Welk springzadel hebben jullie?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

So0p_

Re: Welk springzadel hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 16:21

LovesHerPony schreef:
Ik las een tijdje terug dat je bezig was met een zadelmarkt zadel. Hieruit maak ik op dat je budget niet groot is.

Als je een goed springzadel wilt zou ik voor een a-merk 2e rans zadel gaan (deze kan best al 20 jaar oud zijn soms gaan ze dan nog wel 20 jaar mee). Ik zou denken aan een kieffer, stubben, prestige, passier, enz. enz.

Evt. kan een knight rider, wintec, thorwgood ook uitkomst bieden, dit zijn verstelbare zadels. Ik ga dan uit van de kunststof variant dan ben je toch wel €250,- kwijt.

Tip koop enkel een goed zadel en geen rotzooi, dit leverd nl. de grootste problemen op. Een beetje meer betalen kan vaak geen kwaad.

En uiteraard de zadelmaker komen laten passen!

Edit : Even terug komen op je vraag, ik spring mijn wedstrijden met een passier van 16 jaar oud (VZD veelzijdigheids richting dressuur) dat is de PS Baum en ik spring ook wel eens met een (VSS veelzijdigheids richting springen) van minimaal 30 jaar oud model Padox. Perfecte zadels top kwaliteit!

rowo schreef:
Op aanvullen bij LovesHerPony wil ik nog zeggen dat je beter 1x een goed zadel kan kopen die wat meer kost, dan dat je om de zoveel jaar een ander zadel aan moet schaffen.

Houd bij de oudere zadels wel rekening met de vaak erg smalle kamer. Die drukt op de ruggewervel.

Zadelmarkt zadels ga ik niet meer kopen, ik heb van erg veel negatieve adviezen van mensen gehoord.
De zadelmaker komt er zoizo bij, en ik ben nu opzoek naar een A merk zadel, tweedehands of nieuw (prijs maakt niet zo heeel veel meer uit, aangezien ik er wel een tijd mee wil doen!)

En bedankt voor alle reacties en tips! Haha!

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 21:44

Denk er ook aan goedkoop is duurkoop, niet alleen wat betreft zadel, maar ook wat betreft paard. Als je paard rugproblemen krijgt en je moet er steeds mee naar de dokter, fysio oid ben je uiteindelijk ook erg veel geld kwijt..

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 21:51

Ik heb een Rossner Amerika en een italiaans zadeltje. Beide erg fijn!

ShannaSaido

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 12:55

ik heb een springzadel op maat laten maken bij hulsebos. ben er super blij met en licht perfect

Quill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 15:14

ik heb de stubben artis met bijpassend hoofdstel, springsingel en beugelriemen. en borsttuig. en ik heb de barnsby original milton. en een eric tomas. Haha!

bolusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 23:22

prestige en kentaur zijn erg populair