Wat moet je hier nu mee?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wat moet je hier nu mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 22:21

Lachen Bedankt voor de snelle reactie.

Een spierwit dek is nu iets wat ik niet meteen bij de hand heb.. Onder het dek wat ik er gisteren onder had zat wel wol en dit is voor het eerst gebruikt.. Kan ik daar misschien wat van afleiden? Ik weet dat het witter was toen ik vertrok dan toen ik terugkwam Tong uitsteken maar heb er verder niet zo naar gekeken..

Ja, ik had niks anders qua foto Nagelbijten / Gniffelen
Het is inderaad een schaap-wollen-pad, maar of het een merk is en welk merk zou ik niet kunnen zeggen. Er zit niks van inlages in, ook geen plaats voor Daarmee dat het mij zo raar leek, maar blijkbaar is het wel voor onder boomloze zadels gemaakt...

Dus ja, ik weet het even niet Nagelbijten / Gniffelen
Wat het dan ook nog eens moeilijk maakt is dat de pony echt gewoon super loopt, er zijn geen andere woorden voor. Ik heb gisteren ZO ZALIG gereden .. gewoon onvoorstelbaar (we hebben een verleden dus zoals het nu gaat had ik een jaar geleden echt niet kunnen denken). Hij is ook totaal niet gevoelig op die plaatsen (of ergens anders) en reageert totaal nergens op in verband met die plaatsen.. Als hij er echt last of pijn van zou hebben (wat bij drukplekken toch is denk ik?) dan zou je dat toch moeten merken op 1 of andere manier? Nagelbijten / Gniffelen

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 22:24

Bloos mijn berichtje was als pb bedoeld maar okee Haha!

Citaat:
Nickyu : als de BF imo. het beste is voor een combinatie , dan wil ik graag zo'n zadel slijten natuurlijk , gaat weer in de spaarpot erbij
Maar als een ander merk beter is voor die combinatie dan heb ik liever dat ze die kopen , want aan een ontevreden klant heb je toch niks
Dus daarom geef ik idd. altijd eerlijk antwoord.

kijk dat bedoel ik Haha!

en idd weet niet wat je nu precies onder je boomloos hebt liggen
maar mijn paardje heeft qua ruimte genoeg aan 1 inlage
doch met 2 inlages loopt hij tig maal beter !
bevalt hem duidelijk veel meer
(mij ook ..dus kan zeker ook aan mij liggen !!weet dat eigenlijk wel 99% zeker Bloos )

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 22:26

als je paard nu met je boomloos minder pijn heeft zal die idd beter lopen
betekend niet dat het direct helemaal goed is

raad toch wel heel erg sterk een dekje met inlages aan Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 22:27

Ik bedenk me net, er ligt wel nog een grijs inlage-achtig ding. Ik heb echt GEEN idee wat het is of waar het vandaan komt ofzo Clown Maar het is dus iets wat je tussen je dek en zadel kan leggen, het is in 1 stuk (dus geen aparte stukken die je ergens kan insteken) en in het midden staat het omhoog ...

Misschien kan ik daar wat mee? Samen met .. Ofzo?
Ik weet het niet, denk nu even gewoon hardop Knipoog

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 22:28

nee dat is waarschijnlijk een onderlegger voor onder een normaal zadel , daar verkrijg je niet veel extra ruimte mee

wat voor een boomloos zadel heb je precies ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 22:29

nickyu schreef:
als je paard nu met je boomloos minder pijn heeft zal die idd beter lopen
betekend niet dat het direct helemaal goed is

raad toch wel heel erg sterk een dekje met inlages aan Bloos

Is deze reactie op mij bedoelt?
Want nu wordt hij niet boomloos gereden, al een hele tijd niet ..

Wil dit eventueel wel terug proberen, maar dan moet ik wat vinden wat geschikt is om eronder te leggen, want zoals het was denk ik niet dat het goed genoeg was Nagelbijten / Gniffelen

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 22:30

ja was reactie op jou Haha!

wat voor boomloos zadel heb je ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 22:31

nickyu schreef:
nee dat is waarschijnlijk een onderlegger voor onder een normaal zadel , daar verkrijg je niet veel extra ruimte mee

wat voor een boomloos zadel heb je precies ?

Maar het is geen volledige onderlegger ofzo, en kan me ook niet voorstellen dat je dat onder een gewoon zadel steekt .. Maarja, mensen steken daar vanalles onder dus wie weet Clown

Deze (foto had ik even bij de hand, weet niet of het duidelijk genoeg is Knipoog )
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 22:32

nickyu schreef:
ja was reactie op jou Haha!

wat voor boomloos zadel heb je ?

