ikkiN schreef:Ik ken wel meer mensen die langer in de paarden zitten dan ik en een bord voor hun kop hebben en daardoor nog steeds niets kunnen. Ook al hebben ze veel paarden, dat zegt niets.
Je opmerking over conditie en trainen in de brandende zon slaan werkelijk nergens op. Omdat je daar ook niet meer op reageert neem ik aan dat je dat zelf ook wel inziet.
80% van de paarden loopt slecht, dit komt door het gebrekkige verstand van hun eigenaren/ruiters. Niet alleen door de zogenaamde paardenmode. Ik zie overal in de krul getrokken paarden, paarden met littekens op hun buik van de sporen van hun ruiter, scheve paarden, stakende paarden, gesloopte paarden, uitgeputte paarden... Ga zo maar door.
De paarden die met pads lopen? Ik ken ze die ook gewoon met dat fantastische dunne dekje schots en scheef lopen. Een plank. Overal stijf.
En ik ken ook paarden die wel pads dragen die wél goed lopen.
Mijn pony durft eindelijk los te laten in haar lijf, na jaren in de krul getrokken te zijn. Toen werd ze gereden met dunne dekjes, nu met pads. Toch loopt ze nu 500% beter dan toen.
Heeft niets met pads of dunne dekjes te maken. Wees een eerlijke ruiter en zorg voor goed passend harnachement.
Wat moet ik daar op reageren dan?? Je zegt dat je niet traint in de volle zon
zouden meer mensen moeten doen!!
Ik heb een hele boel mooiweer programma's liggen die ik met de lesklanten doe. Zelf train ik mijn paarden of 's ochtend om 5/6 uur of 's avonds heeeel laat. Of ik neem ze 's middags mee als ik met leskinderen op buitenrit ga, of als we met de pony's paarden gaan zwemmen.