Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
EdskoTakens schreef:Je zegt dat het paard nog wel wat lichter in de mond moet worden. Dat moet van twee kanten komen, de ruiter moet dan ook lichter in de hand worden.
moonprayer schreef:ik hen al eens gep[robeerd met alleen een halster.. maar dat was niks.. hij lachte me vierkant uit. en ging zelfs bij de uitgang staan wachtten zonder dat ik hem vooruit kon sturen (had ook geen zadel en spoortje ^^ ) dat was niet zo;n goed plan dus, toch maar iets wat net wat meer in kan werken op de neus
amondi schreef:maar deze opmerkingen slaan niet op de vraag, Ze trekt juist niet in zijn mond. Waar leiden jullie dat uit af?

Of mss is hij er tè gevoelig voor, geen idee, maar echt fijn vind hij het niet heb ik de indruk.
ze reageren perfect op stem en zit

moonprayer schreef:zo hoort het ook
Ik vind alleen vaseline smeren.. ja ik deed het altijd al, maar stel jij gaat elke dag je handen zacht houden en insmeren, dan heb je juist eerder wondjes als je bijv. metselaar bent. dan kun je miss. beter niks erop smeren, en een beetje eelt kweken zeg maar.

Selinaa schreef:Ik de volgende keer met halster en twee teugels, maar dat werkte niet. ik kreeg haar wel
terug op mn zit. maar ze verschrok hele tijd van de lama enzo.. dusja echt niet prettig,
ik toen een hackmore geleend een lichte, dus niet gemeen ofzo, maar dat vond ik toch ook niks
wil je een beetje dressuurmatig rijden komt er toch al een grote druk op zn neus, dus had ik die
maar terug gegeven. Toen een rubber bitje geleend
Selinaa schreef:Het is alsof ze nog heel veel pijn heeft maar ik zie niks, ik ben ook radeloos
JoviBan schreef:Dat enorme knabbelen kan er ook op duiden dat hij het bit vervelend tot zelfs pijnlijk vindt.
anders had zijn neus onderhand plat moeten zijn.