Wintec zadels: echt voor elke paard/pony?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Isabonny

Re: Wintec zadels: echt voor elke paard/pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 08:53

Niet alleen van de Wintec wordt gezegd dat hij overal passend op gemaakt kan worden, ook van de Thorowgood wordt dat gezegd. Een paar weken geleden zei de verkoopster nog tegen me: Als je dit zadel koopt, hoef je nooit meer een ander te kopen. Je kunt het zo aanpassen op een eventueel nieuw paard.

Ik vind dat nogal gewaagde uitspraken. En het werd al twijfelachtig voor me, toen ze erachteraan zei dat ze het zo jammer vond dat het niet op haar eigen paard paste. Er was zelfs iemand van Thorowgood langsgeweest om het passend te krijgen, want die geloofde niet dat het op haar paard echt niet paste. Maar het was ECHT niet passend te krijgen, ook niet door de Thorowgood producent zelf. Dus past het toch niet op elk paard Koe .

Je zult dus echt verschillende zadels moeten laten passen door een zadelmaker. Je ziet dan vanzelf welke het beste ligt.

Ik heb vorige week een nieuw zadel gekocht. Ik heb er 3 gepast, waaronder een Wintec 2000 Cair. Die paste bijna, maar net niet Tong uitsteken . Het zadel sloot net niet mooi aan van achteren. De JC Sahir vzh deed dat dus wel. Het verschil was echt duidelijk. Dus heb ik de JC gekocht.

100% passend krijgen is moeilijk, omdat de bouw van een paard door de seizoenen kan veranderen. Maar dan nog koop ik liever een zadel wat op dit moment het best ligt, dan waar ik nu al luchtkussentjes of andere rare dekjes onder moet stoppen om het passend te krijgen. Als je nu een paar honderd euro kunt uitsparen aan een goedkoper Wintec zadel, vergeet dan niet dat je extra geld bent aan het uitgeven aan vanallerlei dekjes om het passend te krijgen als het zadel niet goed zou passen. Kun je beter meteen wat meer uitgeven aan een zadel wat goed ligt.

Cheveyo

Re: Wintec zadels: echt voor elke paard/pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 08:58

Ik heb gewoon mijn winteckussens aan laten passen, nu ligt het perfect op mijn paard met zelfs een paarse versie boom er in. Op garantie van mijn zadelmaker. Er ligt nu ook een vzh klaar, ook van wintec, boompje paars er in en even laten checken staat op de planning.

Opvullen van achter....kostte me wel 35 euro!! veel he? hihi
Dekjes eronder? gewone die ik leuk vind.