Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
En over de voor- en nadelen van boomloos zijn vele discussies gevoerd, dat is iets wat je voor jezelf uit moet maken
Het is wat DD schrijft, de een roept erover omdat er geen boom in zit die drukking kan geven, de ander vindt het niks omdat er geen boom in zit die druk verdeeld. Daarom is het iets om je goed in te verdiepen en dan zelf een conclusie te trekken. Joy loopt er nu al ruime tijd prima onder en heeft geen rugklachten of iets ...
Kijk maar op www.sportsaddle.com
Pollen schreef:Ik lees dat je Herman van de Bunt van de Countrymill op bezoek krijgt? Super, hij is de aangewezen persoon voor een goed passend westernzadel, gegarandeerd! Hij heeft enorm veel zadels te koop, varierend van wat oudere, goedkope 2e hands tot superduur nieuw. Er zit vast wat voor je tussen!
Succes!
ben erg benieuwd spicegirl schreef:anneke; ik ben er zaterdag rond 12 uur. je mag de mijne passen, die is ook niet zo groot, en te koop!

Leg je geloof ik eerst op je paard en daarna kun je het in een zadel leggen om te kijken of het goed draagt ofzo ..
Allemaal van die losse 'spijltje' die je in warm water moet leggen en dan droogt het op en heb je het model ofzo ..
ik ga lekker vertrouwd een expert erbij halen. ben veelste bang dat ik het fout doe spicegirl schreef:en paarden kunnen last hebben van een boomloos zadel, zelfs als ie past.
Problemen met een boomloos zadel zijn denk ik sowieso vaak langere termijn problemen aan de rug. Dit merk je na een keer rijden niet
Tenzij je paard wellicht al een zwakke rug heeft. Overigens vind ik nog een bijkomend voordeel dat een BM veel lichter is dan een gewoon western zadel: scheelt toch voor je paard (en jezelf
) kilo's sjouwen 
Maar als je het dan toch zelf wilt doen zijn hulpmiddeltjes wel makkelijk: nou ja, als het zou werken dan