Super handig ding om stiften te draaien, wie heeft hem??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

TeeGee

Re: Super handig ding om stiften te draaien, wie heeft hem??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 18:15

Die hebben wij ook! We heel handig, alleen die punt vind ik nogal gevaarlijk bij je pols met het indraaien.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 18:16

Oh daar heb ik nog nooit last van gehad.

Vind dit ding vele malen beter dan de ouderwetse tap. Als het paard zijn poot dan wegtrok zat de tap er nog in... Meerdere keren meegemaakt dat is afknapte.

Vinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 22:04

Ga hem morgen direct bestellen. Had bij divoza stiften bestelt maar die moet ik dan maar weer terug sturen. Of er idd sleufjes in maken. Dan heb sowieso voldoende stiften voor de komende tig jaar.

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 18:06

Heb vandaag gekeken voor zo'n ding..
40 euries!! tjeeminee en het leek me niet eens handig om de gaten schoon te maken. Ik doe dat altijd met zo'n houten ding met een ijzeren punt aan het einde en aan de andere kant zo'n borsteltje. Ik zou die propgaten echt niet schoonkrijgen met zo'n boortje, dat wil er toch niet in als er allemaal troep in zit?

_Patriesz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 18:48

Ik heb ook zo'n Sec-Gripp echt ideaal! Ben altijd binnen een paar minuten klaar met stiften draaien, scheelt weer stress Knipoog
Maak wel de gaten schoon met zo'n borsteltje en aan de andere kant een ijzeren punt. De punt op de Sec-Gripp heeft mn vader afgeplakt met tape omdat hij daar ook wel zichzelf mee heeft bezeerd.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:13

Handig ding, wel behoorlijk aan de prijs zeg.

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 13:56

Ik denk dat ik hem toch maar wel bestel.
Mijn paard staat iedere keer weer rechtop. En dan ook wel eens hangen. Ik vind het vreselijk om ze in te draaien. Natuurlijk, moet ie altijd wel op mijn leren rijlaars staan, met kalkoen, gevolg, blauwe tenen en een nog zenuwachterige ik. Huilen van het lachen Gister gaf hij me zelfs een trap!
Hij moet gewoon zijn benen optillen, daar niet van, maar, hij is ook nerveus op concours, alles is anders. En hij is op dit moment een beetje aan het etteren (Uitproberen).
Dus.. Zou toch wel lekker zijn om het snel te kunnen. Zodat hij langer op 4 benen kan staan. Clown

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 14:48

Voor de lengte; is dat zonder of met ''dat onderste ding''?

Rowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 09:29

Wat ook een aanrader is zijn zelf tappende stiften. Dat gaat echt een stuk sneller als normale stiften.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 18:19

pearlie schreef:
40 euries!! tjeeminee en het leek me niet eens handig om de gaten schoon te maken. Ik doe dat altijd met zo'n houten ding met een ijzeren punt aan het einde en aan de andere kant zo'n borsteltje. Ik zou die propgaten echt niet schoonkrijgen met zo'n boortje, dat wil er toch niet in als er allemaal troep in zit?

Dat is juist HET ideale aan deze! Je hoeft de gaten niet zo goed schoon te hebben, omdat er zelftappende kalkoenen bij zitten.
Meestal maak ik voor ik weg ga ff de gaten voor het grootste gedeelte schoon met een schroevendraaier en dan op concours met deze. De kalkoenen hebben sleufjes, waar het zand in gaat zitten. Ik zou niet meer anders willen

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 19:44

rowo schreef:
pearlie schreef:

Dat is juist HET ideale aan deze! Je hoeft de gaten niet zo goed schoon te hebben, omdat er zelftappende kalkoenen bij zitten.
Meestal maak ik voor ik weg ga ff de gaten voor het grootste gedeelte schoon met een schroevendraaier en dan op concours met deze. De kalkoenen hebben sleufjes, waar het zand in gaat zitten. Ik zou niet meer anders willen

Waar ik heb gekeken, zaten die zelftappende kalkoenen er niet "bij", dat ding alleen kostte al 40 euro..
Ik doe altijd de dag van te voren kalkoengaten goed schoon maken met zo'n puntding, eventueel stukje optappen.
Dag van de wedstrijd ben ik in 5-10 minuten klaar met draaien.. heb geen zelftappende kalkoenen, "gewoon" gewone.

