Dekjes, vooroordelen veroordeeld

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Leentje_

Re: Dekjes, vooroordelen veroordeeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 11:50

Neroo schreef:
Ze voelt zich niet aangevallen Leentje, alleen daat vooroordeel moet de wereld maar eens uit, want ik ken niemand die slecht tuig heeft en een hoop dure dekjes

Ben erg benieuwd waar dat oordeel op gebaseerd wordt!

ik spreek helemaal niet van een vooroordeel Knipoog
anders moet je maar eens beter lezen Lachen

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 11:51

Def schreef:
Ik vind BR en HKM ook de fijnste dekjes. Gewoon lekker simpel, ligt altijd goed op mijn paard en leuke kleuren.
De dekjes van Anky vind ik veel te duur en schuiven.

Als een Anky pad wegschuift van onder je zadel, dan zijn er maar 2 redenen:

1. je singelt niet aan
2. je zadel past niet

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 11:53

Foryourneeds schreef:
Def schreef:
Ik vind BR en HKM ook de fijnste dekjes. Gewoon lekker simpel, ligt altijd goed op mijn paard en leuke kleuren.

1. je singelt niet aan
2. je zadel past niet

Ik singel idd niet zo goed aan nee Haha!
Mijn paard heeft ook een vrij moeilijke rug, misschien ligt het daar aan.
Ik vind ze gewoon niet zo leuk ook die anky dekjes.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 11:53

Foryourneeds schreef:
Def schreef:

1. je singelt niet aan
2. je zadel past niet

Sorry maar dat is onzin. Ik singel goed aan en heb voor elk van mijn paarden een op maat gemaakt zadel wat elk half jaar wordt nagekeken. En toch schuiven ze bij een aantal van mijn paarden.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 11:56

Ik vind de BR Event erg fijn. Anky ben ik niet kapot van. Blijft niet mooi liggen. En ja, zadel past prima. Mijn ervaring is dat ze trekken op een paard met wat meer schoft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 11:57

Ilsemarie schreef:
Ik ga voor de PK-pads! En dan als hoofdreden dat ze in de rug niet recht zijn en daardoor mooi onder het zadel liggen. Bovendien blijven ze in de was ook heerlijk en nemen ze goed zweet op. Ik hoef niet anders meer Lachen
Ben ook een fan van de PK pads, ze zijn goed gevormd, liggen netjes onder het zadel, goede zweet opname en qua prijs ook net iets leuker. Ik heb sinds kort ook een paar Scapa dekjes en daar geldt precies hetzelfde voor.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 11:57

Snap ook niet zo goed waarom er altijd gezegd wordt over de anky dekjes: je singelt niet goed aan, je moet ze gewoon in de kamer trekken, gewoon af en toe rechtleggen.

Waarom zou ik een dekje van 50 euro kopen terwijl ik mijn dekjes van 20 euro niet in de kamer hoef te trekken, niet ontzettend hoef aan te singelen en ook niet hoef recht te trekken en ze liggen prima.

Ieder zn ding natuurlijk, maar t valt me vaak op dat er bij de anky dekjes een 'gebruiksaanwijzing' zit/..

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 12:00

Leentje_ schreef:
en nu voel je je weer aangevallen Lachen
ik zeg nergens dat mensen met setjes dat niet doen, ik bedoel maar ik ben 17 studeer nog heb geen vast werk oid dus ik kan niet én dekjes van 50euro én super goede tuigage hebben Knipoog

Ik voel me niet aangevallen. Alleen in ieder topic komt weer naar voren dat mensen met dure dekjes/setjes geen goed passend tuig zouden hebben.
Ik ben 18 en ik studeer ook. Heb én passend tuig én dekjes. Het is maar net waar je je geld aan uit wil geven.Ik heb vorige zomer de hele zomer hard gewerkt voor mijn nieuwe tuig. Mijn zakgeld gaan naar dejes/setjes. Gewoon, omdat ik dat leuk vind Knipoog

Jisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 12:01

Ik ben er fan van de anky dekjes. Vind ze fijn dun, nemen goed zweet op en op mijn paardtje blijft het dekje prima liggen! Ze drogen ook snel en blijven mooi!

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 12:05

Ik heb erg te vrede over anky, eurostar, scapa, equest en nu hv polo.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 12:07

Ik houd van dunne pads/dekjes. Klinkt tegenstrijdig ik weet het , maar de HH pads zijn niet dikker dan de dunne dekjes van vroegaha als ze gewassen zijn, liggen mooi op de rug qua pasvorm (Fries met flinke schoft en lichte badkuiprug) en nemen zweet goed op. Ik heb ooit eens een Anky geleend van iemand en dat was 3x niets, wrs ook door haar rug.

Verder heb ik nog iets van HKM liggen dacht ik, ligt ook lekker. Afijn, kort door de bocht, als ze dikker blijken te zijn na het wassen of niet bevallen worden ze verkocht, dus alle dekjes/'pads die ik nu heb liggen goed en bevallen .

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 12:07

Antoontje schreef:
Alleen in ieder topic komt weer naar voren dat mensen met dure dekjes/setjes geen goed passend tuig zouden hebben.

Maar dat beweerde ze helemaal niet. ZIJ bespaard geld op de dekjes zodat ZIJ meer geld heeft voor het tuig. Het geld moet ergens vandaankomen is het niet.

