Last van knieën na rijden.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

foxy80

Re: Last van knieën na rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 12:44

@lavandula, is dat tegen mij?
ik zit liefst erg lang, ben geen springtype

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 13:04

foxy80 schreef:
@lavandula, is dat tegen mij?
ik zit liefst erg lang, ben geen springtype

Haha! Nee was tegen TS Knipoog

Aman_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-08 15:41

Lavandula; Naar mijn weten zit ik niet te kort en ook niet te lang. Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 15:43

Ik heb het ook. Wat bij mij heel erg helpt is meteen bij het uitstappen de beugels uitdoen en even mijn benen te laten bungelen.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 22:59

BarbaLala schreef:
Zo heb ik last van mijn heupen, en knieëen.

Ik weet dat ik betere schoenen moet dragen, en dat dat al velm scheelt (met gewoon lopen)
Verder zou ik je aanraden om toch eens langs de HA te gaan, kan nooit kwaad Lachen

ik heb het ook, ook aan mijn heupen.
En ik heb het bij mijn merrie meer dan bij mijn ruin, mijn merrie is een stuk breeder. Ik heb er nog geen oplossing voor, maar ik ben niet zo'n typje die voor ieder wissewasje naar de HA rent.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 16:20

Sinds ik ooit van een paard af ben gevallen en daarbij een knieblessure heb gehad heb ik ook last van de knieen. Maar alleen bij bepaald weer. Ik ging zelfs een keer door de benen bij het afstappen/springen (het was een paard van 185 Knipoog ) Maar omdat het zo afwisselde heb ik er toen niks aan gedaan. Maakte bij mij ook niet lang of korte rit of lange of korte stijgbeugels. Het lag echt aan het weer (en niet eens aan het seizoen!)

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 16:29

Ik heb de laatste tijd ook weleens last van mijn knieen met het rijden maar dit kom door het voetballen (iets stoms gedaan).
Heb laatst mijn beugels een gaatje langer gemaakt en nu heb ik er haast geen last meer van. Nog niet helemaal niets maar denk (hoop) dat dit wel over gaat Knipoog . Ik begin het na een tijdje te voelen.

Is het bij jou echt gekomen door het rijden of ben je daarvoor ergens gevallen, tegen aan gestoten? Heb je bij nog meer dingen last van je knieen zoals fietsen, lopen (traplopen)? Als je bij wel meer dingen last hebt van je knieen zou ik toch even naar de huisarts gaan. Bloos

En zo niet dan helpen misschien wel die speciale beugels Ach gut

Doei! Doei, doei

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 16:30

Heb je je beugels niet te kort zitten?
Als ik mijn beugels te kort heb heb ik ook erg snel last van mijn knieeen Ja

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 16:34

Ik heb van die GPS beugels gekocht die meebewegen, dat scheelt echt enorm, haast geen last meer

renka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 00:22

ik heb er ook wel eens last van maar volgens mij is het (als je verder geen klachten hebt) goed om veelzijdige beweging te hebben. fietsen, beetje hardlopen en ontspannen tijdens het rijden, misschien druk je je dijbenen onbewust teveel aan?

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 00:25

Ik heb ook last van mijn knieen. Om eerlijk te zijn lijkt me dit meer een probleem met je zit, als je het alleen met rijden hebt. Denk dat je daar beter mee aan de slag kunt dan alleen andere beugels. Andere beugels zullen wel al schelen, maar nemen de oorzaak niet weg. Wees voorzichtig!

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 06:45

Heb je al eens met een ander zadel gereden. Heb nu twee zadels en het ene zadel geef geen knie problemen, en het andere zadel dus enorm veel.
En ze liggen op dezelfde pony.

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 15:09

foxy80 schreef:
ik heb het alleen als ik op straat ga wandelen
na max een uur is het net of er stopt iemand een mes in mijn knie, enige wat helpt is beugels uitdoen en ontspannen. Zodra ik op de grond sta is het weg.
Knijpen lijkt mij het probleem niet, ik stap alleen en ben relaxed want hebt bomproof pony, iemand hier een verklaring/oplossing voor? Gewoon rijden in de bak, cavalettiles, nergens last van, zowel met mijn dressuur als VZH zadel

Ja ik ook alleen na een half uur stappen ga ik het al voelen en inderdaad beugels uit en bewegen die knieen maar zodra je je beugels weer aandoet doet het direct weer zo'n pijn.
probeer altijd maar om niet te lang te stappen en dan afwisselen met draven

in mijn dressuurzadel is het echt een stuk minder maarja dan liggen je knieen natuurlijk niet zo dubbel gevouwen

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 15:32

TurdusMerula schreef:
Ik heb ook last van mijn knieen. Om eerlijk te zijn lijkt me dit meer een probleem met je zit, als je het alleen met rijden hebt. Denk dat je daar beter mee aan de slag kunt dan alleen andere beugels. Andere beugels zullen wel al schelen, maar nemen de oorzaak niet weg. Wees voorzichtig!

ik heb losse knieschijven volgens de dokter, weet niet of ik het precies goed zeg maar zo leg ik het uit, officieel mag ik van hem al sinds mijn 16e niet meer rijden ivm mijn knieen maar ik rijd nog steeds, ik heb 2 paarden, met die GPS beugels is het goed te doen, het vangt de klappen op ipv je knieschijf

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 16:00

Het kan ook zijn dat je vocht in de knieen hebt, mijn zus heeft daar last van en ja, dat voel je ook tijdens het rijden!

In mijn geval, ik krijg ook last van mijn knieen met lang staan, bij mij is het niet alleen een zadel probleem.

kiolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 13:11

Bij mij hebben andere schoenen en laarzen geholpen met iets in de zolen die de schokken absorbeerd en ja wanneer ik de beugels iets korter doe heb ik ook weer last van de knieen.

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 15:36

Apart !

Heb ik nog nooit gehad,

Als ik een tijdje niet gereden heb, dan moeten mijn benen wel ff wennen, dan voelt het wat raar, maar zeker niet aan de knieen.

Zie je misschien op een speciale manier? Of heb je de beugels te kort, of te lang kan natuurlijk ook