Welk dressuurzadel raden jullie aan ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Pikeur

Re: Welk dressuurzadel raden jullie aan ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 11:37

Waarom niet 2e hands? Een zadelmaker kan zo bij je langs komen met een paar zadels, zijn mooi opgepoetst dus zien dr vaak nog goed uit.
En anders de Rossner zadels? Geen ervaring mee, iets boven de budget maar zien dr toch wel goed uit Ja

ZarcoTje schreef:
Tobila schreef:

Ik heb je een pb gestuurd.. Haha!

Bedankt voor de PB,erg goedkope zadels ! Super bedankt voor de links !
Ik ga het binnenkort aan mijn ouders voorstellen,ik weet wel niet zeker of ze er zo voor zijn om een zadel naar hier te laten brengen/verzenden..

Zadelmarkt?
Voorzichtig zijn met wat je koopt he.. laat het zadel wel even nakijken door een kenner

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 11:37

voor euro 500 kun je geen nieuw zadel vinden maar een tweedehands
ik raad dit niet aan; heb het zelf ook gedaan en heb er spijt van
heb kieffer, kentaur en onbekend merk gehad en het was allemaal niks
een tweedehands kan dan nog wel in goede staat zijn maar het is toch op een anders paard zijn rug ingereden
ik heb daarom zelf een tijdje gespaard en toen een zadelverkoper langs laten komen
ik heb wel 30 zadels gepst en geprobeerd en er was 1 zadel wat perfect op mijn paard lag en wat echt geweldig zat
dit was het nieuwste model van ainsly; de ainsly rubens dresuurzadel; kostte wel wat 1695 euro kaal
maar ik heb er geen spijt van gehad en rijd al weer ruim 2 maanden met plezier en mijn paard zit een heel stuk minder in het verzet

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 12:30

als je budget niet groter is dan 500 euro zouik gewoon geen zadel kopen. het belangrijkste is dat het past en dat er iemand bij komt kijken die er verstand van heeft. zomaar een zadel erop gooien heeft weinig zin. maar als je al nietmeer dan 500 uit wil geven, ben ik bang dat je ook niets aan advies wilt uitgeven. In jouw geval komt je dan uit op zadelmarkt, inderdaad aanlokkelijke prijs, maar je rijdt heel je paard naar de k.loten ermee. Als dat jouw keus is, lekker doen, maar je bent gewaarschuwd. Anders gewoon doorsparen en doorrijden met je andere zadel totdat je wel meer te besteden hebt. het zadel is het allerbelangrijkste voor je paard. als je daar geen kosten aan wilt maken ben je in mijn ogen dom bezig.

KimberleyBos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 16:16

Hoeveel geld wil je ongeveer eraan besteden?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 16:21

ze zegt toch €1000 euro of het liefst 500..

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 17:26

KimberleyBos schreef:
Hoeveel geld wil je ongeveer eraan besteden?

ZarcoTje schreef:
Maargoed,het is nu zo,dat mijn ouders (en ik zelf eigenlijk ook niet) niet echt veel zin hebben om een zadel van 1.000 $ ofzo te gaan kopen,liefst nog iets onder de 500 $.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 22:28

Bezuinig idd niet op een zadel, koop desnoods een wintec (went vanzelf)

een zadel voor een paard is t zelfde als schoenen voor jouw, als ze niet goed zitten en je gaat anders lopen om de pijn te compenseren krijg je toch klachten... en rugprobleem zit je neem ik aan ook niet op te wachten..

Laat een zadel passen door een goede zadelmaker en liever nieuw (kan dan naar de rug van jouw paard vormen) dan 2e hands, als je echt een goedkoop zadel wil ga dan voor een wintec, die zijn qua prijs/ kwaliteit nog heel behoorlijk.. en anders even doorsparen en een duurdere kopen

xLiezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 22:30

wintec zadels zijn meestal onder de 500! Lachen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 08:17

inderdaad,probeer dan een wintec,die heb ik naast mijn kieffer ook voor mijn pony,en dat valt best mee.
laat wel iemand kijken of het past.

je hebt ze in dressuur en veelzijdigheid

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-08 09:50

Ik heb het met mijn pa besproken,en wat ik niet had verwacht,is de reactie van hem dat hij geen 2de hands zadel wilt kopen.
En hij er wel 700 euro aan wilt uitgeven (aan een nieuw zadel),desnoods meer als dit nodig is.
We laten een zadelmaker langskomen die we goed kennen en dan gaan we een zadel zoeken die goed voor m'n nieuwe paard past Knipoog

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 07:06

Als je dan toch iemand langs laat komen, vraag hem eens een Rossner America mee te nemen. Zijn niet duur (nog geen 800 euro) en zijn kwalitatief erg goed! Die van mij is nu 4 jr oud en ziet er nog heel netjes uit. Terwijl ik hem dagelijks gebruik. En hij zit ook nog lekker Knipoog

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 07:11

Wat verstandig !

