hebben gevonden en behoorlijk frustrerend ook!

Van dat WOW zadel had ik overigens ook nog niet eerder gehoord. Misschien kunnen we daar ook is achteraan pepelien.
Morgenavond trekken we er in elk geval weer een avond voor uit om nieuwe zadels te passen.
Helaas krijg ik er inmiddels ook een hard hoofd in.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 21:15

Ik had er nog niet eerder van gehoord maar goed heb ook gene ervaring met KN. Overigens had iedereen ook een grote waffel over mijn merrie. Daar zou geen zadel op passen, dat paard moest niet gereden worden de hele bla bla.
Kootstra kreeg er dus wel een passend zadel op. Waar ik nu alweer ruim 6 jaar plezier van heb.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 21:18

laboum schreef:
Van dat WOW zadel had ik overigens ook nog niet eerder gehoord. Misschien kunnen we daar ook is achteraan pepelien.
Morgenavond trekken we er in elk geval weer een avond voor uit om nieuwe zadels te passen.

WOW is super, door de flair vulling is het fijn voor de rug van je paard en deze zadels zijn aan alle kanten aan te passen aan het model van je paard en ook aan jou eigen wensen...

pepelien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 21:28

Thanks Laboum!

Ben benieuwd morgen, hou m'n hart vast.

laboum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 21:39

Nouvel schreef:
laboum schreef:

WOW is super, door de flair vulling is het fijn voor de rug van je paard en deze zadels zijn aan alle kanten aan te passen aan het model van je paard en ook aan jou eigen wensen...

Heb is even op site gekeken. Ziet er netjes uit. Aan wat voor prijscatagorie moeten we bij dit zadel denken?
En, kun je dus bij het dressuurmodel ook bijvoorbeeld kiezen voor meer/minder wrong, diep/geen diepe zit?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 21:40

rond de 2000 euro en je kan hem krijgen zoals je wilt heb ik begrepen.

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 21:44

pepelien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 21:52

Wat is een MSFC-er?

Is een Massimo ook een WOW zadel?
Die is nl. 1000,= (die vond ik onder google bij WOW zadels, bij Green Distance in Heelsum)

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 21:56

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 22:08

Wow zadel wordt geimporteerd door Arie Boer.
3 stal genoten hebben een wow, maar een massimo valt er niet onder. Die wow zadels zitten ook echt WOW, maar de prijs is ook wel wat wow (2e hands ook rond de 1800 euro dacht ik).
Zadels kunnen door de lucht in de kamers helemaal aangepast worden. Lucht is gratis, dus voor opvullen betaal je alleen de voorrijkosten. Opvullen wordt meteen terplekke gedaan door meneer Boer.

Mijn stalgenoten zijn zeer te spreken over deze man, beter dan over een andere zadel maker die ook zegt kundig te zijn met WOW zadels (naam via PM verkrijgbaar).

Graag zou ik er ook 1 willen hebben, maar daar wacht ik nog even mee totdat ik zekerheid heb dat ik ook echt weer te paard kan.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 22:09

Ik betaal voor het aanpassen ook niets maar wat doen de voorrijkosten? Ik vind het behoorlijk aan de prijs voor zadels die nog relatief onbekend zijn?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 22:12

Relatief onbekend? Ligt er maar aan wie je het vraagt. Laurens van Lieren rijdt bijv een WOW zadel. Imke rijdt met een zadel van Kroetch (flair)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 22:15

Nou laten we wel wezen merken als Stubben, KN zijn bewezen merken. WOW is in opmars maar zo bekend is het nog niet.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 22:18

Ik heb zadels gehad van Daaleman, Stubben, KN, Barnsby, Passier en dat is niet te vergelijken met mijn huidige zadel. Nooit meer iets anders.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 22:41

Ik heb er van de week Arie Boer over gebeld, het WOW zadel is te krijgen voor €2450,-, maar is dan wel aan alle kanten op maat en naar wens gemaakt. Het inbouwen van Flair in een bestaand zadel gebeurt aan huis en kost €500,-. Ik vind het op zich een nette prijs, als je je inderdaad bedenkt wat je bespaart op opvulkosten (alleen voorrijkosten, lucht is idd gratis!), en het zadel gaat de rest van je leven mee, want je kunt er alles aan veranderen (boommaat, zweetblad (spring/dressuur), wrongen). Dus nooit meer een zoektocht naar een zadel mocht je een ander paard gaan rijden!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 10:26

dat aan alle kanten opmaat dat is zeker waar!
verschillende wrongen, zweetbladen, no problem. Alles kan aangepast worden.

