Fijn (betaalbaar) hoofdstel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Chrissie

Re: Fijn (betaalbaar) hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 20:00

Het pagony hoofdstel wat ik eerst had was een fijn hoofdstel, voor maar 30 euro. Heb nu wel een stübben maar dat was omdat ik een bruine wou.

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 20:02

àntilopen, zeer fijn hoofdstel soepel leer en maar 50 euro

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 19:19

Ik heb de Pagony Special, echt een ideaal hoofdstel!
Gebruik hem nu bijna 4 jaar, en moet eerlijk zeggen dat hij niet perfect onderhouden wordt, maar hij doet het nog altijd prima! Ziet er keurig uit en is heerlijk soepel. Ook vind ik hem erg mooi, brede neusriem en zwart onderlegt.
Zo af en toe haal ik hem uit elkaar en ga hem te lijf met zadelzeep en vet, en dan kan hij weer een flinke tijd mee! Lachen

Echt prima hoofdstel, zeker voor die prijs.

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 19:30

Yvank_ schreef:
zazoeyou schreef:

Ohw ja,,pff ik vergeet steeds wat Vork Haha! Pling

Hoofdstel is in het echt ECHT VEEL MOOIER,,

Heeft een neusriem van 4,3 cm (even opgemeten voor je)

Heeft koperkleurige glansende gespen..

Leder is direct al heel soepel en zacht

Leder is smal MAAR wel dik (goed stevig dus)
Neusriem is aansnoer zeer zacht onderlegd

Teugels zijn heel soepel(wat ik nooit verwacht had van stoffen springteugels)

Keelriem is aan 2 kanten te verstellen..

Tja,, dat was het wel zo ongeveer Pling

Heb je misschien een foto van je eigen hoofdstel Haha! ?

Zou ik misschien ook een foto van jou eigen hoofdstel mogen ,vind hem erg leuk Bloos

Janientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 22:04

Ik heb een Kieffer, rijd er nu bijna 2 jaar mee en ben er super blij mee!

Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 07:53

Imperial Riding en HB Turijn zitten beide onder de 100,-.
Smalle riempjes, blinde sluitingen en brede aansnoerneusriem...

Quente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 08:31

Pagony Special, heerlijke hoofdstellen !
Ik heb daarvan alleen de neusriem gekocht, maar na 2 jaar nog steeds erg tevreden mee Haha!

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 15:54

Ik heb de HH Silverline en ben er nog steeds erg blij mee!
Ik heb hem in de kleur als op het plaatje, maar hij is er ook in het zwart.
http://www.piafferuitersport.nl/prod_de ... 608&mid=26
Leer voelt soepel aan, blijft ook mooi met weinig poetsen (niet mijn ding, invetten......Geld, geld!) en ik vind hem mooi passen.

Heb hier ook al andere mooie opties voorbij zien komen, dus dsat wordt nog lastig kiezen!:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 15:55

Die is idd mooi ja Haha! die heb ik ook in het bruin Ja valt die van jou ook groot ?

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 18:37

wij hebben thuis 5 kieffer hoofdstellen, ben over alle hoofdstellen te spreken. er is nooit iets kapot gegaan. er zit zelfs nog een hoofdstel van 15 jaar oud bij (nieuw kieffer frontriem en andere neusriem en hij is prima voor de training)

ik vind altijd het voordeel van kieffer dat er vaak van die leuke frontriemen op zitten. als ik kijk bij dobert heb je dat al niet of moet je voor 60 euro een bijpassende kopen (wil namelijk geen in elkaar gezette hoofdstellen) en passier is of rondgenaait, of de goedkopere ook met een simpele frontriem.

ik koop zelf liever geen goedkope hoofdstellen, heb nu ook voor onze 2 wedstrijdpaarden ieder een wedstrijd en trainingshoofdstel.

Ik heb HB hoofdstellen in mijn handen gehad, en vind ze erg stug voelen.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 10:10

Yvank_ schreef:
Die is idd mooi ja Haha! die heb ik ook in het bruin Ja valt die van jou ook groot ?

Gelukkig wel, want ik heb een trekpaard, dus die heeft een groooooote maat nodig! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 10:11

Jaan81 schreef:
Yvank_ schreef:

Gelukkig wel, want ik heb een trekpaard, dus die heeft een groooooote maat nodig! Haha!

Haha! mijn haf heeft altijd cob en in deze cob waren de bakstukken te lang de neusriem en om over de aansnoerriem maar te zwijgen Nagelbijten / Gniffelen

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 11:25

HB vond ik qua leer erg hard, Marengo en Chamberlaine zijn ook niet zo duur maar vind ik wel mooi zacht leer hebben.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 11:36

Ik heb hetzelfde hoofdstel als zazoeyou.Het is nu een jaar of 4 oud en wordt regelmatig gebruikt en zie er nog erg goed uit. Ik rij er ook de wedstrijden mee. Van datzelfde merk heb ik ook nog een hoofdstel dat nu ong. 8 jaar oud is en ook nog goed is .Heb van de winter een stikseltje vast laten zetten van de neusriem maar nu kan die weer jaren mee. ik ben dus erg tevreden over dit merk hoofdstellen. Ik heb er toen ook ong. €40.-/€45,-(omgerekend) voor betaald.

LovesHerPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 16:12

Mijn ervaring met hoofdstellen (ik geef nooit meer als €50,- uit aan een hoofdstel!!)

Ik heb zeer goede ervaring met het merk Chetak (als ik het goed schrijf) deze zijn niet al te duur en goed leer naar de prijs hoewel je de laatste tijd wel moet zoeken naar winkels die het verkopen.

Nu heb ik ook 2 goedkopen leren merklozen hoofdstellen van een ruitersportzaak hangen deze heb ik goed ingevet en zijn super soepel en fijn zacht ze zijn niet de allermooiste maar voor deze prijs vind je ze bijna nergens beter ( €30,- )

En ik heb nog een kieffer liggen, maar ja de uitleg is duidelijk van de andere bokkers dat is dus echt geen prijs kwaliteit. Mijn goedkopen merklozen hoofdstellen zien er zelfs beter uit.

Daarnaast vind ik pagony best leuk eruit zien, maar niet soepel te krijgen.

En dan heb je nog Imperial riding, deze vind ik te snel slijten voor de prijs, niet mooi en de maten zijn ook heel apart (een c/d-pony's bij ons op de club passen niet eens in maat pony :S )

Dan heb ik nog ervaring met Euroriding, dit vind ik leuke prijs-kwaliteit verhouding en zeker de moeite waard.

Persoonlijk vind ik Prestige te dure hoofdstellen en zou ik zeker niet kopen. Zo mooi en zo lang gaan ze ook niet mee.

Dan vind ik de nieuwe Passiers best redelijk, maar om er nou zoveel geld aan uit te geven dat zijn de oude passiers meer waard.

Verder zweer ik bij de oudewetse (zeg minimaal 10 jaar oude) Passier, Kieffer, Stubben enz. hoofdstellen

Janientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 17:10

LovesHerPony schreef:
En ik heb nog een kieffer liggen, maar ja de uitleg is duidelijk van de andere bokkers dat is dus echt geen prijs kwaliteit. Mijn goedkopen merklozen hoofdstellen zien er zelfs beter uit.

...

Verder zweer ik bij de oudewetse (zeg minimaal 10 jaar oude) Passier, Kieffer, Stubben enz. hoofdstellen

Vind je de Kieffers nou wel of niet goed? Clown
Toch vind ik het raar, mijn Kieffer van 2 jaar oud ziet er nog spiksplinternieuw uit! Misschien omdat ik hem goed onderhoud...?

Lavita330

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 17:26

Janientje: Ik denk dat ze de oude modellen bedoeld van Kieffer.

Ik heb er een van Impal riding (iets van 90) en een van Dexter(was iets van 40)
Nou mijn impal riding valt haast van ellende uit elkaar terwijl ik hem toch regelmatig invet.
De dexter is echt nog super!
Terwijl die ooknog ouder is dan de ander!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 00:07

Ik heb een neusriem gehad van IR en was hier super tevreden over zag er ook heel netjes uit.

Kieffer vind ik ook flut. Erg hard.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 16:40

zazoeyou schreef:
Dit is het hoofdstel :

Hoofdstel Royal VAN €45,00 VOOR €37,85

Klik om te vergroten

Hoofdstel Royal met aansnoerneusriem. Het hoofdstel is gemaakt van soepel engels kwaliteit leer met koperen gespen. Het wordt geleverd inclusief webbandteugels in de maat pony, cob en full.

Super kwaliteit/prijs verhouding!

Beschikbare Optie's:
Maat: CobFullPony

http://www.tackshop.nl/shop_nl/product_ ... b63d63bfc9

Royal vind ik ook wel fijn, maar het leer is bij mijn hoofdstel toch wel wat minder dan de pagony
Wel mooie hoofdstellen Ja

http://www.mijnalbum.nl/Foto-GZIU4TXO.jpg

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 16:47

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 16:50

Charaz schreef:
Ik heb een neusriem gehad van IR en was hier super tevreden over zag er ook heel netjes uit.

Kieffer vind ik ook flut. Erg hard.

ik vind kieffer juist errg zacht.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 16:51

heb zojuist een hoofdstel in de bestelling staan van het merk classic (??) hoofdstel wordt gebubliceert door PK. hoofdstel hing er alleen maar in het bruin (heb hem in het zwart besteld). rondgenaaid voor 140 euro. vond hem echt super chique.

Riri94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 16:58

Ik heb ook een pagony die van 40 euro de special en vind ik heel fijn hij is zacht onderlegt en met aansnoerriem dat vind ik ook altijd handig.

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 17:00

Ben erg blij met mn HB Turijn, was ook onder de 60€, blijft ook mooi in het gebruik.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 17:07

vrouw in de winkel raadde me hem af, heb hem ook gezien. vond het een hard en stug ding Bloos