Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Yvank_ schreef:zou neit best zijn als er geen lucht tussenkwam
Sorriso schreef:Ik denk dat je dan nog het beste leren kunt nemen... Mensen krijgen immers in leren schoenen ook minder snel en minder erge zweetvoeten dan in synthetische schoenen.
Aimee schreef:Yvank_ schreef:zou neit best zijn als er geen lucht tussenkwam
Dat is precies het punt. Bij goed passende peesbeschermers komt er geen lucht tussen, dus worden de pezen niet gekoeld, dus gaat het paard zweten om te koelen. Een goede peesbeschermer is dus gemaakt van ademend materiaal, zodat de peesbeschermer wèl aansluit en tegelijkertijd lucht bij de benen laat komen.
Een beschermer die niet aansluit, biedt minder bescherming en zal sneller gaan schuren/afzakken/drukkingen veroorzaken enz.
Aimee schreef:Dan wordt het sowieso lastig, want de Veredus beschermers zijn niet langer dan bijv. Eskadron. Zijn evenlang als de N.E.W. enz.
De HH zijn korter, daarom imo juist niet geschikt, omdat je dan een kwetsbaar stuk paardenbeen niet beschermd. Maar goed, alternatief is bandageren.
Kir_Ples schreef:Bandages zijn al helemaal slecht.
Aimee schreef:Kir_Ples schreef:Bandages zijn al helemaal slecht.
Daar denk ik heel anders over. Probleem is alleen dat de meeste mensen slecht bandageren.
Ik denk dat je geen peesbeschermer gaat vinden die beter ademt dan onderlappen van Eskadron.
Ik denk bovendien dat het harde plastic materiaal van de beschermers nooit zo kan ademen als het katoen/wol van de bandages.
Ik denk ook nog dat geen beschermer zo goed zal passen als goed aangelegde bandages.
Kir_Ples schreef:Nou... bandages ademen dus totáál niet.
Oei moet je in Utrecht maar eens een keer over bandages beginnen.
Tilmar schreef:Ik heb die aparte rubberen van Pessoa gekocht (zie de eerste pagina van het topic)!! Het leek mij dat ze makkelijk schoon te maken zijn en lekker luchtig. Ik heb ze voor mijn jonge paard gekocht en nog niet gebruikt... ik wil ze graag mooi houden. Maar ze zien er wel bijzonder uit hoor, heel mooi gemaakt, dat wel. Stevig klitteband, het is ook nog te vervangen. En dat rubber is heel sterk. De pasvorm is ook super! In november ga ik ze pas echt uittesten, dan komt mijn paard uit de opfok!
Verder heb ik Kieffer peesbeschermers met een soort zeemleer aan de binnenkant, zijn wel prettig, maar ademen volgens mij niet.