Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
sarosxx schreef:Ik denk ook dat het zadel een maatje kleiner mag, ook voor de ruiter en voor de pony ook.

Bourrelier schreef:17,5 inch is veeeeels te lang voor dit paard. Ik gok dat je maximaal een 15,5 inch op dit paardje kan leggen.
Wat je ook doet met de boom, dit zadel past niet.

unamie schreef:Maar op deze foto wel.
Je moet het zadel wel vanaf de zijkant bekijken, wil je het goed kunnen beoordelen.
unamie schreef:Maar op deze foto wel.
Je moet het zadel wel vanaf de zijkant bekijken, wil je het goed kunnen beoordelen.
mirgino schreef:op deze foto ligt het ook tever naar achteren![]()
trek maar een denkbeeldige lijn langs het zweetblad,dan zie je dat het zadel nog wat naar voren kan
unamie schreef:mirgino schreef:op deze foto ligt het ook tever naar achteren![]()
trek maar een denkbeeldige lijn langs het zweetblad,dan zie je dat het zadel nog wat naar voren kan
Een zadel hoort minimaal 2 achter het schouderblad te liggen.
aan de schouder te zien komt, dat op die foto aardig overheen
Veel mensen leggen het zadel te ver naar voren, dus op het schouderblad
Joscaa schreef:Het zadel is inderdaad te kort voor de rug van het paard, en de boom is veelste smal voor het paardje.
Denk dat je beter voor een geheel ander zadel kan kijken.![]()
Of op maat laten maken? http://www.equinefit.com
Leentje_ schreef:ik denk dat ik gewoon een maat kleiner ga nemen en een bredere boom

want als je dit zadel zou veranderen met een bredere boom ligt het iets meer voorover grof gezegd, oftewel de voorkant gaat iets omlaag, het diepte punt van het zadel dus de ronding waar je in zit gaat ook ietsje naar voren dus dan zit je iets verder voor in het zadel zeg maar. Maar ik weet niet hoelang je bent en hoe groot de pony is? De grootte van het zadel heeft niet alleen met je zitvlak te maken hoor en is per merk ook nog eens verschillend ivm het model. Bij het ene merk heb ik een 17 inch nodig en bij het andere merk 18 inch. Zelf persoonlijk ben ik niet zo'n fan van wintec, op zich mooi systeem maar ik heb liever een goed leren zadel, wat dus ook naar de rug van het paard gaat liggen. Vergelijk het maar met leren en plastieke schoenen. 

Leentje_ schreef:ik heb dus besloten van een maatje kleiner te nemen en een bredere boom
maar ik blijf dus wél bij wintec waarom: omdat ik vind dat wintec goed schokken opvangt en mijn rug is niet zo goed meer dus dat zadel is daar perfect voor
verder ik ben maar 1,66 en weeg 50kg de pony is een Welsh Cob van 1,42 ongeveer

Tessebes schreef:Je ziet op een foto in die links die je geplaatst heb duidelijk dat hij aan de voorkant te hoog ligt, het drukpunt komt dan ook snel op de schouder te liggen. Ik denk dat op die foto die je geplaatst het zadel ook niet belachelijk ver naar achter ligt. Veel mensen leggen het zadel juist te ver naar voren. Wel is het zadel te lang, dus het is goed dat je naar een korter zadel gaat kijken. Neem dan niet een zadel met een te diepe zit. Succes!