[WN] echt 'schaap' gekocht, hoe wassen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Breghje

Re: echt 'schaap' gekocht, hoe wassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 22:58

Dus schaap is nog helemaal vers en nieuw als ie arriveert? Dan kan schaap zich in elk geval geestelijk voorbereiden op de wasbeurt, Bach druppeltjes in gaan nemen enzo,gaat helemaal goed komen met dit schaap.

Alleen dit schaap niet verzuipen he, daar zijn andere manieren voor...

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 23:00

nou ja, ik hoop dat ie niet in quarantaine hoeft en daardoor lang onderweg is want dan zal ie wel geplet aankomen, dus zo vers en nieuw zal ie dan niet zijn, moet ie eerst acclimatiseren Lachen

Backup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 09:54

Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!
wat een geweldig topic
ik lig in een deuk hier, en al die goede adviezen ROFL
Arm arm arm schaap Knipoog

Maar even seriues ik heb geen tips voor je

pft

kmvreter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 09:56

Echte schapenvachten kan je gewoon wassen met een wolwasmiddel uit de supermarkt. In de wasmachine doen durf ik niet maar op de hand wassen gaat prima. Wel supergoed uitspoelen anders gaat het wasmiddal irriteren op de paardenhuid.
Liggen drogen en niet drogen in de volle zon.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 12:31

ik zou het gewoon vragen aan de verkoper. voor zover ik weet, mag je ze niet wassen.wel uitkammen, of alleen afspuiten met water. drogen duurt alleen heel erg lang.....

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 16:29

met uit borstelen kom je al een heel eind, ik heb mn mattes pad ook pas gewassen met het speciaal daarvoor te krijgen wasmiddel dit pas na een jaar intensief gebruik. daarvoor alleen maar uitgeborsteld en af gezogen met de stofzuiger. ging prima

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 07:08

Ik heb ook zo'n schapenvacht (die van de ikea) en die gebruik ik dus voor fotoreportages. Hij wordt dus ook echt vies na een poosje. Ik was m met de Christ C7 en hij blijft mooi. Gaat gewoon de wasmachine in op 40 graden. De onderleggers met bont was ik er dus ook mee en heb zelfs een keer mijn boomloze zadel van Christ er mee gewassen. Wat wel belangrijk is liggend drogen!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 07:12

meggiemeg schreef:
Ik heb ook zo'n schapenvacht (die van de ikea) en die gebruik ik dus voor fotoreportages. Hij wordt dus ook echt vies na een poosje. Ik was m met de Christ C7 en hij blijft mooi. Gaat gewoon de wasmachine in op 40 graden. De onderleggers met bont was ik er dus ook mee en heb zelfs een keer mijn boomloze zadel van Christ er mee gewassen. Wat wel belangrijk is liggend drogen!

Koel!! Mijn zoontje heeft ook zo'n plat schaap in zijn kamer liggen, dus als die echt vies is kan ik die ook gewoon wassen ipv dat ik hem nu aan zijn pootjes uit het raam hang en doorelkaar schud. Daarna moet ie altijd even bijkomen, hij wordt er namelijk wel misselijk van. Goede tip, dank je wel!! OK dan!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 07:16

Breghje schreef:
meggiemeg schreef:

Koel!! Mijn zoontje heeft ook zo'n plat schaap in zijn kamer liggen, dus als die echt vies is kan ik die ook gewoon wassen ipv dat ik hem nu aan zijn pootjes uit het raam hang en doorelkaar schud. Daarna moet ie altijd even bijkomen, hij wordt er namelijk wel misselijk van. Goede tip, dank je wel!! OK dan!