Ohja, je bedoelt "als ik nu weer met boomloos ga rijden en hij heeft minder pijn gaat ie nog beter lopen"? Ofzo?
Had het verkeerd gelezen denk ik Knipoog

In het verleden was het boomloos het "slechte" zadel van de 2 qua looplust en willen lopen ... Maar wie weet Clown

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 22:42

tja als je geen goed dekje eronder had is dat ook niet zo gek
dan krijg je iig punt druk van jouw zit knobbel
+ het strak trekkken over de schoft

en dan ook nog die afstanden
(betekend niet dat als je 10 minuten stapt dat het dan wel goed is ..)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 22:46

Dan zijn die plekken misschien een laat gevolg van met het boomloos te rijden? Nagelbijten / Gniffelen
Ok, mijn zitbeenknobbel zit niet op die plaats, maar de stijgbeugelriem komt daar toch in de buurt? Misschien daar ergens iets mee?

(weer gewoon even hardop denken).

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 22:53

neh dan zie je veel duidelijker een streep
daarbij maart boom zadel .. en nu plekken
dat kan haast niet van het boomloos
(lees voor maart)zijn
dan had je dat al eerder gezien / gemerkt

is er iemand in de buurt die boomloos rijd ?
waar je een degelijke pad met degelijke inlages kan lenen
om het eens uit te proberen ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 22:56

Ok, maar omdat ik weet dat drukplekken soms (of meestal) pas later zichtbaar worden... Maar misschien is het dan ook alweer te laat ja Knipoog

Dan zou ik eens heel hard moeten nadenken (is het nu een beetje laat voor Clown ik ga het trouwens ook voor bekeken houden voor vandaag Knipoog ). Denk in eerste instantie niet, maar ik ga het zeker eens bekijken Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 21:24

Omdat mijn nieuwe topic gesloten is (dacht dat je geen oude topics mocht uppen maar blijkbaar moet dat in dit geval wel) hier even de update:

Ik heb zondag weer volgens de oude combinatie gereden, met het boomloos.
En hij liep ... niet Scheve mond
Ok, hij liep wel, maar hij liep weer zoals vroeger.. In stap ging het nog goed, draf viel ook mee (met momenten) maar de galop ... het was weer hobbelen en om de 5m (bij wijze van spreken) terug in draf vallen.

Dat hij zo loopt ok, daar kan vast aan gewerkt worden. (toch? Vork )
Maar mijn probleem is dat ik nu niet weet hoe dit komt. Loopt hij nu zo omdat het boomloos hem niet goed ligt en/of ik niet goed zit? Of liep hij eerst zo "geweldig" omdat dat ander zadel hem pijn deed? En is hij dus nu weer zijn oude zelf?

Hoe kan ik dit weten? Hij vertelt het me niet Clown
Met het boomloos heb ik wel tijdens het rijden (stappen) geprobeerd mijn hand tussen het dek en het zadel te steken, dit ging erg makkelijk en kon hem aan beide kanten een stuk naar achteren steken (dus op de schoft) en kon mijn hand er gewoon onderhouden tijdens het stappen. Dus ik denk dat het met druk (toch op die plaatsen) wel ok zit?
Met het dressuurzadel heb ik dit niet geprobeerd, maar ik leg dat zadel er liever niet meer op Nagelbijten / Gniffelen

Hij kan trouwens wel lopen hoor, toen we terugkwamen liet ik de 2 paarden achter en moest nog een stukje alleen. Toen was meneer de hele tijd aan het brullen (nuja, lief hinniken Vork ) en toen er van een stuk verder (lagen weides) antwoord kwam kon hij ineens enoooooorm vlot stappen. Tot we die weides voorbij waren, toen ging het weer een stuk langzamer ...

Dus door dat laatste denk ik niet dat hij van dit zadel veel last heeft, en hij met het dressuurzadel zo schitterend liep door de pijn. Zou dit kunnen?

Waarom kunnen paarden niet praten... Scheve mond

NIEUW:

Vandaag heb ik in de weide rondgehobbeld. Ik had ineens een ingeving en we zijn gaan springen ..
En eigenlijk liep hij best wel heel erg goed (voor [***] te zijn). Ok, het springen ging langs geen kanten, maar dat heeft vrij weinig met het zadel te maken (al kan ik daar dus echt niet mee springen Bloos Clown ).

Dus misschien toch wel ok? Ik weet het niet..

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 21:33

Lijkt me stug dat een paard beter loopt met een pijnlijk zadel. Als ik zo duidelijk verschil merk bij twee zadels in hoe mijn paard loopt, komt het zadel waar hij zoveel slechter mee loopt er in ieder geval nooit meer op (heb ik onlangs inderdaad zo gehad). Dat wil nog niet zeggen dat dat andere zadel dan perfect is, en zeker niet als ik vermoed dat hij er drukplekken van krijgt, maar die ene is dan duidelijk nog vervelender (hoeft niet per se pijnlijk te zijn, maar duidelijk wel veel minder prettig voor het paard).