Je komt met die prijs dan wel uit bij een B merk, maar ook die kunnen redelijk van kwaliteit zijn.
Mijn zadelmaker is erg te spreken over JC , dat is een oud merk, wel B klasse, maar wel redelijk degelijke kwaliteit.

Alleen zulke zadels gaan geen 10 jaar mee , bij intensief gebruik.
Terwijl een A merk wel 30 jaar mee kan gaan bij goed onderhoud Lachen

Dat is eigenlijk het grootste verschil tussen een A en een B merk.
Maar belangrijkste is dat zadel goed op je pony past. Dat is belangrijker dan het merk. Laat je goed adviseren door een goede zadelmaker.

Vraag evt op bokt om advies welke goede er bij jou in de buurt zit.

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 10:49

Zelf gaat mijn voorkeur naar een Kieffer,ik vind die zadels heerlijk zitten.
Maar nieuwe Kieffers zijn toch vaak duur,niet ? Ik zie toch vaak prijzen vanaf 1.000 euro staat.
Of weet iemand een Kieffer rond de 700 euro ?
Een wintec (zoals sommige toch aanraden),nee,zie ik echt niet zitten,ik vind die zadels gewoon niet goed zitten,en ik wil niet oncomfertabel op mijn paard zitten Knipoog
Maar idd,zoals je als zegt Crossmonster,ik ga gewoon een zadel zoeken van een goede prijs die zowel voor mij en voor mijn paard goed zit Knipoog

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 13:18

Dan zou ik toch je vader eens uitleggen dat je dan beter voor een tweedehandse A-merk zadel kan gaan voor die prijs, dan perse een nieuwe van een B-merk voor die prijs Lachen

Een tweedehands kieffer heb je voor rond de 500 a 750 euro echt wel hoor, en een goed zadelmaker kan je ook een tweedehands zadel aan meten Lachen

Maristj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 15:16

ik heb momenteel een KN largo te koop
zwart, in perfecte staat, 1j oud, past niet op mijn nieuwe paard
is net hetzelfde als de symphonie, het enige verschil is dat de largo een 3puntsluiting heeft

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 15:19

Gewoon de zadelmaker die langs kom diverse zadels mee laten nemen ook een aantal 2de hands A merken eventueel.

Brunca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 11:11

Hallo,

Heb net een prestige gekocht die geweldig op mijn paard ligt voor maar €700,-! En super goed onderhouden!
Vraag maar is aan een goed erkend zadel maker waar je voor moet gaan, die zeggen zelf altijd, of een goed tweedehands A merk zadel, of laat een zadel geheel op maat maken voor je paard (een daaleman ofzo.)
Je hebt er niks aan als je een goedkoop tweedehands zadel koopt dat waarchijnlijk al na 4 jaar niet meer goed is, dan moet je weer een neiuw zadel kopen, reken maar uit, 2x een zadel van €600,- is al €1200! daar had je direct een prima zadel voor kunnen kopen die goed op je paard ligt en lang mee gaat, tenzij je natuurlijk nog niet weet of je na 4 jr nog wil paardrijden...
Of gewoon een goed net Tweedehands zadel, kun je vaak ook krijgen bij een zadelmaker.
Nog een TIP:
ik zou niet zo snel info gaan vragen bij een ruitersport zaak, die krijgen namelijk provicie van bepaalde zadel merken als ze die verkopen, zo krijg je nooit een onafhankelijk advies (heb zelf gewerkt bij ruitersportzaken).

Heb nu nog een dressuur zadel van kieffer te koop. Model Kieffer Lusitano nieuw €1700,-
Heel goed onderhouden moeten alleen nieuwe beugelriemen aan. Voor €500,- mag je hem hebben. Je mag hem bij ons komen passen en mee rijden. Zitten stevige ingebouwde bovenbeenwrongen op voor een perfecte positie van lichaam en benen. Ik doe hem weg omdat ik hem zelf niet zo lekker vind zitten, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.

Ik heb er ook foto's van, wie weet hoe ik die hier bij kan zetten? Dit is mijn eerste keer dat ik wat op Bokt zet.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:18

kieffer vind ik inderdaad ook super.
nieuwe wel duur,maar je hebt ook een kunststof model geloof ik.
een goede tweedehands kieffer is ook zo te vinden.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 21:07

ZarcoTje schreef:
Of weet iemand een Kieffer rond de 700 euro ?

Kieffer Genf

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 22:16

Ik zag trouwens op een paar site de Eric Thomas Aix staan, ziet er op de foto wel goed uit maar heb geen ervaringen ofzo dr over gelezen
(prijs varierend tussen 725/750)

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 19:51

Pagony heeft ook zadels rond de 500 euro. Over de kwaliteit van Pagony zelf ben ik best tevreden, de zadels weet ik alleen niet. Je kunt altijd kijken(Divoza)