Jett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 12:09

FAvo: Is absoluut Eurostar Lovers Blijft perfect liggen, trekt niet op de schoft. Ze zijn wat groter en dat vind ik op een groot paard mooi, anders lijkt het zo net niet!

Minder: Anky... opzich liggen ze op een paard met weinig schoft prima, maar mijn paard heeft vrij veel schoft en daarbij trekken ze behoorlijk strak op de schoft. Ook kun je na iedere wasbeurt weer zien dat de chabrakken er flink onder te lijden hebben. (En ja.. ik gebruik de wasmachine wel op de goede temperatuur Tong uitsteken )

Riri94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 12:11

Ik ga voor Br het neemt goed zweet op, en mijn hh totaal niet.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 12:13

leuk topic.
Ik ben verslaafd aan setjes. Mijn favoriete merk is Eskadron en Scapa of heel soms PK. Anky en andere dekjes en pads die niet zijn voorgevormd komen er bij niet in.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 12:13

Sinds ik mijn nieuwe zadel heb dat goed op maat is gemaakt voor mijn paard heb ik mijn echt dikke dekjes eruit gedaan, volgens fysio en zadelmaker kon ik die nu beter niet meer gebruiken...

Ik gebruik nu het liefst BR dekjes en RG dekjes, die liggen mooi, nemen goed zweet op en zijn niet te dik, maar ook niet zo heel super dun...
Verder heb ik ook een aantal HH dekjes die ik regelmatig gebruik, maar ik vind dat model niet zo mooi onder mijn zadel passen...

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 12:15

Nikka schreef:
Foryourneeds schreef:

1. je singelt niet aan
2. je zadel past niet

Sorry maar dat is onzin. Ik singel goed aan en heb voor elk van mijn paarden een op maat gemaakt zadel wat elk half jaar wordt nagekeken. En toch schuiven ze bij een aantal van mijn paarden.

Als je zadel perfect past, en je singelt aan, hoe komt het dan dat je zadel op een of andere manier toch loskomt van de rug van je paard?
Als die netjes "vastligt", dan zou er eender wat niet mogen onderuit schuiven.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 12:17

[/quote] Als je zadel perfect past, en je singelt aan, hoe komt het dan dat je zadel op een of andere manier toch loskomt van de rug van je paard?
Als die netjes "vastligt", dan zou er eender wat niet mogen onderuit schuiven.[/quote]

Echt wel. Een vriendin van mij heeft een op maat gemaakt zadel. De pads van PK schuiven binnen no time onder het zadel vandaan en de pads van Anky en de namaak blijven wel liggen. Dit heeft dus niets met het zadel of de singel te maken.

Simone_Gp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 12:18

Eh.. Ik heb nog dekjes van Kieffer! Tong uitsteken
Kan je zeggen dat ze super goed blijven, ze zijn al zeker 8 jaar oud en alleen de kleur is iets valer geworden.
Ik vind het fijne dekjes omdat ze mooi glad liggen, niet verschuiven en lekker stevig zijn. Ze nemen goed zweet op.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 12:19

En hoe komt het dan dat ik het probleem niet heb met PK, HH, namaakAnky en welk dekje dan ook (ook die zonder singellus)?
Hoe komt het dan dat ik met één paard nooit drukkingen op de schoft heb, behalve als ik een keer me vergis en een Ankypad gebruik?
Laatst bijgewerkt door Nikka op 22-06-08 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 12:20

geen idee Clown
Ik heb geen enkel probleem met de anky's.

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 12:24

Ik vind het ook gewoon raar dat als je in "antiset" rijd je beter voor je paard zou zijn dan dat je in set rijd.
Dat slaat kant nog wal!

Zeg nou zelf wat je mooier vind om naar te kijken:
Een slechte wazige foto met iemand die in alle (vloekende) kleuren van de regenboog rijd?

of een:

Kwalitatief goede/betere foto netjes in set?

Niet op te vooroordelen maar bij situatie 1 zie je ook regelmatig een niet getoilleteerd paard/pony. Want uiterlijk maakt schijnbaar toch niet uit.
Nou ik zeg het oog wil ook wat!

Ik heb niet echt een merk dat ik heel slecht vind. Ik vind de HH elite dekjes niet zo fijn.
En een merk dat ik heel fijn vind is Eurostar en scapa.
Eurostar omdat ze mooi onder je zadel liggen, ze erg mooi en stevig blijven na het wassen en omdat ik ze mooi vind.
Scapa omdat ze er praktisch zijn (mooi gevormd bij de schoft, handige klittebandjes voor je singel) en ik vind ze mooi/sportief.

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 12:26

Anky kunnen ook gaan schuiven waarneer je glansspray op je paard gespoten hebt.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 12:26

de kwaliteit van de foto is belangrijker dan de kleuren die erop staan hoor, wat een waardeloze vergelijking. Wat vind je dan van een kwalitatief goede foto in een non-setje dan een bagger foto maar het paard en de ruiter zijn tenminste wel in de zelfde kleur.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 12:31

heb 1 dekje van denk 10 jr oud ..
en 1 nieuwe , niet de mooiste , die past nml niet onder mijn zadel , maar eentje die goed is (voor paard)
zelf heb ik voor keur voor de everline dekjes
die blijven tenminste mooi na het meermaals wassen
niet te dik niet te dun (sommige op het oog dikke dekjes zijndunner dan de zgn dunne dekjes !)