Vraagje, wat zijn zadel pads?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

lailapri

Re: Vraagje, wat zijn zadel pads?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 14:53

crossmonster schreef:
Dat zijn die dikke matrassen die zogenaamd mode zijn Huilen van het lachen

Een pad is een dikkere en minder gevormde vorm van zadeldekje.

De kleuren zijn best mooi, maar door de dikte gaat de pasvorm van het zadel al gauw verloren, word de kamer te nauw en krijgt het paard last van drukkingen.

Maar goed, dat is mijn mening Haha!

1e antwoord en precies wat ik ook wilde zeggen, helemaal mee eens dus Haha!

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 14:54

Foryourneeds schreef:
smokey17 schreef:
Ken zat die mee doen aan die flauwekul van pads mee doen... nou al die paarden lopen schots en scheef met weggedrukte rug en afgeknelde benen van de verkeerd aangelegde bandages.

Geef niet de schuld aan de fabrikant van de pads of bandages, maar de onkunde van degene die ze gebruikt.

Ik geef wel de schuld aan de fabrikant. Pads zijn zinloos, ze vermoffelen alleen maar het feit dat een zadel niet past, of ze zorgen er voor dat een passend zadel niet meer past…

Bandages zijn moordwapens…. Hadden ze nooit moeten bedenken..

9 van de 10 mensen die bandageren kunnen niet bandageren en helpen alleen maar de benen naar de maan.

Stalbandages waren niet nodig geweest als paarden niet 23 uur per dag opgesloten werden.

Werkbandages hebben geen nut, zelfs al zou je goed bandageren. Die ienieminie steun die ze bieden is niet noemenswaardig en verwaarloosbaar.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 14:56

Het is wel duidelijk dat jij je eigen uitgesproken mening hebt Scheve mond
Heeft het dan nog wel zin voor ons 'setjesfreaks' met pads en bandages om te reageren?? Nors opkijken

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 14:57

ikkiN schreef:
Ik ken wel meer mensen die langer in de paarden zitten dan ik en een bord voor hun kop hebben en daardoor nog steeds niets kunnen. Ook al hebben ze veel paarden, dat zegt niets.

Je opmerking over conditie en trainen in de brandende zon slaan werkelijk nergens op. Omdat je daar ook niet meer op reageert neem ik aan dat je dat zelf ook wel inziet.

80% van de paarden loopt slecht, dit komt door het gebrekkige verstand van hun eigenaren/ruiters. Niet alleen door de zogenaamde paardenmode. Ik zie overal in de krul getrokken paarden, paarden met littekens op hun buik van de sporen van hun ruiter, scheve paarden, stakende paarden, gesloopte paarden, uitgeputte paarden... Ga zo maar door.

De paarden die met pads lopen? Ik ken ze die ook gewoon met dat fantastische dunne dekje schots en scheef lopen. Een plank. Overal stijf.
En ik ken ook paarden die wel pads dragen die wél goed lopen.

Mijn pony durft eindelijk los te laten in haar lijf, na jaren in de krul getrokken te zijn. Toen werd ze gereden met dunne dekjes, nu met pads. Toch loopt ze nu 500% beter dan toen.

Heeft niets met pads of dunne dekjes te maken. Wees een eerlijke ruiter en zorg voor goed passend harnachement.

Wat moet ik daar op reageren dan?? Je zegt dat je niet traint in de volle zon OK dan! zouden meer mensen moeten doen!!

Ik heb een hele boel mooiweer programma's liggen die ik met de lesklanten doe. Zelf train ik mijn paarden of 's ochtend om 5/6 uur of 's avonds heeeel laat. Of ik neem ze 's middags mee als ik met leskinderen op buitenrit ga, of als we met de pony's paarden gaan zwemmen.

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 14:57

Nee, wij zijn slecht voor onze paarden Patries Huilen van het lachen Want wij rijden met pads, dus onze paarden hebben een weggedrukte rug, slechte benen en lopen schots en scheef.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 14:59

sporen is ook een modehype en word meer onkundig dan kundig gebruikt..

ja ik heb een wel uitgesproken menig over setjesfreaks.... alles om er maar mooi uit te zien.. alles in het zelfde kleurtje... liefst ook nog een bijpassende string...... maar of het goed is voor het paard interesseerd ze geen moer..

bandages maar schots en scheef om de benen... boeiend als het maar mooi is

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 15:00

Huilen van het lachen

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 15:01

smokey17 schreef:

ja ik heb een wel uitgesproken menig over setjesfreaks.... alles om er maar mooi uit te zien.. alles in het zelfde kleurtje... liefst ook nog een bijpassende string...... maar of het goed is voor het paard interesseerd ze geen moer..

