Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
BrittKitt schreef:Ze verkopen van mattes ook bontjes waar je inlages in kan doen. Geeft denk ik hetzelfde effect als luchtkussens en het grote voordeel van deze twee is dat je de rug van het paard, mocht dit licht bijtrekken nog de kans geeft om te groeien. Wat het naar mijn mening met een zadel een stuk minder doet omdat dit gewoon gaat drukken, bont en lucht knellen minder snel en kan je dus ook laten afnemen door er wat uit te halen.
Misschien kan je Roxy80 pben over die mattes bontjes met inlages? Die verkoopt ze namelijk.
Angela schreef:Je zou kunnen informeren of een dekje met daarin (4 of 6) luchtkamers (die onafhankelijk van elkaar zijn op te blazen) uitkomst kan bieden. De hoeveelheid lucht kun je aanpassen naarmate de training ervoor zorgt dat de scheefheid eventueel minder wordt. (heb lopen zoeken, maar kan het merk niet vinden, een stalgenoot van me rijdt ermee, en het paard heeft er erg veel baat bij!!)
Een zadel met daarin luchtkamers (ze bestaan, maar weet zo niet welk merk) kan natuurlijk ook uitkomst bieden.
WinBinChes schreef:Je hebt de zadelmaker al gebeld en dat is de beste optie. Ik zou alleen geen MSFC oid bellen. Het vak zadelmaker leer je in mijn ogen niet in een versnelde opleiding. Een zadelmaker is vaak veel kundiger, al zullen de zadelpassers er uireraard anders over denken.
Dit wou ik alleen even meegeven, maar ik geloof dat je je eigen zadelmaker al had gebeld?
Jolliegirl schreef:er zit verschil tussen een zadelMAKER en zadelPASSER... dus kijk uit met wie je belt.. zoek een erkent bedrijf.. en opens desnoods op bokt een topic of men ervaringen heeft.
WinBinChes schreef:Je hebt de zadelmaker al gebeld en dat is de beste optie. Ik zou alleen geen MSFC oid bellen. Het vak zadelmaker leer je in mijn ogen niet in een versnelde opleiding. Een zadelmaker is vaak veel kundiger, al zullen de zadelpassers er uireraard anders over denken.
Dit wou ik alleen even meegeven, maar ik geloof dat je je eigen zadelmaker al had gebeld?
Knakkertje schreef:Angela schreef:Je zou kunnen informeren of een dekje met daarin (4 of 6) luchtkamers (die onafhankelijk van elkaar zijn op te blazen) uitkomst kan bieden. De hoeveelheid lucht kun je aanpassen naarmate de training ervoor zorgt dat de scheefheid eventueel minder wordt. (heb lopen zoeken, maar kan het merk niet vinden, een stalgenoot van me rijdt ermee, en het paard heeft er erg veel baat bij!!)
Een zadel met daarin luchtkamers (ze bestaan, maar weet zo niet welk merk) kan natuurlijk ook uitkomst bieden.
Een korrector pad. Ik heb er nog een in de aanbieding....
Nu weet ik niet of dit de oplossing is, zoveel kennis heb ik niet.