Hoe houden jullie, jullie dekjes het schoonste?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ehona

Re: Hoe houden jullie, jullie dekjes het schoonste?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 22:40

Maar wat maken die zwarte plekken uit, die zitten toch ook onder je singel, dus die zie je niet.

Ik laat mijn dekjes altijd eerst goed drogen als ze van het paard af komen. Dus ondersteboven op een stang leggen, dat het uit kan dampen. Daarna op mijn gemak spulletjes opruimen en thuis het dekje helemaal openleggen in mijn kamer en zo nog even laten liggen. Als hij dan droog aanvoelt, even stofzuigen tegen de haren, afkloppen tegen de vieze plekken en de kast in.

xx_Rosalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 09:31

haha, je paard gewoon goed poetsen Haha! .
en ze op een luchtige plek hangen, waar ze gewoon goed kunnen drogen na het rijden. En regelmatig wisselen van shabrakje, zodat ze niet zo vies zijn dat je ze in de wasmachine niet meer schoon krijgt.

verder doe ik niet veel bijzonders
maar je ziet die zwarte plekken onder de singel ja helemaal niet?

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 14:26

Na het rijden even de singelplekken onder de kraan en eraf borstelen. Meestal gaat het dan helemaal eraf. Ik doe dat met al mijn lichte dekjes. Dan laat ik ze drogen door ze ondersteboven op te hangen. En na een aantal keer gebruiken gooi ik ze in de wasmachine, 40 graden met extra water Lachen

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 14:29

Niet te lang met 1 dekje rijden.
Dus regelmatig wassen. Zo nodig insmeren met afwasmiddel o.i.d.
En even laten intrekken.

Simone_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 10:40

Ook vanish voor de echt vieze vlekken!

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 16:15

Je kunt er ook met een stofzuiger overheen gaan..(zonder de borstel eraan zeg maar)

doe ik ook altijd aan de onderkant om ze wat te ontharen voordat ze de wasmachine in gaan.
anders heb ik mijn eigen kleren zo vol haren zitten en daar heb ik geen zin in. en zo ontdoe je ze ook van een hoop vuil dus buitenkant kun je er ook mee doen