Rijden met string raad ik je af Ja Krijg je zere billen van Haha!

En ik steek mijn paard graag in hetzelfde kleurtje, soms idd met een bijpassend shirtje..
Maar mijn paard is mijn álles, en ik doe ook echt ALLES voor hem wat ik kan..

Dus je uitgesproken mening hebben dat is helemaal niet verkeerd, goed dat je zo voor jezelf
op komt, maar je kan ook net tever gaan.

Zij zijn groot en ik is klein!
Laatst bijgewerkt door Patriciavt op 15-07-08 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 15:01

ikkiN schreef:
Nee, wij zijn slecht voor onze paarden Patries Huilen van het lachen Want wij rijden met pads, dus onze paarden hebben een weggedrukte rug, slechte benen en lopen schots en scheef.

Ik WIST wel dat ik een paardenmishandelaar was... Pling

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 15:03

Ow ik bedenk me ineens ik heb ook een paar pads, vind ze fijn als ik kindere rondslinger met de voltige singel, lekker 1 of 2 van die dikke dingen eronder zij zitten zachter en hebben wat meer grip, voor het paard scheelt het enigsinds voor de rug.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 15:04

Patriciavt schreef:
smokey17 schreef:

Rijden met string raad ik je af Ja Krijg je zere billen van Haha!

En ik steek mijn paard graag in hetzelfde kleurtje, soms idd met een bijpassend shirtje..
Maar mijn paard is mijn álles, en ik doe ook echt ALLES voor hem wat ik kan..

Dus je uitgesproken mening hebben dat is helemaal niet verkeerd, goed dat je zo voor jezelf
op komt, maar je kan ook net tever gaan.

Zij zijn groot en ik is klein!

geen last van eigenlijk, rij altijd in string.

leuk dat jij setjes zo leuk vind. maar ook in jouw profiel is duidelijk te zien dat jij maar wat doet met je bandages.. erg jammer want je hebt een leuk paard.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 15:05

Waarop basseer jij dat ik maar wat doe met mijn bandages?
Hoe moet het dan volgens jou?

Ik zou een beetje oppassen met de uitspraken die je doet en vooral tegen WIE je het doet,
niet iedereen is namelijk een paardenmishandelaar en ik weet zeker dat mijn paard niets te kort
komt en goede spullen draagt.
Laatst bijgewerkt door Patriciavt op 15-07-08 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 15:07

jeutje, ik dacht dat ik goed was in rechtvoorz'nraap onsympathieke reakties. Maar die smokey... daar kan maanling niet tegen op hoor...

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 15:08

smokey17 schreef:
leuk dat jij setjes zo leuk vind. maar ook in jouw profiel is duidelijk te zien dat jij maar wat doet met je bandages.. erg jammer want je hebt een leuk paard.

Verward
Op alle foto's zijn de bandages bij haar paard juist erg netjes aangedaan én op de juiste manier. Tot net onder de kogel en weer omhoog, zonder plooien of wat dan ook.
Kijk dan maar eens op ITP of HAW, zie je heel wat andere dingen hoor Nors opkijken

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 15:08

Ik vind het nu wel te ver gaan.
Als we elkaar gaan aanvallen, stop ik bij deze met de discussie.

Nogal kinderachtig.

Ik vind Patricia haar bandages netjes omgedaan.
Hoe zou jij het inderdaad doen dan smokey17?
Laatst bijgewerkt door ikkiN op 15-07-08 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 15:09

Maanling schreef:
ikkiN schreef:

Ik WIST wel dat ik een paardenmishandelaar was... Pling

Jij ook al!! Dacht het wel, gij vileine tweelingzus!! Duivel

@ TS: Pads zijn die lekkere dikke dekbed achtige dekken, extra vulling erin, nog meer ruimte om zweet op te nemen. Daarnaast ook in 1000 en 1 verschillende prachtige kleuren te verkrijgen en in verschillende merken. Haha!

