Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Germatje schreef:Mmm dikke pads, 3 cm? Kan iemand mij vertellen van welk merk deze dan zijn? Wij hebben pads van pk en harry's horse, talloze mensen ook van anky op stal, maar geen enkele is 3 cm?
het zelfde geld voor de bondjes, 3 cm? ja als ie nieuw is, maar zodra ja er je zadel oplegd is het weg 3 cm hoor! Dus dat valt dan ook weer mee gelukkig.
Ik rijd ook met pad en bondje, om de simpele reden dat een paardenfysiotherapeut mij verteld heeft dat dat altijd goed is, want dat verdeeld druk, geen enkel zadel is tenslotte lekker voor een paard, want dat hoort er simpelweg niet op! Dus een bondje vangt en verdeeld druk.
En nu zullen er wel mensen roepen, dat hoeft niet want als je zadel goed past is de druk goed, nou naar mijn idee kan druk altijd nóg beter verdeeld worden en gedemt worden..
Germatje schreef:Ik rijd ook met pad en bondje, om de simpele reden dat een paardenfysiotherapeut mij verteld heeft dat dat altijd goed is,

Citaat:Een dikker dekje dempt toch beter! En dan vraag ik me af wat er dan van boomloos gezegd moet worden... dat is toch zo goed en zo vriendelijk? Volgens mij zijn de pads die daar ondergaan nog dikker dan die van ons.
En doordat deze geen boom heeft, gaat de pasvorm niet verloren als er een dikke pad onder komt.rosanne1988 schreef:helemaal mee eens, ts!
neem nu de eurostar pads...
ik vind dat niet normaal hoor!
cremellogek schreef:Als je een zogenaamd dun dekje en een dikke pad vergelijkt als zowel het zadel als een ruiter erop zit, dan blijven de "dunne" dekjes veel dikker dan de zachte pads. De pads worden namelijk samengeperst door het gewicht van zadel+ruiter die erop drukt. Effectief gezien zijn de "dunne" dekjes in gebruik dus dikker dan pads. Dus nee TS, ik ben het niet met je eens!
rosanne1988 schreef:goh, lijkt me vrij sterk.
duw jij een eurostar pad eens plat.
wedden dat je dat niet fatsoenlijk plat krijgt?
crossmonster schreef:Citaat:Een dikker dekje dempt toch beter! En dan vraag ik me af wat er dan van boomloos gezegd moet worden... dat is toch zo goed en zo vriendelijk? Volgens mij zijn de pads die daar ondergaan nog dikker dan die van ons.
Een boomlooszadel heeft doorgaans (:D ) geen boomEn doordat deze geen boom heeft, gaat de pasvorm niet verloren als er een dikke pad onder komt.
Een normaal zadel, word veel te nauw als mensen die de mode achterna lopen, er een pad en een bontje tussen frotten.
. Maar je hebt met boomloos toch ook verschillende maten? Of heeft dat alleen met de lengte te maken?
als je 4cm boven je paard zit...
Dus nee, om de mode hoeft het ook niet.
kweet this niet hip, en ik gebruik alleen maar zwart maar this zalig voor mijn paard. Nijn schreef:Germatje schreef:Ik rijd ook met pad en bondje, om de simpele reden dat een paardenfysiotherapeut mij verteld heeft dat dat altijd goed is,
Fysiotherapeut...... Zadelmaker.....
Ik weet wel van wie ik advies zou aannemen
En altijd? Zou persoonlijk direct een andere fysio zoeken, altijd gaat m.i. nooit op gezien ieder paard anders is
cremellogek schreef:rosanne1988 schreef:helemaal mee eens, ts!
neem nu de eurostar pads...
ik vind dat niet normaal hoor!
Ik wel, het lijkt alsof niemand mijn post leest!!cremellogek schreef:Als je een zogenaamd dun dekje en een dikke pad vergelijkt als zowel het zadel als een ruiter erop zit, dan blijven de "dunne" dekjes veel dikker dan de zachte pads. De pads worden namelijk samengeperst door het gewicht van zadel+ruiter die erop drukt. Effectief gezien zijn de "dunne" dekjes in gebruik dus dikker dan pads. Dus nee TS, ik ben het niet met je eens!
Als je dan zo'n probleem maakt van de dikte onder je zadel zou je al die zogenaamd dunne katoene dekjes allemaal razendsnel de deur uit doen!