Zadel probleem, help

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

vencedor

Re: Zadel probleem, help

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 11:09

Wauw imago ziet er goed uit! Alleen dat diep in de buidel tasten is een beetje het probleem, dat doen mijn ouders nu al een half jaar. operaties hoefkanker en behandeling daarvoor. Ik hoef dus niet met zoiets aan te komen zetten..En terecht vind ik persoonlijk, zelf kan ik het niet betalen op het termijn waarin ik een zadel nodig heb...

deze vond ik zelf nog op MP, qua model sprak hij me erg aan. Barnsby AvG ( anky) iemand ervaring hiermee?

http://img.photobucket.com/albums/v214/ ... sabine.jpg

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 11:12

past dat wel met die hoge schoft? wat dit zadel is aan de bovenkant dicht... dan heft je kans dat het heel erg op de schroft gaat drukken..

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 11:14

ja daarvoor alle begrip hoor TS!

Maar laat anders eens een zadelmaker (www.msfc.nl) bij je komen kijken en je dingen adviseren.
Wellicht dat een Korrector je ook nog wat hulp kan bieden als (tijdelijke) oplossing.

Ik ben zelf helemaal fan van de Korrector en overtuigd van de goede (tussen)oplossing hiervan.

Als je wilt kan ik je wel de naam van iemand PB'en die momenteel bijna de opleiding tot MSFC- er heeft afgerond. Ze zit hier ook af en toe op bokt en ik vind haar erg goed.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 11:15

klopt maar met een goede boommaat zou dat niet moeten gebeuren, en zijn schoft is niet extreem hoog naar mijn weten. In ieder geval met het terug gesneden zweetblad bedoel ik zoiets. Dus als iemand nog een zadel weet met zulke zweetbladen. Brand los!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 11:21

Ik zie persoonlijk niet wat die zweetbladen die aan de onderkant teruggesneden zijn zoveel uit zouden maken.
Een zadel hoor je altijd achter de schouder te leggen. Dus in jouw paard z'n geval ligt ie dus iets meer naar achter. Echter heb je mazzel dat je paard dus voldoende lengte heeft in de rug, waardoor dat ook mogelijk is.
Als je paard kort gata lopen doordat het drukt op de schouders, ligt je zadel dus niet ver genoeg naar achter lijkt mij.

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 11:24

Een County, die je had, geeft extra vrijheid voor een schouder zoals bij die van jou. Misschien kun je tweedehands aan een COunty met wijde boom komen? Bij County is de boom bij de schouder teruggesneden. Eén van de weinige zadels die dat heeft. Is echt wel te merken trouwens, op de moeilijke plek bij jou zou dit zadel geen druk geven.
Ik heb er eentje, maar die wil ik liever niet kwijt Haha!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 11:38

ok dan ga ik daar ook eens verder naar kijken

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 20:32

randie schreef:
ja kijk maar, als ik dat zo zie is euroriding nog niet zo verkeert. Alleen hebben ze daar ook extra brede zadels in?

Ik heb nog even voor je gekeken vandaag. Mijn zadel heeft inderdaad teruggesneden zweetbladen.
Zadel past goed op brede paarden (paard in mijn profiel past medium zelfs) en het zit erg lekker. Ik ben er in ieder geval erg blij mee.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-08 12:03

OK wel type heb jij>?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 12:13

@randie
ik heb op mijn forse merrie met ongeveer zo,n zelfde lichaam als jou paard een euroriding diamant liggen past erg mooi erop
heeft flexible spring tree dus past zich goed aan ik heb kamer 4 is best heel breed ( euroriding en anatomica is van dezelfde fabriek , vondt anatomica voor mij niet fijn zitten is hetzelfde zadel als Euroriding Luxor , te diepe zit en te veel wrong ) maar ja het juiste zadel kiezen is erg moeilijk
succes

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 17:29

ik heb ook een euroriding type diamant. Die van mij heeft met dr brede lijf genoeg aan maat 3 maar ze is wel wat kleiner dan die van de poster boven mij.