Ik heb een paar exemplaren van Anky, moet zeggen dat het prima ligt onder mijn vzh zadel, net zo goed als dat een dikker dekje van kantoen prima ligt.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 15:10

Patriciavt schreef:
Waarop basseer jij dat ik maar wat doe met mijn bandages?
Hoe moet het dan volgens jou?

op de meeste foto's stop je halverwege de kogel...

bij bandageren hoor je gekruist over de kogel te gaan en ook onder de kogel. om als ware de kogel te ondersteunen.. en je hoort altijd bovenaan buitenkant te eindigen..... en nooit maar dan ook nooit mag een bandages dubbel zitten. of te strak, of te los...

daarom moet je eigenlijk altijd een onderleger gebruiken omdat die voorkomt dat je de bandages te strak aan legt (en dus spieren gaat afknellen), maar dan is de kunst weer om de bandage niet te los aan te leggen, of te hoog, of weer te laag.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 15:10

Maanling schreef:
jeutje, ik dacht dat ik goed was in rechtvoorz'nraap onsympathieke reakties. Maar die smokey... daar kan maanling niet tegen op hoor...

Hahahahaha.. maanling heeft een meerdere gevonden!! ROFL Hoe is het mogelijk!! Huilen van het lachen

Bandages doe ik trouwens niet aan.. Tong uitsteken Ik kan niet bandageren, kan beter bondageren, is veel nuttiger Clown

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 15:11

Ik bandageer ook niet. Al dat gedoe? En waarvoor? Niemand die het weet...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 15:12

Maanling schreef:

Ik gebruik alleen strijkers achter omdat mijn paard strijkt..

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 15:13

Maanling schreef:

Nou inderdaad. heb voor een enkele maaier peesbeschermers en voor een enkele strijker strijklappen..

En dat zijn echt kappen uit het jaar nul.. maar slijtvast en gaan nooit stuk.

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 15:14

Wat goed zeg! Gelukkig ook uit het jaar nul! OK dan!

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 15:15

smokey17 schreef:

bij bandageren hoor je gekruist over de kogel te gaan en ook onder de kogel. om als ware de kogel te ondersteunen.. en je hoort altijd bovenaan buitenkant te eindigen..... en nooit maar dan ook nooit mag een bandages dubbel zitten. of te strak, of te los...

daarom moet je eigenlijk altijd een onderleger gebruiken omdat die voorkomt dat je de bandages te strak aan legt (en dus spieren gaat afknellen), maar dan is de kunst weer om de bandage niet te los aan te leggen, of te hoog, of weer te laag.

En hiermee bewijs je dat je er juist helemaal niks van afweet Knipoog

In de benen van een paard zitten helemaal geen spieren, enkel pezen.
ondersteunende functie is dus altijd NIHIL, zelfs al bandageer je juist.

En het is ook niet de bedoeling dat je ONDER de kogel bandageert, dan verhinder je een goede werking van het kogelgewricht.
Laatst bijgewerkt door Coberlina op 15-07-08 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 15:15

smokey17 schreef:

Pling EINDELIJK een goede uitleg!!

Gelukkig gebruik ik keurig onderlappen, der is mij afgeraden om de hele kogel in te pakken. Ondersteunen kun je met bandages nooit en dat zeg jij ook ergens in een post boven, dus je praat jezelf tegen. Dubbel zitten ze ook zeker weten NIET, te strak ook niet en te los ook niet. En ik gebruik zelfs eigenlijk áltijd bandagebandjes om ervoor te zorgen dat de sluiting niet los kan gaan, juist omdat ik niet altijd netjes aan de buitenkant eindig (wel aan de bovenkant)

Echt dat ik er nog op inga, zou bijna gaan twijfelen Rolleyes

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 15:16

smokey17 schreef:
Maanling schreef:

Nou inderdaad. heb voor een enkele maaier peesbeschermers en voor een enkele strijker strijklappen..

En dat zijn echt kappen uit het jaar nul.. maar slijtvast en gaan nooit stuk.

Heb ooit eens rode bandages voor mijn verjaardag gehad. Heb ze voor de leut een keertje omgehad, maar ik vind het te veel gedoe.

Nou liggen ze al een hele poos in de kast te rotten, achja Huilen van het lachen

Maar mijn strijkers zijn wel al aardig versleten.