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 22:42

Had zulk soort plekken juist weer met mijn boomloze zadel. Heb dit opgelost door er een bredere pommel erin te doen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 23:28

Nou ik vind de reactie op de boomloze ook niet echt overweldigend hoor , komt op mij niet ideaal over

Zo loopt die van mij als het dekje / de inlages niet deugen en / of de ruggegraat niet goed vrij ligt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:07

Even een reactie op de vorige 3 samen..

Hij heeft altijd (lees: jaren) met het boomloos gelopen, altijd zoals hij zondag ook liep en er was nooit wat te zien.
Hij heeft nu pakweg een maand of 2 met het dressuurzadel gelopen, liep snel (met momenten vond ik zelfs de rem wat moeilijk) en heeft nu die plekken.

Zou het dan niet kunnen dat het dressuurzadel pijn deed? Ik zou er geen andere verklaring voor hebben eerlijk gezegd Nagelbijten / Gniffelen

@ Marcella: bij mij is het dus van het dressuurzadel, bij het boomloos zijn er nooit plekken (of andere rare dingen) geweest.

@ pmarena: ideaal misschien niet, ik weet het niet .. Het is wel geen vlot paard en hij staat liever in de weide dan te lopen, dus ja ... Die van jou is die van mij niet Tong uitsteken

Maar het is inderdaad misschien niet ideaal, maar dat is het dressuurzadel helemaal niet. En ik heb op dit moment echt niet de mogelijkheden om maar eventjes een nieuw zadel te kopen (paard is trouwens nog niet een van mij) en ja, wie geeft dan de garantie dat dat wel ideaal is? Bestaat het ideale zadel?

Sas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 19:48

heb je nu ondertussen een dekje met ruggegraatvrijheid of nog niet? zoniet, dat zou de sloomheid kunnen verklaren (zeg kunnen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 19:57

Momenteel rij ik met een wollen onderlegger, daarvoor (dus voor het dressuurzadel) met een HAF-dek met inlages. Toen zag je ruggegraatvrijheid, maar blijkbaar was dit nog niet genoeg aangezien het blijkbaar een een slecht dek is (ik persoonlijk ken er niet veel van).

Nu weet ik niet, er zijn geen inlages, maar het dek is wel speciaal voor onder boomloze zadels .. Heb 'm nog niet aan het zweten gekregen zodat ik het duidelijk kon zien, maar ik denk als het op de ruggegraat zou drukken hij helemaal niet meer zou lopen (of misschien juist heel goed en heel snel Clown).

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 09:28

Citaat:
Hij heeft altijd (lees: jaren) met het boomloos gelopen, altijd zoals hij zondag ook liep en er was nooit wat te zien.
Hij heeft nu pakweg een maand of 2 met het dressuurzadel gelopen, liep snel (met momenten vond ik zelfs de rem wat moeilijk) en heeft nu die plekken.

Zou het dan niet kunnen dat het dressuurzadel pijn deed? Ik zou er geen andere verklaring voor hebben eerlijk gezegd

zou heel goed kunnen dat die wegloopt voor de pijn

er zijn verschillende haf pads
maar zou dus zoiezo een pad , evt haf pad
met degelijke inlages nemen
de oudere type inlages gingen ongeveer een jaar mee
de huidige wat langer

iig succes !

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 09:40

Weglopen voor pijn zou inderdaad heel goed kunnen, al zou dan wel het verschil overduidelijk moeten zijn met "goed lopen". Goed ontspannen ruggebruik is dan ver te zoeken verwacht ik...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 17:07

Goh ja, daar zeg je zo wat .. Nu ben ik aan het denken..
Hij gaat met beide zadels wel met het kopje naar beneden (als hij actief loopt toch) maar ik denk dat er wel een ander gevoel was bij het dressuurzadel en het boomloos .. Kan het alleen niet omschrijven Nagelbijten / Gniffelen

Deze foto's zijn dinsdag genomen (staan in de link in mijn onderschrift). Ik weet niet of je daar misschien wat aan kan zien? Het zijn wel niet de ideale foto's om een oordeel over te geven (slechte kwaliteit enzo) en het zijn natuurlijk momentopnames, maar misschien kan ik hier toch wat mee Knipoog
Afbeelding

Afbeelding

(van het dressuurzadel heb ik geen rijfoto's, alleen zit-foto's Clown ).

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 17:11

of je paard nou pijn aan geeft of niet je ziet zelf op de foto's dat de druk niet goed verdeeld wordt. Misschien zit jij ook wel scheef? Maar goed ik zou zo niet blijven rijden in ieder geval, dat lijkt me duidelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 17:26

Was me allemaal al duidelijk Ja
(veronderstel toch dat je het over de eerste foto's hebt, want bij de laatste zie ik niet hetgeen jij nu zegt Nagelbijten / Gniffelen Clown)