Rossner Amerika

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maaike14

Re: Rossner Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 19:03

Bij mij gaan ze volgende week maandag zadel passen heb er 3 van Rossner amerika uitgekozen dus ben benieuwd welke het beste bij mijn paard past:)

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 19:08

ik heb een rossner amerika dresuur en een rossner veelzijdigheid Bloos beide heerlijke zadels ik wil nooit meer andere!!!!zitten lekker zacht en gaan lang mee mijn dr zadel heb ik over genomen van iemand en is nog steeds goed ze worden wel redelijk snel bekrast en mijn dr zadel is ook wel al beschadigd maar ja daar zijn het zadels voor toch Knipoog

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 19:20

Je bedoelt gewoon Rossner. Huilen van het lachen
Dan heb je verschillende types zo als Amerika, Amerika plus, Sydney, Montreal, Atlanta enz...
Zelf heb ik ook een Amerika heerlijk zadel zit super zacht lekker veel knie wrong en zit als een huis!
Ook heb ik een Montreal gehad ook lekker zadel maar vond ik toch minder zitte ondanks deze duurder is...
Maar vond in de winkel de Amerika plus het lekkerste zitten alleen lag deze niet goed op me paard en dan zou hij aangepast moeten worden dus dat heb ik toen niet gedaan.
Overigs vind ik de Sydney ook om tekwijlen....
Nee ik zou niet zo snel meer een ander zadel kopen en voorlopig zit hij nog super al heb ik toch ook wel een kijken op de euroriding luxor Bloos

Heb ook op verschillende zadels gezeten waar je op bokt altijd helen verhalen over hoord....
Dus ik dacht dat wil ik wel eens zien en voelen.
Heb er op gezeten zoal op de anky, kieffer, KN, Passier en stubben maar vind het verschrikkelijk Huilen van het lachen
Of onwijs wijnig wrong of een vlakke zit of het zit gewoon hard. Huilen van het lachen
Of had aan alle plekken veel en veel te veel ruimte over....
Nu ben ik niet zo groot dus daar zal het ook wel aan liggen maar blijf toch bij mijn Rossner Amerika Lovers
Hou der wel van om lekker helemaal ingesloten tezitten.

Las ook dat er een laagje opzit wat snel slijt...
Nou de mijne word fulltime benut.
Maar zit bijna geen kras of slijtage op.
Bij de meeste zadels zie je heel snel slijtage waar de beugelriemen hangen nou daar is bij de mijne niks van tezien...
Vind helemaal niet dat ze snel slijten.
En ag al slijt het wat maakt het uit al is het nou een zadel van 2000 euro oke dan zou ik er ook wakker van liggen maar voor een amerika betaal je 725,95 koopie Haha!
Maar ik vind het erg goeie kwaliteit.

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 19:31

In mei heb ik de Rossner America VS gekocht.
Nieuw. Veelzijdigheid richting dressuur.
Mijn budget was niet erg groot. Zo'n 800 euro en ik wilde graag vzh zadel richting dressuur, en liever nieuw dan 2e hands.
Wel heb ik goed gekeken of boom recht was of alles netjes afgewerkt was. Hier zien nl nog weleens wat klachten over te vinden op internet.
Ik heb zelf een diepe zit nodig, en veel steun. De kniewrongen voor een anatomische stillere beenligging, klonk mij zeer goed en gunstig in de oren!
Ook de maten en het groot pasbereik klonk goed.
Het zadel zit heerlijk. Ik kan echt goed erin zitten zowel dressuur, als springen, als naar buiten.
Mijn beugelriemen draag ik onderlangs. Dat is een keuze, beide is mogelijk.
Maar om zichtbare schade te voorkomen, vind ik dit ideaal.
De zweetbladen zijn ook precies lang genoeg. Ik heb namelijk geen lange benen, en als de zweetbladen te lang zijn, lijkt het echt niet als ik in dat zadel zit. Geen porem zeg maar.
Het optische wil ook wat Knipoog
Ik vind het een fijn zadel, en ik kan er lekker in rijden. Prijs kwaliteit is ook goed, wordt er gezegd!

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 20:45

ik heb een rossner amerika standaart genomen, die lag het beste op mijn paard. het is een dressuurzadel geworden, een bruine!

zit heerlijk en ligt ook perfect op mijn paard.

Heeft iemand ervaring met bruine zadels???

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 23:17

Nee ik niet vind het wel heel mooi bij andere en als ik het in de winkel zie vind ik het ook super.
Helemaal als je dan helemaal in bruin ben met hoofdstel enz.
Alleen dat vind ik voor me zelf een nadeel ik heb bijna alles zwart dus als ik zo iets aan schaf moet ik alles omgooie en dan kost me net iets teveel aangezien alles wat ik nog heb nou ook niet echt goedkoop was en nog bijna nieuw is....
Plus ik dan ook nog andere laarzen zou moeten aanschaffen en die liggen nou ook niet zo laag in prijs. Huilen van het lachen
Wat dat betreft is de paarden sport zowat niet meer tebetalen Huilen van het lachen
Want vind wel als je zadel bruin is moet je niet met een zwart hoofdstel gaan rijden of zwarte laarzen Huilen van het lachen
Dat is voor ieder anders natuurlijk maar ik vind het niet mooi.

Plus ik ben toch wel meer van het zwart Lovers

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 12:25

Ti_Amo schreef:
het is de Rossner amerika standaart geworden in eht bruin dressuur.

die lag het beste op haar rug omdat ze grote schouderbladen heeft en daarachter loopt het naar beneden in een kuiltje, dit bellemerd de beweging neit dus het was een verstandige keuze haha! ik heb trouwens de beugels toch onder het zadel:)

Fijn om dit te lezen Haha!
Ik ga de mijne (lees, precies dezelfde, ook bruin Tong uitsteken ) volgende week of die week erna halen Haha! Haha!

Fijne zadels he Lovers