zadel met zeer stevige zit?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: zadel met zeer stevige zit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 13:32

Passier Grand Gilbert.
Zit als een huis, en je wordt gelijk in de houding gezet.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 14:42

Fryso zadels zitten ook heel diep, vind het vreselijk Haha!
Maar kan me indenken dat het voor jou een goede oplossing is. De Passier GG is idd ook een hele goede Ja

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 07:53

Ik heb vele zadels getest etc. maar wat ik je écht kan aanraden is een Passier Grand Gilbert met extra diepe of normale zit.

Zijn echt superzadels, gaan járen mee en geven je echt super veel steun.

Ik heb er altijd met veel plezier op gereden!

Verder zou je ook aan een maatzadel kunnen denken waarbij je dus zelf kunt aangeven of je meer of wat minder wrong wilt, hoe diep je de zit wilt hebben, in combinatie natuurlijk met de rug van je paard.

Heel veel succes met je keuze!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 07:56

als je graag een leren zadel wilt, Isabelle Werth is er in Wintec, maar ook in Bates - en dat is dus de leren versie. Lesgeefster zweert bij dat zadel, ik heb alleen de Wintec al geprobeerd en die zat zalig. Ja

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 08:08

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 13:54, in het totaal 1 keer bewerkt

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 08:15

Ik kan je een fryso zadel aanraden en dan met name het model lux, die zit heel diep en zeer stevig. Deze heb ik ook. Is tevens hele goede kwaliteit leer.

Riri94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 14:08

Bates Innova is erg fijn, je kunt zelf kiezen voor normale wrongen of dikke wrongen

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:45

Ik heb de Euroriding Titan II...volgens mij zijn er weinig zadels met een nog diepere zit Haha!
Ook zitten er flinke kniewrongen aan.

Ben er weg van Haha!

Afbeelding

Afbeelding

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 09:45

Misschien vertekent het wel door de hoek van waaruit de foto is gemaakt hoor maar ik vind het zadel wel mooi eruit zien maar de ruiter geen correcte houding hebben c.q. geven.
Lijkt wel alsof het onderbeen niet in het verlengde van heup en schouders van de ruiter liggen en onderbeen te ver naar voren afsteekt. Verder zou de ruiter wat meer rechtop moeten zitten om het beeld eventueel te verfraaiien want op de foto zit ze nogal onderuit gezakt?

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 10:47

Imago01 schreef:
Misschien vertekent het wel door de hoek van waaruit de foto is gemaakt hoor maar ik vind het zadel wel mooi eruit zien maar de ruiter geen correcte houding hebben c.q. geven.
Lijkt wel alsof het onderbeen niet in het verlengde van heup en schouders van de ruiter liggen en onderbeen te ver naar voren afsteekt. Verder zou de ruiter wat meer rechtop moeten zitten om het beeld eventueel te verfraaiien want op de foto zit ze nogal onderuit gezakt?

Dat ben ik zelf,ik zat ook eventjes in elkaar gezakt,even bijkomen hahaha *bleek later dat ik met een hersenschudding te paard zat,geen wonder dat ik zo beroerd was*
Het ging meer om het zadel Haha!

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 10:51

Ik raad de Hulsebos met extra dikke kniewrongen aan(heb ik nu zelf ook), ik heb de een Kieffer gehad met extra dikke kniewrongen(helaas net verkocht) en de Ainsley Vanguard popular.

Met deze drie zadels heb ik de afgelopen jaren gereden, de hulsebos heb ik nog. Die is vorig jaar net nieuw aangeschaft en op maat gemaakt.
Het voordeel van de hulsebos is dat die opmaat gemaakt worden naar jouw wensen!! OOk qua kleur.

Veel succes!!