Maar ben je dan niet bang dat hij van het centrifugeren ook niet misselijk wordt?? Nagelbijten / Gniffelen

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 07:17

meggiemeg schreef:
Breghje schreef:

Maar ben je dan niet bang dat hij van het centrifugeren ook niet misselijk wordt?? Nagelbijten / Gniffelen

Absoluut. Maar dat leg ik hem eerst naast mijn eigen schaap, kunnen ze het even doorpraten. Daarna beiden Bachdruppeltjes en een kotsbakkie mee de machine in. En is ie nog steeds groen als ie eruit komt, ach... heeft ie een hip kleurtje hihihi!!!!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 07:19

OK dan! ROFL

CZpaint_av

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 09:05

Hier wordt je helemaal melig van, heb de tranen in mijn ogen. Maar wel handige tips, heb ook zo'n schaap op mijn slaapkamer liggen die tot nu toe alleen aan zijn pootjes uit het raam heeft gehangen. Rolleyes

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 09:06

als je hem wilt borstelen gebruik dan zoon ijzeren hondenkam , zoon rechthoekige met die dunne ijzere tanden

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 09:18

mn schaap is gisteren op transport gegaan, ben benieuwd hoe lang het duurt en of ie een beetje zonder jet-lag aankomt.
Mijn verzopen schaap is er ook een van het soort Ikea, ga toch eens kijken of ik er nog wat mee kan, nu ligt ie voor oud vuil in de schuur.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 09:28

Voor € 7,= kan je geen buil vallen toch? Je doet lang hoor met zo'n flesje C7, je gebruikt maar een heel klein beetje in de wasmachine.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 16:07

cissy schreef:
mn schaap is gisteren op transport gegaan, ben benieuwd hoe lang het duurt en of ie een beetje zonder jet-lag aankomt.
Mijn verzopen schaap is er ook een van het soort Ikea, ga toch eens kijken of ik er nog wat mee kan, nu ligt ie voor oud vuil in de schuur.

Óggut.. hij krijgt toch af en toe wel een schaaltje water ofzo he... vuil of niet, hij heeft wel liefde nodig hoor... en af en toe een aai over zijn vuile velletje...

En ben benieuwd hoe je schaap aan gaat komen idd. Hebben ze genoeg luchtgaatjes in de verpakking gedaan? Anders hebbie straks gesmoord schaap. Kan ie meteen een broodje shoarma gaan opleuken...

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 16:16

hij is nog niet vuil hoor mag ik hopen! tis een maagdelijk schaapje, althans, dat is me verteld, maar je weet het nooit tegenwoordig Lachen of bedoel je het verzopen schaap? die is wel schoon maar knoerdhard

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 16:18

Oja het was een verzopen schaap. Solly. En een maagdelijk schaapje, koel! Zeker weten dat ie niet stiekem al naar de ram is gegaan? Anders hebbie straks in eens heel veul schaapjes..

CZpaint_av

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 17:07

Breghje schreef:
Oja het was een verzopen schaap. Solly. En een maagdelijk schaapje, koel! Zeker weten dat ie niet stiekem al naar de ram is gegaan? Anders hebbie straks in eens heel veul schaapjes..
Dat zou wel makkelijk zijn, hoef je ze niet te wassen maar kan je gewoon een nieuwe pakken Duivel

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 18:39

ROFL Huilen van het lachen een nieuwe pakken..... hahahaha, zie het al voor me, heel rek vol schaapjes!!

maar eh, die zijn dan nog te klein om onder mn zadel te leggen, heb een westernzadel! moet ik ze weer gaan uitrekken en das sielugh

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 18:40

ja maar die kan je weer als seat-saver oid gebruiken Pling

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 18:50

MMMWAAAHHHHAAA! kan ze ook gaan verkopen... Lachen

[EA]te koop: maagdelijke jonge seat savers, 1e eigenaar!
ga nou niet op dit regeltje klikken alsof je denkt dat het een link is, het is alleen maar een kleurtje

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 18:57

*sleept muis over regeltje en kijkt teleurgestelt*

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 19:00

jij wil ze al gaan kopen terwijl de mamma nog onderweg is uit de US dat gaat toch niet.... sufferd, zeker blond? Clown

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 19:02

yup, erg blond Clown Pling
heb zelf een bruin met wit schaap thuis, mijn poezendame is er dol op