Hannoveraanse/lage neusriem

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hannoveraanse/lage neusriem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 11:26

tja... ik zou zeggen, zodra je er weer een hebt, sla een klein vooraadje in voordat ze helemáál niet meer te krijgen zijn!

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 11:35

Ik ken het gevoel. Ik wilde een hoge neusriem zonder sperriem. Werd mij verteld dat een sperriem toch een essentieel onderdeel van een hoofdstel is. Hoe durfde ik zonder zo'n ding te rijden....
Heb uiteindelijk maar de lus weg laten halen.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-08 11:48

Ik heb mijn neusriem gisteren opgehaald, ding kostte 11.50, valt dus reuze mee.
Tis wel geen mooie maar ik hou toch van eenvoud op het hoofd van mijn paarden.
Bling bling laat ik aan de andere over.

Ja Perta, gewone engelse neusriemen zonder sperriem is ook iets wat niet erg gewoon is in dit land.
In Engeland heb ik hele mooie hoofdstellen gezien met een engelse neusriem voor weinig, heb er zelf 2 meegenomen.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 14:34

www.equimatch.nl levert spullen uit Engeland, die hebben ook hele mooie. Dus als mijn hoodstel stuk is, weet ik waar ik moet zoeken! Die hebben ook hannoveraanse neusriemen geloof ik, weet ik niet helemaal zeker.
is het wel een beetje fatsoenlijke kwaliteit voor dat geld? Zou zonde zijn als je volgende week weer een nieuwe kan kopen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 13:44

#Ymke# schreef:
Er staan er hééél veel op internet bij allerlei webshops. Wel allemaal van Harrys Horse, of vergelijkbare kwaliteit. Maar ze zijn er wel degelijk. Ik heb er eentje in het bruin besteld van Dobert, wel met heel hoofdstel eraan. In die kleur bruin waren ze al helemaal niet los te verkrijgen. Hier in de regio weet ik zo al 4 winkels die lage neusriem verkopen, hetzij los, hetzij met hoofdstel erbij.. Haha!

Nou Ymke, hier een weertse die zich lam zoekt naar een lage neusriem. En dan geen kartonnetjeskwaliteit, maar mooi dat ik er ook geen 50,- voor ga uitgeven.

Kun jij me dan vertellen welke zaken dit zijn? Hypo weert valt al af. Die verkoopt ze in aansnoervariant Verward En dan kosten ze nog 54,95

Het lijkt wel of je niet meer ontkomt aan 'aansnoer', zelfs niet meer in de lage neusriemen!

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 17:54

Vandaag bij de ruitersportzaak, ik dacht, even kijken of ze hier wél mooie hebben.. Maar nee. Allemaal bagger kwaliteit, dus ik vroeg ernaar, of ze ook neusriemen hadden die wat zachter waren en niet zouden breken wanneer je ze omboog, bij wijze van (maar dan iets subtieler gezegd natuurlijk Knipoog ) maar nee, die dingen waren niet mooi meer, niemand hoefde die dingen meer.
Zo jammer is dat..
Ik wil gewoon een lage neusriem(eigenlijk gewoon een heel hoofdstel anders) van goede kwaliteit, en waarvan je niet de naadjes voelt zitten of iets dergelijks. Want ik vind dit echt niet fijn..

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 18:19

Ik heb ook een lage neusriem voor de merrie die ik rijd. Voor mij extra lastig, omdat ik met bruin harnachement rijd. Ik heb een hoofdstelletje met lage neusriem én in het bruin kunnen vinden op Marktplaats, maar het is helaas niet helemaal de goede kleur bruin. Maar ach, ik heb er eentje gevonden. En de merrie doet het er super op.

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 17:11

Ik ken het probleem Haha! Ik rijd ook met een lage neusriem, van Döbert. Die kartonnen dingen hoef ik niet. Ook hier zijn die neusriemen bijna niet te krijgen, ik heb de mijne gekocht in België, van Emmers Lachen Stalgenoot heeft er 1 van Kieffer, ook een mooie, al ben ik persoonlijk meer weg van de kwaliteit van Döbert.

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 17:20

Ze zijn inderdaad een beetje moeilijk te vinden Tong uitsteken.. Wij rijden onze tinker ook met een lage neusriem, op advies van de instructie.. Toen ze voor de eerste keer met dat ding kwam aanzetten, keek ik d'r aan en vroeg d'r "mag ik wel met zo'n ding starten?" xD. Maar het is echt een fijne neusriem en heb er veel plezier van. Ik wil nu ook eigenlijk weer een lage voor mijn 4-jarige. Moet ook maar even een paar van die websites langs, want ze zijn inderdaad moeilijk te vinden.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 18:15

Jaimyliefje schreef:
Vandaag bij de ruitersportzaak, ik dacht, even kijken of ze hier wél mooie hebben.. Maar nee. Allemaal bagger kwaliteit, dus ik vroeg ernaar, of ze ook neusriemen hadden die wat zachter waren en niet zouden breken wanneer je ze omboog, bij wijze van (maar dan iets subtieler gezegd natuurlijk Knipoog ) maar nee, die dingen waren niet mooi meer, niemand hoefde die dingen meer.
Zo jammer is dat..

Zou het niet gewoon tijdelijk zijn? Gecombineerde neusriemen zijn nu mode maar net als met (zonder iemand te willen beledigen) bijvoorbeeld die Anky-dekjes zullen er toch steeds meer mensen zijn die doorhebben dat wat hip is niet ook het beste voor het paard hoeft te zijn. Hier op HAR zijn in korte tijd twee topics over lage neusriemen verschenen. Wedden dat een gecombineerde over een paar jaar "zoooooooo 2008" is?

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 17:48

Maanling schreef:
#Ymke# schreef:
Er staan er hééél veel op internet bij allerlei webshops. Wel allemaal van Harrys Horse, of vergelijkbare kwaliteit. Maar ze zijn er wel degelijk. Ik heb er eentje in het bruin besteld van Dobert, wel met heel hoofdstel eraan. In die kleur bruin waren ze al helemaal niet los te verkrijgen. Hier in de regio weet ik zo al 4 winkels die lage neusriem verkopen, hetzij los, hetzij met hoofdstel erbij.. Haha!

Nou Ymke, hier een weertse die zich lam zoekt naar een lage neusriem. En dan geen kartonnetjeskwaliteit, maar mooi dat ik er ook geen 50,- voor ga uitgeven.

Kun jij me dan vertellen welke zaken dit zijn? Hypo weert valt al af. Die verkoopt ze in aansnoervariant Verward En dan kosten ze nog 54,95

Het lijkt wel of je niet meer ontkomt aan 'aansnoer', zelfs niet meer in de lage neusriemen!

Aansnoervariant? Die heb ik nog nooit gezien Haha!
Mijnes heb ik besteld bij Drunens ruiterhuis, maar dat is een heel hoofdstel (en van Dobert) dus daar hangt een prijskaartje aan. Ik heb ze gezien bij Brabants Ruiterhuis in Sterksel, Emmers in Hamont, Houben in Roggel (alhoewel ik er vandaag was en er geen hing, maar misschien uitverkocht). Bij hypoweert hingen er laatst een paar van Kieffer. Drunens ruiterhuis is iets verderweg, maar die hebben ook losse.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 08:40

Iedereen wil gewoon een Engelse/geombineerde neusriem, omdat het mooier staat enzo.
Maar sommige paarden lopen e rbeter op dan de hoge/Engelse.