Betaalbaar dressuurzadel voor haflinger

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Re: Betaalbaar dressuurzadel voor haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 19:03

polly2 schreef:
Kentaur heeft verschillende modellen dressuurzadels (Medea, Penelope etc.) met prijzen variërend tussen 700 en 900 euro.
Ik vind de prijs kwaliteit verhouding van die zadels erg goed.

Kentaur FIT 3 past niet. Dit zadel is zelfs smaller dan mijn stubben maat 31. Volgens de verkoper zou fit 3 moeten passen, maar was dus veel te smal. Zadel is weer teruggebracht.
Zou een fit 4 veel breder uitvallen? Ik vind kentaur erg smal uitvallen namelijk. Mijn kwpn-er past de fit 3 ook niet.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 19:50

heb je al eens naar massimo gekeken? zijn hele goeie zadels in een aardig leuke prijsklasse. in alle inch en boommaten te leveren.

kan je niet aan een bredere stubben komen? staat nu een scandica met 32 boom op MP

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 17:28

Ik houd dit topic ook in de gaten.
Als ze goedgekeurd word komt er hier ook een hafje, en die is enorm breed Nagelbijten / Gniffelen

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 16:06

germie schreef:
Een Verder hebben we het over Kentaur gehad. Maar ik vind de pasvorm van Kentaur lang niet op alle paarden goed. Of dit een optie zou zijn voor een haflinger weet ik niet.
Zijn er mensen die een Kentaur op een haflinger hebben? En welk model en boommaat is het dan?

Ik heb een Kentaur Penelopa fit 3. Ligt mooi op mijn Haflinger. De pasvorm vind ik erg mooi, maar dat verschilt bij de mijne nog weleens omdat hij af en toe flink groeit.

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 06:08

Ik heb nog wel een zadel voor je Haha!

Noeni

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 15:50

Euroriding, maar die was helaas te duur voor mij. Verdrietig
En zeker ook Saint Lourdes Knipoog

Maranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 17:03

ik heb op een haflinger op een kieffer zadel gereden, dit was wel de aachen veelzijdigheid maar dit zadel lag wel goed, dus misshcien de andere types ook. Ik zelf heb nu voor mijn kwpner een nieuwe euroriding jade na een tweedehandse te hebben gehad en die zadels zitten echt heerlijk en zijn ook betaalbaar: 790 euro. Maar ja het is ook heel erg persoonlijk, want heel veel mensen vinden kentaur fijne zadels maar ik vond ze voor geen meter zitten doordat ik er niet lekker in pas (ben klein). En natuurlijk ligt ook niet elk zadel even goed op elk paard.. Dat wordt dus waarschijnlijk nog veel zadels uitproberen en passen.