zacht halster...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

smurffie

Re: zacht halster...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 22:37

Wij hebben dit ook bij 1 pony gehad, maar die is zonder halster niet te pakken, en met halster komt ze naar je toe draven (ja is een smiegt Huilen van het lachen ) die heeft nu een touwhalster om, en moet zeggen : werkt prima.

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 10:57

smurffie schreef:
Wij hebben dit ook bij 1 pony gehad, maar die is zonder halster niet te pakken, en met halster komt ze naar je toe draven (ja is een smiegt Huilen van het lachen ) die heeft nu een touwhalster om, en moet zeggen : werkt prima.

blijven ze dan niet hangen of zo? ik vind touwhalsters er altijd zo losjes bij hangen Bloos

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 11:03

Smartie2004 schreef:
@[naam], ik heb ook aan bontjes zitten denken en ik heb het ook aangeschaft ik moet het alleen nog maken.

Van een halster krijgt ze grote open wonden onder aan de kin die gebruik ik dus niet meer.
Ik houd heel goed mijn spullen schoon halster was ik regelmatig, ik ben bang dat dat ook helemaal afgedragen gaat worden.
Ik heb hoofdstellen van kieffer deze zijn vrij zacht ( als iemand nog betaalbare andere merken weet van een goede en zachte kwaliteit leer hoor ik het graag) ze heeft nu wel weer een plekje met een verdikking. Mijn kaptoom en neusriem maak stevig vast zodat het niet kan schuren.
Om mijn kaptoom moet ik een bontje maken.
Ik gebruik op wondjes groene leem.

Als je een halster koopt met een verstelbare neusriem kan je er misschien ook een bontje
(die normaal voor neusriem dient) ronddoen.
Hoef je niet te naaien
De meeste halsters zijn enkel met bont onderlagd achter de oren en aan de neus. Onder de kins doen ze dus niets.
Misschien kan je losse bontjes kopen en ze onder de kin naaien.
Zodat je een volledig bont-halster hebt Haha!

@Gwennx bij die halster zit nog wel een vastzet ring aan de onderkant dus dan moet je wel een gat in je bontje maken anders past het niet.

@ smartie 2004 ja daar kwam ik na wat speurwerk ook achter bedankt voor de tip had gister al eens rondgesnuffeld bij de hypoweert en bij die neusbontjes zit klitteband -> fijn want dan kun je het dus ook uitwassen. trouwens over hoofdstellen bij agradi hadden ze ooit een heel zacht hoofdstel zwart onderlegd maar ik weet niet of ze dat nu nog hebben volgensmij neit meer en die kostte 65 euro of zo en daar kreeg ze dus ook geen schuurwondjes van Knipoog

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 16:43

ninz schreef:
smurffie schreef:

blijven ze dan niet hangen of zo? ik vind touwhalsters er altijd zo losjes bij hangen Bloos

Nee, touwhalster hoef je niet geheel los te doen hoor Knipoog die kan je wel beetje hoog hangen, dan blijft de neus alleen nog wel meer vrij waardoor hij groter toont dan een normaal halster Knipoog

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 16:45

De nieuwste collectie van HH heeft trouwens ook super zachte halsters Knipoog!

KimberleyBos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 19:53

Mijn paard had ook van die plekjes en heb ook zacht haster gekocht

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 21:19

ik heb nu eem suede halster van hh gekocht (ja die met die lelijke plastic dingen ) en ze heeft er tot nu toe geen schurplekjes van!

Natasja__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 21:21

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 18:11

touwhalsters mag je NOOIT omlaten zonder toezicht, dus zeker niet op de wei !!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 18:46

Zoiezo mag je een halster niet zonder toezicht omlaten, dus of je nou een halster of een touwhalster omdoet, is een touwhalster zo vast te maken dat hij bij de kleinste tegendruk loslaat. een halster moeten ze vele malen harder trekken Lachen

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 18:53

omdat een touwhalster superscherp inwerkt vind ik het niets voor in de wei...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 18:55

tja, ik heb een basic halster, niet onderlegt ofzo, en we hebben nog wat synetisch bont in de kast liggen van vroeger, dus over een tijdje ga ik waarschijnlijk dat halster helemaal beplakken met bontjes Haha! op maat dus, maar kep geen idee of dat met regen blijft zitten...

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 19:12

Touwhalster werkt scherp in, maar zit zo goed als los, en als je de goede knoop heb laat hij zo los dus heeft hij geen moment om scherp in te werken, je moet er alleen mee om kunnen gaan Lachen!

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 19:22

het ljikt me da ze er erg snel in blijven haken o.i.d en die van mij is echt zo''n sloperd dus dat wordt niks

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 19:23

rasta_love schreef:
tja, ik heb een basic halster, niet onderlegt ofzo, en we hebben nog wat synetisch bont in de kast liggen van vroeger, dus over een tijdje ga ik waarschijnlijk dat halster helemaal beplakken met bontjes Haha! op maat dus, maar kep geen idee of dat met regen blijft zitten...

klittebandje er op maken..??

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 19:25

ze blijven niet sneller hangen dan met normaal halster, sterker nog: minder snel.

Touwhalster zit wel los omdat die hoger zit, dus niet schuurt, maar in weze zit deze straker om het hoofdje Lachen

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 19:36

smurffie schreef:
ze blijven niet sneller hangen dan met normaal halster, sterker nog: minder snel.

Touwhalster zit wel los omdat die hoger zit, dus niet schuurt, maar in weze zit deze straker om het hoofdje Lachen

okee Tong uitsteken

Noeni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 19:42

Euhm, ik heb een halster van BR wat ik toch een fijn halster vind.

Enne, over dat touwhalster. Dat zou ik never nooit niet in de wei omlaten. Kijk als een paard met een gewoon halster ergens aan vast haakt en een keer flink rukt, dan rukt ie dat ding makkelijk kapot. Dat gaat hem bij een touwhalster echt niet lukken. En ik vind het sowieso echt niét verstandig! Scheve mond

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 08:40

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 10:53

Een touwhalster om in de wei is inderdaad vragen om ongelukken. Er zit een vrij lange lus aan, en daar kunnen ze gemakkelijk op gaan staan of aan blijven haken.
Zowieso heb ik nooit halsters om in de wei, is mij te link.

Verder over de halsters, HH heeft een nieuwe collectie, met fleece. Scapa is ook heel zacht onderlegd. Er zijn ook complete bont halsters te koop.

Smartie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 10:58