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 09:26

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 09:32

Die van Tacx zijn idd ideaal Ja
Zelfreinigend en met die ratel sleutel zitten ze er in no time in.
Geen gedoe meer met een losse tap die altijd in de weg zit als je paard een keer wegspringt OK dan!
www.tacxforhorses.com

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 09:38

Lia_ schreef:
Die van Tacx zijn idd ideaal Ja
Zelfreinigend en met die ratel sleutel zitten ze er in no time in.
Geen gedoe meer met een losse tap die altijd in de weg zit als je paard een keer wegspringt OK dan!
http://www.tacxforhorses.com

Helemaal mee eens! Sneller dan dit systeem kan volgens mij niet. Ik haal thuis het ergste vuil al even uit de gaten en controleer dan gelijk of er geen steentjes inzitten (om nare verrassingen op concours te voorkomen). Op concours hoef ik dan alleen nog maar de stoten met de hand half in te draaien en met de ratel de rest te doen, gaat supersnel! Ik zie wel eens mensen jaloers naar mijn rateltje kijken! Tong uitsteken

SuperSonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 09:43

jemig wat een handige dingen hier, ik ga ook eens even neuzen... die ratel heeft die ook verschillende maten, ik bedoel die kleine kalkoenen hebben een andere maat als die vierkanten blokken zeg maar, heb je dan een opzetstuk ofzo?

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 09:52

Die ratel past op de stoten van Tacx, die hebben volgens mij allemaal de "normale" maat. Maar als je een afwijkende maat hebt zou je natuurlijk ook bij de plaatselijke Praxis een passende ratel kunnen halen.

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 09:54

Ik heb gewoon 3 van dat soort losse tangetjes.. Gaat net zo snel.. Ben ook in 5 minuten klaar en maak de gaten niet van te voren schoon...

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 14:29

pearlie schreef:
rowo schreef:

Waar ik heb gekeken, zaten die zelftappende kalkoenen er niet "bij", dat ding alleen kostte al 40 euro..
Ik doe altijd de dag van te voren kalkoengaten goed schoon maken met zo'n puntding, eventueel stukje optappen.
Dag van de wedstrijd ben ik in 5-10 minuten klaar met draaien.. heb geen zelftappende kalkoenen, "gewoon" gewone.

Die kalkoenen kun je heel handig zelf namaken hoor, hebben wij ook gedaan. We hebben naast die speciale kalkoenen ook bij de normale kalkoenen een sleufje in geslepen met een slijptol. Werkt hetzelde en scheelt een hoop geld Ja

Vinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 07:46

Goh er bestaan veel meer handige dingen! Eigenlijk gaat het er vooral om dat er een sleufje in de proppen zit. Dat scheelt dus veel schoonmaken. Heb nog geen andere gekocht maar dat ga ik zeker doen! Ben nu thuis de avond ervoor een kwartier bezig om al het vuil eruit te prutsen en er watten in te stoppen.

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 17:39

Ik heb de gripper!
Super dat die zijn en je hoef niet bang te zijn dat het voorwerp onder de hoef van het paard blijft zitten wanneer het paard zijn been weg trekt. Ze hebben een magneetje erin gezet dat hij zo kan los vliegen met een bepaalde (sterke) beweging.
Er zit een handvat aan dus je beschadigd jezelf er ook niet mee!
Handige dingen zijn het echte aanrader!
Je kan er ook gemakelijk de gaten mee schoonmaken.
Mijn vader heeft ze gemaakt voor de gripper en heeft ook meerdere modellen gemaakt voor ''zichzelf'' ik heb de eerste gekregen van hem voordat hij op de markt was en een aantal vriendinnen heb ik ze ook gegeven.
Inmiddels gebruik ik een klein boormachinetje (mijn pony schrikt er niet van) en dat gaat ook lekker snel!

Best een duur dingetje, maar dan heb je zeker ook wat!
hier de site:
http://www.gripper.nl/

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 07:37

Die gripper lijkt me dan weer 10x niks... als ik het filmpje ziet doet ze er ook veel langer over dan ik met dat andere ding.

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 08:31

Ik heb ook de Secc-gripp en hij werkt echt prima Ja Dat schoonmaken gaat juist heel goed, nadeel is wel dat je de kalkoenen en dat ding als set moet kopen. Ik heb laatst kalkoenen van Tackx gekocht, maar die werken niet met de secc-gripp.. Maar zelfreinigende punten zijn echt helemaal ideaal..

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 08:47

rowo schreef:
Die gripper lijkt me dan weer 10x niks... als ik het filmpje ziet doet ze er ook veel langer over dan ik met dat andere ding.

Ja maar als je weet hoe het werk enzo, ben je zo klaar!