Hoe ervoor zorgen dat dekens NIET verschuiven?!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hoe in godsn*** ervoor zorgen dat dekens NIET verschuiven?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 22:06

Zo vast dat ze niet strak zitten en ook met lopen niet strak komen te zitten, althans, zo vast heb ik ze, redelijk los dus...

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 22:06

Let er op dat er een goede coupe inzit bij de heupen,dat scheeld vaak ook enorm,een "ruwe" voering helpt ook wel...dus neem geen gladde stof.
Over de bilkoorden...ondingen vind ik dat en ik sloop ze er altijd meteen af.Een daarvan gebruik ik als staartbandje en die zit zo ruim dat je de staart erdoor kan trekken,dus niet te laag dat er een been in kan blijven hangen Knipoog

In de wei kun je er evt voor de zekerheid nog een elastische singel omdoen...bij onze paarden blijft het prima liggen hoor...en we hebben brede en smalle paarden.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 10:19

Ik heb dekens van shires. Superkwaliteit en niet eens zo heel erg duur. Ze blijven ook erg goed zitten. Van het winter is de allereerste keer geweest dat mijn merrie onder dek stond en ik heb nooit problemen gehad met scheef hangen etc. ook niet met het vliegen en zweetdeken van shires.

JoCo

Re: Hoe ervoor zorgen dat dekens NIET verschuiven?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-08 18:20

Ik heb de tip van de bilkoorden inhaken geprobeerd ... en raad eens ...
nu blijft dat onding keurig liggen!
Haha!

Bedankt bedankt bedankt!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 19:11

Haha! Graag gedaan! Knipoog

Limpia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 00:10

JoCo schreef:
Nouvel schreef:
Dominick ligt op de meeste paarden aardig recht, of schuift in ieder geval meestal weer terug als 'ie scheef komt te liggen.

Horseware dekens vind ik ook altijd mooi liggen.

Ok don't shoot me, maar daar heb ik nu nog nooit van gehoord, van het merk 'Dominick'.
Is dat overal te verkrijgen (België)?

Je probleem is inmiddels opgelost, maar mocht je in de toekomst een beter passende deken zoeken, dan is Dominick het aangewezen merk.
Dominick is telefonisch of per mail te bestellen, voor gegevens zie http://www.dominick.nl
Sinds vandaag staan er ook een aantal winkels op de site vermeld waar je de dekens kunt zien en kopen. Deze zullen in de toekomst verder uitgebreid worden, waarschijnlijk ook met Belgische winkels.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 04:46

nou beter dat de deken nu blijft liggen Haha!

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 09:05

Joco, ken het probleem, mijn merrie is 1.65 niet erg struis gebouwd, maar wel een brede borst, geen enkele Bucas past op haar. HH lijkt beter te passen omdat je deze kan verstellen aan de borst. Ik heb trouwens voor haar 195 als maat! 175 raakt ze echt niet in Als je een dominick deken besteld moet je deze een maat groter nemen als de dekenmaat die je nu hebt, ik WAS erg tevreden over deze deken, hij heeft welgeteld 3dagen op mijn paard gelegen en ineens zonder het openklikken van een of andere gesp lag hij netjes in de weide, schuurplekken krijgen ze er niet van, maar sommige paarden krijgen deze dekens wel heel makkelijk uit, en dan heb ik het niet enkel over mijn paard Knipoog

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 09:39

JoCo schreef:
Nouvel schreef:
Dominick ligt op de meeste paarden aardig recht, of schuift in ieder geval meestal weer terug als 'ie scheef komt te liggen.

Horseware dekens vind ik ook altijd mooi liggen.

Ok don't shoot me, maar daar heb ik nu nog nooit van gehoord, van het merk 'Dominick'.
Is dat overal te verkrijgen (België)?

Ik verkoop ze, dus als je in Zwijndrecht bij Antwerpen komt kan je ze komen bekijken Haha!
Klopt inderdaad dat het merk niet direct in België in de winkels ligt, vrij prijzig maar super kwaliteit.
Er lopen bij ons op stal al een hoop verslaafden rond