Let wel op dat een goede zadel maker aan je zadel zit. Het kan ook zijn dat beepaald dingen niet goed worden vast gezet.
Stal genoot had dat, en meneer Boer heeft alles weer keurig vast gezet en gedaan.

Voor mij wordt het nog even sparen en afwachten of ik ooit nog te paard zal gaan. Maar als ik weer echt kan gaan rijden (meer dan stapritjes, want die doe ik zonder zadel) dan komt er zeker een WOW.
Voordeel is ook dat ze weinig in waarde dalen.

Lalkanikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 16:35

Waar ik vandaan kom?
Wel van de aarde Koe

Ik weet niet waar jij vandaan komt? van Venus?

Doet het ertoe?

Ook er zijn er mensen die een zadel kopen in een winkel
zonder paard, als ze zelf maar lekker zitten...
Of het zadel moet iets worden aangepast en wordt later opgestuurd,
zonder te kijken of het goed ligt...
Of die het zadel na een jaar terugbrengen om het op te laten
vullen, omdat het niet goed ligt, zonder het paard te laten zien....

Ik hoef geen namen van zadelmakerijen te noemen waar het zo werkt,
dat weten jullie zelf wel, maar bij Hulsebos werkt het zo niet.
Het is niet erg dat niet iedereen gecharmeerd is van Hulsebos
ieder zijn eigen wensen, want dan kunnen ze de hoeveelheid werk misschien niet eens aan
Maar het is kenmerkend dat de betere ruiters onder ons, zweren bij een Hulsebos.... Pling

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 16:41

Lalkanikki schreef:
Maar het is kenmerkend dat de betere ruiters onder ons, zweren bij een Hulsebos.... Pling

Er zijn er ook een aantal bekende ruiters (zoals eerder genoemd) die uitkomen met een wow.

Lalkanikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 19:27

k Ken de zadels niet, dus kan er geen oordeel over vellen
en dat doe ik ook niet, omdat ik niet zondermeer andermans mening overneem
(zoals velen onder ons wel doen) Dromen

k Geef alleen een tip aan diegene die een zadel op maat zoeken
dat ze eens een Hulsebos zouden moeten proberen, omdat
de negatieve verhalen over deze zadels niet altijd aan Hulsebos ligt.
En als je ze eenmaal hebt geprobeerd je nooit meer een ander zadel wilt Vingers aflikken

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 20:15

Lalkanikki schreef:
k Ken de zadels niet, dus kan er geen oordeel over vellen
en dat doe ik ook niet, omdat ik niet zondermeer andermans mening overneem
(zoals velen onder ons wel doen) Dromen

k Geef alleen een tip aan diegene die een zadel op maat zoeken
dat ze eens een Hulsebos zouden moeten proberen, omdat
de negatieve verhalen over deze zadels niet altijd aan Hulsebos ligt.
En als je ze eenmaal hebt geprobeerd je nooit meer een ander zadel wilt Vingers aflikken

Wat is er mis mee dat mensen willen voorkomen dat het zoveel extra geld kost? Om het over de bijkomende ellende maar niet te hebben die je hebt van niet goed passende zadels. Ik ga het risico niet nemen dat het me vele honderden euro's extra kost omdat ze het misschien niet voor elkaar krijgen. Daar komt bij dat de verhalen die je terug kunt vinden grotendeels met elkaar overeen komen.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 20:20

Lotte! Je was me voor! Maar ik ben het wel helemaal met je eens.

Ik ben verslaafd aan mijn black country. Op maat (aan de hand van foto's en een mal van de rug) en naar de wensen van de ruiter gemaakt. Zit geweldig, heerlijk zacht en past perfect. Zadel groeit als het ware mee. www.blackcountrysaddles.com