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 20:21

Euroriding Titan kneep na flink groeien de mijne bij zijn schouders en schoft af. Hij heeft daar dus ook veel ruinte nodig. Ik heb nu bijna een jaar een Passier Optimum en daar loop hij heerlijk onder. Deze zadels zijn ook tweedehands te vinden.
Hij liep trouwens ook goed onder een Prestige Grand Gilbert dacht ik, maar daar zat ik weer niet zo lekker op.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-08 08:35

ok, mijn zademaker heeft een nieuw speeltje zn warmte mat. daar gaat hij van de week gebruik van maken bij mijn paard. Ben benieuwd!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 17:46

wat doet dat dan? Zo'n warme mat?

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 11:14

die meet druk op een rug zalk ik maar zeggen. Dus dan komen verschillende zadels erop met die mat eronder. Deze wordt in het A-kader ook vaak gebruikt niet om te meten voor de zadels maar om te kijken of de ruiters goed zitten Lachen. Dusik ben benieuwd

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 11:15

jemig dat is wel heel ideaal dan , dan weet je zeker dat e het juiste zadel hebt voor je beestje

succes enne hou ons even op de hoogte omtrent speeltje van de zadelmaker

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 11:16

dankje, dat doe ik inderdaad zeker Lachen. Hij zei deze week bellen en langskomen Knipoog

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-08 19:21

zooo ben ik weer. Hij is zaterdag langs geweest met zijn meetmatje. Het was vrijwel meteen te zien dat mijn fryso voor te strak lag, maar wat echt stoorde was dat hij naar voren wipte tegen zijn schouder...En dit loopt natuurlijk echt niet lekker.

Jullie kennen vast die reclames in de bladen van de anky zadels..Daar staan fotos bij met kleurtjes, de kleuren geven de drukplekken en de draagvlakken van het zadel aan. Dit ding werkt ook zo.

Hij had ook nog een ander zadel bij, die lag voor meteen al een stuk beter. Hij liep lekker ruim eronder alleen wipte deze achter weer wat omhoog. Dit was ook allemaal terug te zien.

Ik mag nu tijdelijk even dit zadel lenen deze week, een luxor omdat die hem verder niet echt stoort op kort termijn. Het andere fryso zadel is hij nu aan het vermaken en dan gaan we de volgende keer het weer checken met het meetmatje. Mocht dit zadel dan nog niet goed liggen laat ik de luxor vermaken. Alleen daar zit ik zelf weer wat minder op, maar goed daar moet ik dan maar op inleveren.

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 21:17

Das zeker een handig matje wat jouw zadelmaker heeft. Welke heb je?
Luxor is toch de VZH van euroriding of zit ik er nu naast?
Hoop voor je dat je eigen zadel goed aan te passen is, zeker als die lekkerder zit voor jou.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 21:18

hmm interessant , mag ik vragen welke zadelmaker het meetmatje heeft .. Wil mijn zadel ook eens laten checken , heb het nog niet zo lang , maar bespiering is aan het veranderen , dus t idee dat het te ruim wordt nu

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 07:01

De luxor is een dressuur zadel van euroriding Lachen. En mijn zadelmaker is Carl Langeraap, echter werkt hij nu niet meer voorzichzelf maar is hij samen gegaan met horseworld ( als ik het goed heb)

Leuke bijkomstigheid van dat matje is dat ze ook kunnen zien of het aan je zadel ligt of aan je houding. Bij een stalgenootje werd er rechts heel veel rood aangegeven maar het zadel lag dus wel goed. Dan is het dus de fout van de ruiter Lachen

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 14:54

langeraap , ben ik vroeger wel eens geweest , toen reside ik half brabant rond , voor de spullen die ik graag had ...
wellicht kun je een keer een telefoonnummer geven (evt via Pb)
kan ik een bellen na de vakantie of hij kan komen kijken
in elk gval veel succes met je zadel straks

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 16:28

Hij komt deze week nog langs, dus dan kan ik het even vragen voor je Haha!. Ik weet wel dat het heel moeilijk is met hem af te spreken omdat hij het zo druk heeft. Maar ik zal het even vragen voor je Lachen. je hoort van me!

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 20:15

thanx

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 17:14

carl werkt tegenwoordig bij ruiterstad in oirschot.
http://www.ruiterstad.nl Knipoog

Ik heb zijn email en telefoonnummer ook voor de liefhebbers Knipoog

Edit: email heb ik , telefoonummer niet meer.
Laatst bijgewerkt door chance op 25-06-08 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt