Welk nieuw dressuurzadel / wat is oude nog waard?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_Zsazsa_

Re: Welk nieuw dressuurzadel / wat is oude nog waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 19:59

is prestige niks voor je? Heerlijke zadels met goede pasvormen en verschillende modellen.
Die ainsleys ben ik ook gauw vanaf gestapt wat een rotzadels zijn dat. Heb nu een kentaur maar die heb ik maar voor een jaar omdat ze nu net pas ingereden is en daarna ga ik voor een degelijk zadel zoals hulsebos of prestige. KN vind ik erg lelijke grove zadels. en passiers vind ik niet fijn zitten.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-08 11:08

Afspraak gemaakt met Feike Bruinsma, komt morgenavond, ben benieuwd ......Lachen

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 11:24

Ik ben gisteren met mijn oude KN naar het Tweespan geweest. Naar mijn idee was het zadel te dik opgevuld, maar aan de andere kant was het ook boterzacht, de vulling dan. Hij heeft me toen uitgelegd hoe het zadel precies in elkaar zit, en laten zien dat vulling eruit halen niet mogelijk is omdat het al zo zacht is opgevuld. Ik vond het iig erg duidelijk en leerzaam.

Overigens kan ik je KN echt aanraden, de oude modellen. Ze zitten echt fantastisch Lachen

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 16:26

Gister is de zadelmaker geweest, mijn zadel paste dus van geen kanten meer, de kussens waren te rond, niet gelijk en de boom te krap.
Hij heeft het zadel uit elkaar gehaald, paard opgemeten en nu gaat hij mijn zadel aanpassen, over 2 weken komt hij weer om te passen.
Ben heel erg benieuwd naar het resultaat straks en wat Ulf ervan zal vinden en of ik dat dan ook goed kan merken met rijden.

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 18:10

Ulfeino: ik ben heel erg benieuwd naar je ervaringen strakjes. Ik heb ook al tijden het probleem dat ik twijfel tussen Tweespan en Divoza maar bij beide niet echt het "ja, die moet langs komen"-gevoel..Divoza vanwege de slechte verhalen en Tweespan omdat ik een advies kreeg over een zadel wat later gewoon niet bleek te kloppen. Dat zadel heb ik nog steeds en begint telkens slechter te passen: niet alleen door hun advies maar ook door de groei van mijn merrie.

Hoor graag van je!

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 19:23

hallo

ik ben van belgie dus ken divoza of tweespan niet. verder heb ik sinds enkele maanden een Bates met extra dikke wrongen. ook euroriding is me goed bevallen. ainsley vind ik idd een tennisraket van een zadel, zit niet goed en heb die dan na een dik jaar gewoon weggegooid. ik zou voor een zadel toch nar proffesionelere ruiterzaak gaan. een zadel mag van mij beter iets duurder zijn als de kwaliteit maar goed is. Met een goedkoop zadel betaal je op de duur evenveel als een goede

Weltevreden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 13:29

Jochen Hennig of Benz Grand Prix Spezial, worden op maat gemaakt en komen aan huis om te passen. Zijn super zadels waar je erg lang mee doet.
Wellicht ene optie, mij bevallen ze erg goed iig.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 20:27

Hier een berichtje van een blije ik Cool , Feike heeft zojuist mijn zadel gebracht en ik kan niet anders zeggen dan dat het heel goed lijkt.
Het ligt veel mooier op Ulf zijn rug en het zit heerlijk, nooit geweten dat mijn zadel zo lekker kon zitten Knipoog , had ik maar veel eerder ..... Bloos , maar ja dat is altijd zo achteraf.
Maar goed het zit heerlijk en het gaat tijdens het rijden niet meer scheef, Ulf twijfelde even een tel of hij zou gaan staken linksom, maar ook hij voelde blijkbaar het verschil en liep keurig door.
Feike heeft de boom eruit gehad en breder gemaakt, hierdoor is er ook meer ruimte in de kamer, de kussens heeft hij mooi vlak gemaakt zodat het zadel nu mooi aansluit aan Ulf zijn rug.
Nu natuurlijk even afwachten hoe het zich houdt maar tot dusver lijkt het prima, mocht het scheef gaan moet ik hem gelijk even bellen en hij adviseerde me wel om het zadel zo nu en dan eens na te laten kijken, omdat de kussens na verloop van tijd van vorm veranderen.

Het is dus niet altijd nodig om een nieuw zadel te kopen als je eigen te klein is geworden voor je paard, en het scheelt heel wat euro'tjes Vork